Photo by Hakan Tahmaz on Pexels

Αειφόρος τουριστικός προορισμός η Τουρκία | 90 εκατ. τουρίστες και 100 δισ. $ έσοδα το 2028 ο στόχος

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Τη στρατηγική της στον τομέα του Τουρισμού για την επόμενη πενταετία ανακοίνωσε η Τουρκία, με τη χώρα να επικεντρώνεται στο θέμα της αεφορίας, σχεδιάζοντας ένα βιώσιμο τουριστικό οικοσύστημα και δαπανώντας 225 εκατομμύρια δολάρια σε ενέργειες επικοινωνίας και μάρκετινγκ μέχρι το 2028.

Όπως έγραψε χθες το Χ&Τ, οι διεθνείς επισκέπτες στη χώρα αυξήθηκαν κατά 80,33% σε ετήσια βάση, φτάνοντας στα 44,6 εκατομμύρια το 2022, λίγο κάτω από το ρεκόρ των 45,1 εκατομμυρίων του 2019, σύμφωνα με τα στοιχεία του τουρκικού υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού. Οι αφίξεις σημείωσαν αύξηση σε σύγκριση με τα 24,71 εκατομμύρια ξένους επισκέπτες το 2021 και τα 12,73 εκατομμύρια το 2020.

Από την άλλη, τα έσοδα από τον τουρισμό αυξήθηκαν κατά 53,4% σε ετήσια βάση στο ρεκόρ των 46,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ξεπερνώντας το προηγούμενο υψηλό των 38,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων του 2019, πριν από την πανδημία. Ο αριθμός ανήλθε σε 30,2 δισεκατομμύρια δολάρια το 2021, και σε μόλις 14,8 δισεκατομμύρια δολάρια το 2020.

Ο υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού της Τουρκίας, Mehmet Nuri Ersoy, δήλωσε ότι οι ξένες αφίξεις αναμένεται να φτάσουν τα 60 εκατομμύρια το 2023, πριν φτάσουν τα 90 εκατομμύρια το 2028. Για τα τουριστικά έσοδα, ο κ. Ersoy είπε ότι αναμένεται να αυξηθούν στα 56 δισεκατομμύρια δολάρια φέτος και στα 100 δισεκατομμύρια δολάρια σε πέντε χρόνια.

“Η Τουρκία είναι η πρώτη χώρα στον κόσμο που υπογράφει συμφωνία συνεργασίας με το Παγκόσμιο Συμβούλιο Βιώσιμου Τουρισμού (GSTC) σε κυβερνητικό επίπεδο”, τονίζει ο Τούρκος υπουργός Τουρισμού και Πολιτισμού, Mehmet Nuri Ersoy, παρουσιάζοντας την τουριστική πολιτική της χώρας.

Η συμφωνία αυτή προβλέπει ένα σχέδιο τριών σταδίων μέχρι το τέλος του 2030. “Και μέχρι τότε, θα έχουμε δημιουργήσει ένα 100% βιώσιμο τουριστικό οικοσύστημα στη χώρα μας”.

“Προκειμένου να πετύχουμε τους στόχους που έχουμε θέσει την επόμενη πενταετία, θα εστιάσουμε στη διαφοροποίηση της αγοράς, σε παγκόσμιας εμβέλειας ενέργειες προώθησης και διαμόρφωσης ταυτότητας (branding) συγκεκριμένων περιοχών και προϊόντων της χώρας και στη δημιουργία ενός βιώσιμου τουριστικού οικοσυστήματος”.

Οι δράσεις μας σε παγκόσμιο επίπεδο, πρόσθεσε ο κ. Ersoy, με στόχο την προώθηση και τη διαμόρφωση ταυτότητας, θα ενισχύονται κάθε χρόνο και μέχρι τα τέλη του 2028, θα έχουμε εξασφαλίσει την ανάδειξη 9 προορισμών και 20 επιμέρους προϊόντων που θα αναδείξουν το φάσμα των τουριστικών και πολιτισμικών χαρακτηριστικών της Τουρκίας σε ολόκληρο τον κόσμο. “Θα διατηρήσουμε την ποικιλομορφία και τη συνέχεια στον τομέα της επικοινωνίας, υλοποιώντας δράσεις επικοινωνίας και μάρκετινγκ προϋπολογισμού 225 εκατομμυρίων δολαρίων μέχρι το 2028”, είπε.

Η Τουρκία θα εστιάσει σε συγκεκριμένους τομείς όσον αφορά τις προωθητικές της δράσεις στον τομέα του τουρισμού: στο θρησκευτικό, στο γαστρονομικό και στον αθλητικό τουρισμό, δίνοντας έμφαση στον ποδηλατικό τουρισμό και τον τουρισμό συναντήσεων, κινήτρων, συνεδρίων και εκθέσεων (MICE). Επίσης, στον τουρισμό υγείας, ενώ θα διαφοροποιήσει την προσφορά του τουριστικού προϊόντος της σε 81 πόλεις, καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.

Επιπλέον, η χώρα, θα συνεχίσει τις αρχαιολογικές ανασκαφές στην περιοχή του Τας Τεπελέρ (Taş Tepeler) -του αρχαιότερου μνημείου της Νεολιθικής εποχής στον κόσμο- ενώ θα παρουσιάσει νέα αρχαιολογικά πάρκα στη Σίδη της Αττάλειας, στο Γκιόρεμε της Καππαδοκίας, στην Πέργαμο και στο Ασκληπιείο της επαρχίας της Σμύρνης και στη Λυκία Οδό, δημιουργώντας, έτσι, πόλους έλξης αρχαιολογικού ενδιαφέροντος.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *