Photo by Alex Knight o Pexels

ΕΡΕΥΝΑ: Σε ποσοστό 45% οι καταναλωτές “καλοβλέπουν” τη χρήση AI στις πωλήσεις ταξιδιών | Θετικά προσκείμενοι οι πιο νέοι

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Θετικά προσκείμενοι απέναντι στην τεχνητή νοημοσύνη (AI) στον τομέα του τουρισμού εμφανίζονται οι καταναλωτές, ιδίως οι πιο νέοι σε ηλικία, ενώ οι μεγαλύτεροι, οι οποίοι εξακολουθούν να μην είναι εξοικειωμένοι με τη χρήση της AI, χρειάζονται περαιτέρω εγγυήσεις, σύμφωνα με μια μελέτη του Πανεπιστημίου του Passau.

Με βάση τα ευρήματα της μελέτης του προγράμματος Reise Zukunft, του Ινστιτούτου Centouris, του Πανεπιστημίου του Passau, σχεδόν το 45% των ανθρώπων έχουν θετική στάση απέναντι στη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης (AI) στις πωλήσεις ταξιδιών, ενώ περίπου το ένα τρίτο έχει ουδέτερη στάση. Ωστόσο, ιδιαίτερα οι νεότεροι άνθρωποι έχουν θετική άποψη για τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης. Από την άλλη, οι μεγαλύτερης ηλικίας καταναλωτές τηρούν μια στάση αναμονής έως αρνητική απέναντι στη νέα τεχνολογία, αφού ο φόβος της απώλειας του ελέγχου είναι πολύ πιο έντονος σε αυτή την ηλικιακή κατηγορία.

Ωστόσο, πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι περισσότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες δεν είχαν ακόμη συνειδητή επαφή με AI στον τομέα του τουρισμού. Το βέβαιο, ωστόσο, είναι ότι περισσότεροι από τους μισούς συμμετέχοντες στη μελέτη θέλουν επίσης να γνωρίζουν πότε έχουν να κάνουν με μια AI. Σε γενικές γραμμές, φαίνεται να είναι της γνώμης ότι η τεχνητή νοημοσύνη δεν μπορεί να αντικαταστήσει τον άνθρωπο από πλευράς ικανοτήτων και δεν θα ήθελαν να στερηθούν την ανθρώπινη επαφή, τουλάχιστον στην περίπτωση των πληροφοριών.

Όσοι έχουν ήδη έρθει σε συνειδητή επαφή με την τεχνητή νοημοσύνη προτιμούν την επαφή με έναν άνθρωπο όταν πρόκειται για καταλύματα (48,6%), παρόχους τουριστικών υπηρεσιών (36,7%) και ταξιδιωτικά γραφεία (31,8%). Μόνο το 13,7% έχει πιο θετική στάση μετά την αρχική επαφή, ενώ για λίγο κάτω από το 65% δεν αλλάζει κάτι. Εν τω μεταξύ, το 5,7 % έχει πιο αρνητική στάση απέναντι στην AI για τουριστική χρήση, μετά την επαφή μαζί της.

Από την πλευρά των πελατών, οι κατάλληλοι νόμοι και κανονισμοί καθώς και τα διαφανή μέτρα προστασίας προσωπικών δεδομένων μπορούν να συμβάλουν στην εμπιστοσύνη απέναντι στην τεχνητή νοημοσύνη. Εάν εφαρμοστούν αυτά, η τεχνητή νοημοσύνη στον τομέα του μάρκετινγκ και της επικοινωνίας με τους πελάτες μπορεί να αποτελέσει μια μεγάλη ευκαιρία για τα ταξιδιωτικά γραφεία, σημειώνει η μελέτη.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *