Photo by Skitterphoto on Pexels

ΕΡΕΥΝΑ: Ναι στην επιβολή φόρου στους τακτικούς επιβάτες αεροπορικών πτήσεων

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΜΕΛΕΤΕΣ

Τη δημοτικότητα των αεροπορικών ταξιδιών, αλλά και την έλλειψη εμπιστοσύνης στους περιβαλλοντικούς ισχυρισμούς των αεροπορικών εταιριών και την υποστήριξη της επιβολής φόρου στους τακτικούς επιβάτες, αναδεικνύει έρευνα του οργανισμού More in Common.

Η έρευνα, η οποία πραγματοποιήθηκε σε περισσότερους από 12.000 ενήλικες, σε έξι μεγάλες αεροπορικές αγορές, διαπίστωσε μειοψηφική υποστήριξη του συχνά επαναλαμβανόμενου ισχυρισμού της βιομηχανίας ότι η αύξηση των αερομεταφορών ενισχύει την οικονομική ανάπτυξη.

Διαπιστώθηκε ότι το 59% των ατόμων που πραγματοποιούν αεροπορικά ταξίδια συχνά και το 68% των ατόμων που δεν πραγματοποιούν αεροπορικά ταξίδια συχνά πιστεύουν ότι η οικονομία θα μπορούσε να αναπτυχθεί χωρίς οι άνθρωποι να πραγματοποιούν περισσότερες πτήσεις.

Ταυτόχρονα, η έρευνα αποκάλυψε στοιχεία που αποδεικνύουν ότι τα τέλη στους επιβάτες συχνών πτήσεων και οι περιορισμοί στα ιδιωτικά αεροσκάφη θα είχαν την υποστήριξη της πλειοψηφίας του κοινού στις μεγάλες αγορές της Ευρώπης.

Στο “μικροσκόπιο” οι ιδιωτικές πτήσεις και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα

Οι μισοί από τους ερωτηθέντες (53%) πιστεύουν ότι οι επιβάτες των ιδιωτικών αεροσκαφών θα πρέπει να πληρώνουν περισσότερα για να πραγματοποιούν πτήσεις και δύο στους πέντε (43%) θα υποστήριζαν την πλήρη απαγόρευση των ιδιωτικών αεροσκαφών, ενώ μόνο το 15% ήταν αντίθετο.

Το ίδιο ποσοστό (53%) συμφώνησε ότι το κόστος της απεξάρτησης από τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στις αερομεταφορές “θα πρέπει να καταβληθεί με την επιβολή φόρων στα καύσιμα των αεροσκαφών ή με την αύξηση των τιμών των εισιτηρίων”.

Παράλληλα με αυτά τα αποτελέσματα, η έρευνα του More in Common διαπίστωσε έλλειψη εμπιστοσύνης στις αεροπορικές εταιρίες και “γενικό σκεπτικισμό” απέναντι στις αερομεταφορές, παρά τη “γενικά θετική άποψη για τις πτήσεις”.

Οι ερευνητές υπέδειξαν ότι οι ερωτηθέντες θεωρούσαν ότι οι αεροπορικές εταιρίες “καθοδηγούνται από κίνητρα για να υποβαθμίσουν τις περιβαλλοντικές τους επιπτώσεις” και κατέληξαν στο συμπέρασμα: “Το κοινό δεν εμπιστεύεται τις αεροπορικές εταιρίες ότι λένε την αλήθεια. Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν πιστεύουν ότι οι αεροπορικές εταιρίες είναι ειλικρινείς σχετικά με τις περιβαλλοντικές τους επιπτώσεις.

Τρεις στους πέντε ερωτηθέντες (59%) δήλωσαν ότι θα υποστήριζαν κανονισμούς που θα απαιτούσαν από τις αεροπορικές εταιρίες να δημοσιεύουν περιβαλλοντικά δεδομένα.

Οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα: “Υπάρχει σαφής απαίτηση οι αεροπορικές εταιρίες να σημειώσουν ουσιαστική πρόοδο όσον αφορά τις περιβαλλοντικές τους επιπτώσεις”. Ωστόσο, υποστήριξαν επίσης ότι “η ευαισθητοποίηση σχετικά με πολλές πολιτικές για το κλίμα στις αερομεταφορές είναι χαμηλή”. Αυτό περιελάμβανε την ευαισθητοποίηση σχετικά με τα βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα (SAF), η οποία, σύμφωνα με την έρευνα, ήταν ” εξαιρετικά περιορισμένη “.

Περίπου οι μισοί από τους ερωτηθέντες δήλωσαν ότι θα προτιμούσαν να πετάξουν με αεροπορική εταιρία που χρησιμοποιεί SAF. Ωστόσο, το 43% στο Ηνωμένο Βασίλειο, το 49% στη Γαλλία και το 57% στη Γερμανία “δεν θα εμπιστεύονταν μια αεροπορική εταιρία που ισχυριζόταν ότι τα καύσιμά της ήταν βιώσιμα”.

Ανησυχία για το κλίμα

Τα δύο τρίτα των ερωτηθέντων στο Ηνωμένο Βασίλειο (67%) δήλωσαν ότι ανησυχούν για την κλιματική αλλαγή, ενώ το 24% “ανησυχεί πολύ”.

Περισσότεροι από δύο στους πέντε στο Ηνωμένο Βασίλειο (44%) πιστεύουν ότι οι αεροπορικές εταιρίες “δεν κάνουν αρκετά” για να μειώσουν τον αντίκτυπό τους στο περιβάλλον -στο ίδιο επίπεδο με άλλες χώρες εκτός από τη Γερμανία, όπου το 50% δήλωσε ότι οι αερομεταφορείς δεν κάνουν αρκετά.

Ωστόσο, οι μισοί από τους ερωτηθέντες στο Ηνωμένο Βασίλειο (50%) δήλωσαν ότι θα πραγματοποιούσαν συχνότερα αεροπορικά ταξίδια εάν δεν υπήρχε θέμα χρημάτων και χρόνου, ενώ μόνο ένας στους οκτώ (13%) δήλωσε ότι θα πετούσε συχνότερα αν δεν υπήρχε θέμα περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Ισπανία κατέγραψαν τους πιο συχνούς επιβάτες, με το 7% των ερωτηθέντων να πετάει πέντε ή περισσότερες φορές τον χρόνο και έναν στους τέσσερις (24%) να πετάει τουλάχιστον τρεις φορές. Το ένα τρίτο (33%) στο Ηνωμένο Βασίλειο είχε πετάξει μία ή δύο φορές τους τελευταίους 12 μήνες, ενώ το 45% δεν είχε πετάξει.

Οι μισοί από τους ερωτηθέντες στο Ηνωμένο Βασίλειο δήλωσαν ότι “θα προτιμούσαν να πετάξουν με μια αεροπορική εταιρία που χρησιμοποιεί SAF, αλλά μόνο το 5% θα πίστευε “πολύ πιθανόν” μια αεροπορική εταιρία που περιγράφει τα καύσιμά της ως βιώσιμα.

Οι μισοί από τους ερωτηθέντες (50%) στη Γαλλία υποστηρίζουν επίσης ότι είναι απίθανο να πιστέψουν τον ισχυρισμό μιας αεροπορικής εταιρίας ότι χρησιμοποιεί “βιώσιμα” καύσιμα και οι ερευνητές σημείωσαν “ισχυρή υποστήριξη για την πρόσφατη νομοθεσία που απαγορεύει τις πιο σύντομες πτήσεις εσωτερικού στη Γαλλία”.

Υπενθυμίζεται ότι, η γαλλική κυβέρνηση απαγόρευσε τον Ιούνιο του περασμένου έτους τις πτήσεις εσωτερικού όπου υπάρχει εναλλακτική σιδηροδρομική σύνδεση διάρκειας 2,5 ωρών ή λιγότερο.

Σύμφωνα με την έρευνα, το 65% αξιολόγησε την πολιτική αυτή ως “πολύ καλή” ή “κάπως καλή” και μόνο το 10% την αξιολόγησε ως κακή. Ένας στους τέσσερις (25%) θεώρησε ότι η απαγόρευση δεν είναι αρκετά σοβαρή.

Στη Γερμανία, σχεδόν οι μισοί από τους ερωτηθέντες (45%) θεώρησαν την αύξηση των παγκόσμιων αεροπορικών ταξιδιών “σε γενικές γραμμές κακή”, ποσοστό υψηλότερο από οπουδήποτε αλλού στην Ευρώπη, ενώ το 31% στο Ηνωμένο Βασίλειο και το 38% στην Ολλανδία συμφώνησαν.

Τρεις στους πέντε ερωτηθέντες (59%) στην Ισπανία πιστεύουν επίσης ότι η οικονομία θα μπορούσε να αναπτυχθεί χωρίς περισσότερες πτήσεις και μόνο το 28% πιστεύει ότι η Ισπανία πρέπει να στοχεύσει στην αύξηση των τουριστικών αφίξεων.

Δύο στους πέντε (43%) συμφώνησαν με τη μείωση του αριθμού των πτήσεων στην Ισπανία “για την προστασία του περιβάλλοντος”.

Οι μισοί από τους ερωτηθέντες στην Ολλανδία (52%) θεώρησαν ότι η κυβέρνηση της χώρας δεν κάνει αρκετά για να αντιμετωπίσει τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των πτήσεων και υποστήριξαν την επιβολή φόρου στους συχνούς επιβάτες, παρά τις διαμαρτυρίες κατά των πολιτικών για το κλίμα σε άλλους τομείς της ολλανδικής οικονομίας.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *