©ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

ETC: Η Ελλάδα στις προτιμώμενες χώρες για ταξίδια το καλοκαίρι 2024 | Σημείο αναφοράς η ασφάλεια και η οικονομική προσιτότητα για τους ταξιδιώτες

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η Ελλάδα περιλαμβάνεται στις δημοφιλείς ευρωπαϊκές χώρες για ταξιδιώτες από επτά μεγάλες υπερπόντιες αγορές -Αυστραλία, Βραζιλία, Καναδάς, Κίνα, Ιαπωνία, Νότια Κορέα και ΗΠΑ- το φετινό καλοκαίρι, συγκεντρώνοντας μερίδιο 13%, σύμφωνα με το το τελευταίο Βαρόμετρο Ταξιδιών Μεγάλων Αποστάσεων (LHTB) 2/2024, που δημοσιεύθηκε σήμερα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ταξιδίων (ETC) και την Eurail BV.

Η ασφάλεια αναδεικνύεται ως τον κορυφαίο παράγοντα για τους ταξιδιώτες από τις μακρινές αγορές όταν επιλέγουν έναν προορισμό στην Ευρώπη αυτό το καλοκαίρι, με την οικονομική προσιτότητα να ακολουθεί. 

Ειδικότερα, η έρευνα η οποία διεξήχθη σε δείγμα 7.000 ταξιδιωτών από τις προαναφερόμενες χώρες, διαπιστώνει ότι η χώρα μας τοποθετείται στην έκτη θέση στις προτιμήσεις των ταξιδιωτών από τις χώρες αυτές με πρώτη τους επιλογή να αποτελεί η Γαλλία, με ποσοστό 36%, δεύτερη η Ιταλία με 31% και ακολουθούν η Γερμανία (22%), το Ην. Βασίλειο (22%) και η Ισπανία (18%).

Ο ενθουσιασμός για τα ταξίδια αυξάνεται στις βασικές διεθνείς αγορές, με το 59% των ερωτηθέντων να ενδιαφέρεται για ταξίδια στο εξωτερικό το καλοκαίρι του 2024 -μια αξιοσημείωτη αύξηση 9%, σε σύγκριση με το 2019.

Η ελκυστικότητα της Ευρώπης αυξάνεται σταδιακά, αν και με βραδύτερο ρυθμό, λόγω των ανησυχιών για την ασφάλεια και την οικονομική προσιτότητα. Παρ’ όλα αυτά, η Ευρώπη παραμένει κορυφαίος προορισμός, με το 41% των ερωτηθέντων να σχεδιάζουν να την επισκεφθούν αυτό το καλοκαίρι, μειωμένο κατά 4% σε σχέση με τα επίπεδα του 2019.

Τα ευρήματα από τις βασικές αγορές περιλαμβάνουν:

– Η Κίνα και η Βραζιλία επιδεικνύουν την ισχυρότερη πρόθεση να επισκεφθούν την Ευρώπη αυτό το καλοκαίρι, με 62% και 52% των ταξιδιωτών να σχεδιάζουν ένα ταξίδι. Και στις δύο χώρες, ο αριθμός αυτός προέρχεται σε μεγάλο βαθμό από πιο εύπορους πολίτες.
– Οι ταξιδιώτες από τις ΗΠΑ και τον Καναδά παρουσιάζουν μια πιο προσεκτική προσέγγιση για τα ευρωπαϊκά ταξίδια, με το ενδιαφέρον να αυξάνεται ελαφρώς από πέρυσι σε 40% και 42% αντίστοιχα.
– Η Αυστραλία και η Νότια Κορέα δείχνουν μέτριο ενδιαφέρον, καθώς το ενδιαφέρον βρίσκεται στο 37% και 35% αντίστοιχα.
– Η Ιαπωνία παρουσιάζει πιο περιορισμένο ενδιαφέρον σε ποσοστό 19%, καθώς η ανάκαμψη των ταξιδιών από αυτή την αγορά συνεχίζει να είναι βραδεία.
– Σε όλες τις αγορές, οι νεότεροι ταξιδιώτες (ηλικίας 18-24 και 34-49 ετών) και οι ταξιδιώτες με υψηλότερα εισοδήματα δείχνουν μεγαλύτερη προτίμηση για ευρωπαϊκά ταξίδια.

Προτεραιότητα η ασφάλεια, σε δεύτερη μοίρα η προσιτότητα 

Η ασφάλεια έχει αναδειχθεί ως το κορυφαίο κριτήριο για τους ταξιδιώτες μεγάλων αποστάσεων κατά την επιλογή προορισμού στην Ευρώπη αυτό το καλοκαίρι. Σχεδόν οι μισοί (45%) των ερωτηθέντων δίνουν προτεραιότητα στους ευρωπαϊκούς προορισμούς που θεωρούνται ασφαλείς, σημειώνοντας αύξηση 9% σε σύγκριση με το καλοκαίρι του 2022 και 6% από το καλοκαίρι του 2023.

Η ποιοτική τουριστική υποδομή καταλαμβάνει τη δεύτερη θέση (38%), ακολουθούμενη από την αναζωπύρωση κατά 7% της ελκυστικότητας των εμβληματικών αξιοθέατων, από 29% το καλοκαίρι του 2023 σε 36% το καλοκαίρι του 2024.

Οι “σταθερές καιρικές συνθήκες”, που περιλαμβάνονται για πρώτη φορά στην έρευνα, είναι ο κορυφαίος παράγοντας για το 31% των ερωτηθέντων.

Η ευκολία παίζει επίσης αξιοσημείωτο ρόλο, με το 20% των ταξιδιωτών να επιλέγει προορισμούς στους οποίους μπορεί να φτάσει κανείς με απευθείας πτήση και το 20% να προτιμά έναν προορισμό με καλές σιδηροδρομικές συνδέσεις με άλλους προορισμούς.

Ενώ η οικονομική προσιτότητα παραμένει ένα στοιχείο για το 23% των ερωτηθέντων, έχει μειωθεί από το 32% πέρυσι. Η μετατόπιση αυτή δείχνει ότι οι ταξιδιώτες εστιάζουν όλο και περισσότερο στην ποιότητα και την ασφάλεια, εκτιμώντας την ομαλή ταξιδιωτική εμπειρία έναντι των αυστηρών δημοσιονομικών περιορισμών.

Ταξίδια σε περισσότερες από μία χώρες και διακοπές μεγαλύτερης διάρκειας στο επίκεντρο

Το 67% των ταξιδιωτών μεγάλων αποστάσεων στην Ευρώπη επιλέγουν ταξίδια με αρκετές χώρες. Για διεθνή ταξίδια εντός της Ευρώπης, οι αεροπορικές εταιρίες πλήρους εξυπηρέτησης παραμένουν η προτιμώμενη επιλογή για το 51% των ερωτηθέντων.

Οι σιδηροδρομικές κάρτες αναδεικνύονται ως η δεύτερη πιο δημοφιλής επιλογή (30%) λόγω της ευελιξίας και της οικονομικής αποδοτικότητάς τους στην μετακίνηση σε πολλαπλούς προορισμούς.

Οι αεροπορικές εταιρίες χαμηλού κόστους (29%) και τα εισιτήρια τρένου με απλή μετάβαση/επιστροφή (24%) είναι επίσης δημοφιλή μεταξύ των ταξιδιωτών με χαμηλό προϋπολογισμό.

Αντίθετα, το 21% των ερωτηθέντων ανέφερε ότι σχεδιάζει μια σε βάθος επίσκεψη σε μία μόνο ευρωπαϊκή χώρα. Για αυτά τα εσωτερικά ταξίδια, τα εισιτήρια τρένου μονής διαδρομής/επιστροφής είναι η πιο δημοφιλής επιλογή (32%), προσφέροντας έναν εύχρηστο και αποτελεσματικό τρόπο για να ταξιδέψει κανείς μεταξύ πόλεων σε μικρές και μεσαίες αποστάσεις.

Οι ταξιδιώτες που αναζητούν μεγαλύτερη ελευθερία και ευελιξία επιλέγουν αντ’ αυτού την ενοικίαση αυτοκινήτου (29%).

Συνολικά, οι ταξιδιώτες επιδεικνύουν μια μετατόπιση των προτεραιοτήτων, με αυξανόμενη επιθυμία για πιο καθηλωτικές ταξιδιωτικές εμπειρίες.

Παρά την αυξανόμενη δημοτικότητα των ημερήσιων προϋπολογισμών μεσαίου εύρους (100-200 ευρώ) από το 2019 (+8%), υπάρχει επίσης μεγαλύτερο ενδιαφέρον για εκτεταμένες διακοπές. Ενώ τα ταξίδια μιας έως δύο εβδομάδων παραμένουν η πιο δημοφιλής επιλογή (57%), οι αποδράσεις που υπερβαίνουν τις δύο εβδομάδες έχουν αυξηθεί από 13% το 2019 σε 21% το 2024.

Οι ταξιδιώτες διχάζονται μεταξύ υπεύθυνης συμπεριφοράς και αναγνωρισιμότητας

Για πρώτη φορά, η έρευνα εμβάθυνε επίσης περισσότερο στην ευελιξία των ταξιδιωτών για να διερευνήσει ορισμένες ταξιδιωτικές συμπεριφορές που συνδέονται με την αυξημένη κοινωνική και περιβαλλοντική βιωσιμότητα. Ειδικότερα, το 53% των ερωτηθέντων ανέφερε ότι είναι πρόθυμο να ταξιδέψει στην Ευρώπη σε περιόδους εκτός αιχμής, ελκυόμενο από την πιθανή εξοικονόμηση κόστους και την ευκαιρία να γνωρίσει από κοντά εμβληματικά αξιοθέατα.

Ωστόσο, όταν πρόκειται να επιλέξουν συγκεκριμένους προορισμούς και εμπειρίες, οι ταξιδιώτες συχνά δίνουν προτεραιότητα στην αναγνωρισιμότητα.

Το 61% των ερωτηθέντων προτιμούν προορισμούς με καλά αναπτυγμένες υποδομές και φημισμένα αξιοθέατα. Ενώ η γοητεία των δημοφιλών περιοχών παραμένει ισχυρή, το 39% δείχνει ενδιαφέρον να εξερευνήσει λιγότερο γνωστές τοποθεσίες σε όλη την Ευρώπη.

Μια παρόμοια προτίμηση, είτε για νέες εμπειρίες, είτε για εξοικείωση μπορεί να παρατηρηθεί στον τρόπο με τον οποίο οι ταξιδιώτες αλληλεπιδρούν με τις τουριστικές επιχειρήσεις.

Οι μισοί από τους ερωτηθέντες θέλουν να στηρίξουν τους τοπικούς προμηθευτές, ενώ οι υπόλοιποι μισοί προτιμούν τα γνωστά καταλύματα, τα εστιατόρια και τις επώνυμες μάρκες για ψώνια.

Σχολιάζοντας τα ευρήματα της έρευνας, ο πρόεδρος της ETC Miguel Sanz δήλωσε: “Οι θετικές τάσεις που καταγράφουμε στην ταξιδιωτική συμπεριφορά είναι επωφελείς για τους ταξιδιώτες και τους προορισμούς. Παρατηρούμε αυξημένο ενδιαφέρον για μεγαλύτερης διάρκειας διαμονή, που επιτρέπει στους τουρίστες να αναπτύξουν βαθύτερη σχέση με τον τοπικό πολιτισμό και να στηρίξουν τις επιχειρήσεις που κάνουν κάθε προορισμό μοναδικό. Επιπλέον, το άνοιγμα στα ταξίδια εκτός εποχής αποτελεί μια χρυσή ευκαιρία για την πιο ομοιόμορφη κατανομή του τουρισμού καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Αυτό μπορεί να συμβάλει στη μείωση της κοινωνικής και περιβαλλοντικής επιβάρυνσης των περιόδων αιχμής και στην καλύτερη στήριξη της τουριστικής οικονομίας των προορισμών”.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *