Photo by Anete Lūsiņa on Unsplash

ΕΡΕΥΝΑ: Ταξίδια σύντομης διάρκειας, last minutes, αλλά και πιο μακρινούς προορισμούς αναζητούν οι Γερμανοί | Τα κίνητρα για να επιλέξουν διακοπές το 2024

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Οι κορυφαίοι ταξιδιωτικοί προορισμοί των Γερμανών το 2023 ήταν η Πάλμα ντε Μαγιόρκα, το Λονδίνο και η Βαρκελώνη, όπως και πέρυσι, με 8 στους 10 πιο δημοφιλείς προορισμούς να βρίσκονται στην Ευρώπη. Αυτό διαπιστώνει η έκθεση “A Year in Travel”, που συνέταξε η eDreams ODIGEO για τις ταξιδιωτικές τάσεις των Γερμανών το 2023.

Σύμφωνα με την έκθεση, η οποία κάνει μια αναδρομή στο 2023, ενώ, παράλληλα, τολμά μια πρόβλεψη για τις τάσεις του επόμενου έτους, παρά την κυριαρχία της Ευρώπης, οι Γερμανοί ταξιδιώτες στρέφουν τα βλέμματά τους σε πιο μακρινούς προορισμούς όπως η Μπανγκόκ, η Τύνιδα και η Νέα Υόρκη, με τις αναζητήσεις για αυτούς τους προορισμούς να αυξάνεται.

Εν τω μεταξύ τα σύντομα ταξίδια αποτελούν τάση, με πάνω από το ένα τρίτο των Γερμανών (38%) να επιλέγουν ταξίδια διάρκειας όχι μεγαλύτερης των τεσσάρων ημερών, ενώ το 36% κάνει κρατήσεις της τελευταίας στιγμής -το πολύ δύο εβδομάδες πριν από την αναχώρηση.

Διηπειρωτικά ταξίδια, σύντομης διάρκειας αποδράσεις και last minutes στο επίκεντρο

Ενώ οι ευρωπαϊκοί προορισμοί κυριαρχούν στις επιλογές των Γερμανών ταξιδιωτών, οι ίδιοι επιλέγουν επίσης διηπειρωτικούς προορισμούς (24%), παρουσιάζοντας μικρή μείωση σε σχέση με το προηγούμενο έτος (25%).

Ωστόσο, η επιθυμία για προορισμούς μεγάλων αποστάσεων αυξάνεται. Η Μπανγκόκ κατέγραψε αύξηση των αναζητήσεων κατά 31% μεταξύ των Γερμανών ταξιδιωτών  Ωστόσο, και άλλοι προορισμοί όπως η Τύνιδα και η Νέα Υόρκη προσελκύουν όλο και περισσότερο το ενδιαφέρον των ταξιδιωτών. Οι αναζητήσεις για ταξίδια σε χώρες του Μαγκρέμπ, όπως το Μαρόκο (Καζαμπλάνκα: 27%, Μαρακές: 21%) και η Τυνησία (Τύνιδα: 13%) έχουν αυξηθεί, με τον τελευταίο προορισμό να αυξάνει τη δημοτικότητά του κατά 21% μεταξύ των Γερμανών ταξιδιωτών.

Τα σύντομα ταξίδια έχουν επίσης μεγαλύτερη ζήτηση από ποτέ, με πάνω από το ένα τρίτο των ταξιδιωτών από τη Γερμανία να επιλέγουν ταξίδια που δεν διαρκούν περισσότερο από τέσσερις ημέρες, έναντι 48% του παγκόσμιου μέσου όρου. Ταυτόχρονα, το 17% των Γερμανών προτιμά ταξίδια διάρκειας δύο εβδομάδων ή περισσότερο.

Λαμβάνοντας υπόψη τη δημοτικότητα των σύντομων ταξιδιών, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι οι κρατήσεις της τελευταίας στιγμής εξακολουθούν να είναι στη μόδα. Το 36% των Γερμανών ταξιδιωτών κλείνουν το ταξίδι τους το πολύ δύο εβδομάδες πριν την αναχώρηση. Παρά αυτή την αυθόρμητη κουλτούρα κρατήσεων, η Γερμανία (26%) βρίσκεται πάνω από τον διεθνή μέσο όρο του 19% όταν πρόκειται για τον προγραμματισμό ταξιδιών περισσότερο από δύο μήνες πριν την αναχώρηση.

Σόλο ταξίδια, ευεξία και η δύναμη των μέσων ενημέρωσης

Το σόλο ταξίδι παραμένει σημείο αναφοράς μεταξύ των Γερμανών ταξιδιωτών, με βασικό κίνητρο την απεριόριστη ελευθερία επιλογών (35%). Ιδιαίτερα οι γυναίκες (40%) ταξιδεύουν μόνες, με σκοπό να ανακαλύψουν τον εαυτό τους, ενώ και τα δύο φύλα επιδιώκουν τη γνωριμία με νέους ανθρώπους (29%).

Η προτίμηση για διακοπές στην παραλία έχει αυξηθεί μεταξύ των σόλο ταξιδιωτών, με το 58% των ερωτηθέντων και το 64% των γυναικών να τις προτιμούν.

Η ασφάλεια εξακολουθεί να αποτελεί σημαντική παράμετρο όταν ταξιδεύει κανείς μόνος του, με σχεδόν το 30Τ% να θεωρεί απαραίτητο το κουτί πρώτων βοηθειών, καθώς και τις επαφές έκτακτης ανάγκης. Σύμφωνα με την έρευνα, η ιδανική ηλικία για σόλο ταξίδια είναι μεταξύ 25 και 34 ετών.

Η ευεξία αποτελεί μια νέα παγκόσμια ταξιδιωτική τάση, με το 73% των ταξιδιωτών να επιλέγουν διακοπές με έμφαση στην υγεία και την ευεξία. Στο πλαίσιο αυτό, αναμένεται αύξηση του λεγόμενου “τουρισμού ύπνου” και των “διακοπών retreat”, οι οποίες επικεντρώνονται στη γιόγκα, την πνευματικότητα και την άσκηση. Σύμφωνα με την eDreams ODIGEO, το 63% των ταξιδιωτών παγκοσμίως θεωρεί ότι τα ταξίδια είναι θετικά για την ψυχική τους υγεία, ενώ το 42% δίνει ιδιαίτερη σημασία στη χαλάρωση και το 24% των νέων, ηλικίας 18 έως 24 ετών, προτιμά την περιπέτεια ως μέσο ευεξίας.

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ιδίως το TikTok, επηρεάζουν επίσης την επιλογή των προορισμών. Μια εξωτερική έρευνα αποκάλυψε ότι, το 60% των ερωτηθέντων εμπνεύστηκε από ένα βίντεο στο TikTok. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αντικαθιστούν τους ταξιδιωτικούς οδηγούς, καθώς παρέχουν επικαιροποιημένες πληροφορίες και δέχονται επιρροές από influencers.

Η τάση set-jetting

Το set-jetting, η τάση σύμφωνα με την οποία οι ταξιδιώτες εμπνέονται από την τηλεόραση και τον κινηματογράφο για την επιλογή ταξιδιωτικού προορισμού γνωρίζει επίσης μεγάλη άνθηση. Οι ταξιδιώτες αναζητούν ολοένα και περισσότερο τοποθεσίες όπου γυρίζονται δημοφιλείς σειρές και ταινίες, όπως “Ο Λευκός Λωτός” ή το “Game of Thrones”.

Μετά την απονομή των Όσκαρ του 2023, τα στοιχεία της eDreams ODIGEO έδειξαν αύξηση του set-jetting. Για παράδειγμα, μετά την πρεμιέρα της ταινίας “The Fablemans”, οι κρατήσεις από την Ιταλία προς το Λος Άντζελες αυξήθηκαν κατά 110%. Ενώ, μετά την προβολή της ταινίας “Tár” στο Ηνωμένο Βασίλειο, οι κρατήσεις προς τη Νέα Υόρκη αυξήθηκαν κατά 228%, σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Έμφαση σε αθλητισμό και πολιτισμό

Οι ταξιδιώτες δεν αναζητούν μόνο νέες χώρες και πολιτισμούς, αλλά ταξιδεύουν στο εξωτερικό και για πολιτιστικές και αθλητικές εκδηλώσεις.

Ο αθλητικός τουρισμός αναμένεται να αυξηθεί κατά 17,5% έως το 2030. Το 2024 περιλαμβάνει μεγάλες αθλητικές διοργανώσεις όπως οι Ολυμπιακοί Αγώνες, οι Παραολυμπιακοί Αγώνες, τo Grand Prix, το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου και το κρίκετ T20. Οι αναζητήσεις για ταξίδια στο Παρίσι κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων του 2024 έχουν αυξηθεί κατά περισσότερο από 41% σε σύγκριση με το 2023. Για την 20ή επέτειο του Grand Prix του Μπαχρέιν, οι αναζητήσεις για το Σαββατοκύριακο της 2ας Μαρτίου έχουν αυξηθεί κατά περισσότερο από 183%.

Οι πολιτιστικές εκδηλώσεις εμπνέουν επίσης τους ανθρώπους να ταξιδέψουν, είτε πρόκειται για πολύχρωμα καρναβάλια, είτε για μουσικά φεστιβάλ, είτε για γαστρονομικές εκδηλώσεις. Το Bodø της Νορβηγίας θα είναι η Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης για το 2024 και οι διεθνείς αναζητήσεις για ταξίδια εκεί έχουν αυξηθεί κατά 72%, σε σύγκριση με το 2023. Επίσης, με την αναμενόμενη είσοδο της Ρουμανίας στην ευρωζώνη, το επόμενο έτος, το ταξιδιωτικό ενδιαφέρον για τη χώρα έχει αυξηθεί κατά 90%, σε σύγκριση με το 2023.

Η έκθεση “A Year in Trave” διεξήχθη από την One Poll για την eDreams ODIGEO και βασίζεται σε έρευνα μεταξύ 10.000 ατόμων από το Ην. Βασίλειο, τις ΗΠΑ, τη Γαλλία, την Ισπανία, την Ιταλία, τη Γερμανία, την Πορτογαλία και τη Σουηδία, το διάστημα μεταξύ 14 και 20 Μαρτίου 2023 και σε έρευνα σε 1.000 Γερμανούς που έχουν ταξιδέψει στο εξωτερικό τα τελευταία πέντε χρόνια, το διάστημα μεταξύ 27 Ιουνίου και 5 Ιουλίου 2023.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *