Unsplash
Photo by Erik Odiin on Unsplash

EUROCONTROL: Το 2026 το “comeback” της εναέριας κυκλοφορίας στην Ευρώπη στα προ-πανδημικά επίπεδα | Χαμηλά η χωρητικότητα των αεροπορικών εταιριών

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΦΟΡΕΙΣ

Η χωρητικότητα των αεροπορικών εταιριών στην Ευρώπη επανακάμπτει με πιο αργούς ρυθμούς από ό,τι αναμενόταν στα τέλη του περασμένου έτους και η επαναφορά στα προ-πανδημικά επίπεδα του 2019 δεν αναμένεται τώρα πριν από το 2026.

Αυτό αναφέρει ο ευρωπαϊκός οργανισμός για την Ασφάλεια της Αεροναυτιλίας Eurocontrol, αναθεωρώντας τις προβλέψεις του για την εναέρια κυκλοφορία την περίοδο 2024-30, αφού κατέγραψε χαμηλότερους από τους αναμενόμενους όγκους κίνησης.

Η κυκλοφορία στην Ευρώπη επέστρεψε στο 93% του επιπέδου του 2019 κατά τη διάρκεια από τον Ιούλιο έως τον Σεπτέμβριο του περασμένου έτους και έφθασε το 95% τον Οκτώβριο, αλλά στη συνέχεια υποχώρησε τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο στο 92%-93%, καθώς οι αερομεταφορείς στράφηκαν στα χειμερινά δρομολόγια πτήσεων.

Ο Eurocontrol προέβλεπε προηγουμένως ότι η εναέρια κυκλοφορία θα επέστρεφε στο 97% του επιπέδου του 2019 τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους, αλλά αντ’ αυτού κατέγραψε πτώση στο 90% τον Ιανουάριο και στο 91% τον Φεβρουάριο.

Στην τελευταία πρόβλεψή του, ο Eurocontrol αναφέρει ότι η κίνηση θα φθάσει στο 96% του επιπέδου του 2019 εφέτος και στο 99% το 2025, ξεπερνώντας το προηγούμενο επίπεδο μόνο το 2026, αν και ο αριθμός των πτήσεων πρόκειται να διαμορφωθεί στα επίπεδα του 2019 το επόμενο καλοκαίρι.

Σε μια ενημέρωση τον Μάρτιο, ο Eurocontrol σημείωσε ότι η εναέρια κυκλοφορία στα μέσα του μήνα έφτασε στο 93% του επιπέδου του 2019 και χαρακτηρίστηκε από βελτίωση στην ακρίβεια των πτήσεων, όχι μόνο σε σχέση με το 2023, αλλά και σε σχέση με το 2019.

Ειδικότερα, το ποσοστό των έγκαιρων αναχωρήσεων αυξήθηκε κατά 3,6 ποσοστιαίες μονάδες, σε σχέση με το 2019 και των έγκαιρων αφίξεων κατά 5,1 ποσοστιαίες μονάδες.

Ο Eurocontrol σημείωσε ότι οι μισές από τις καθυστερήσεις που σημειώθηκαν στη διαδρομή στα μέσα Μαρτίου οφείλονταν σε προβλήματα χωρητικότητας και προσωπικού, με τη Γαλλία να έχει την υψηλότερη συμμετοχή στο πρόβλημα αυτό με ποσοστό 46%, η Ισπανία με 15%, η Ελβετία με 13%, η Πορτογαλία με 12%, η Γερμανία με 8% και το Ηνωμένο Βασίλειο με μόλις 3%.

Η κυκλοφορία στο Ηνωμένο Βασίλειο παρέμεινε 8% χαμηλότερη σε σχέση με το 2019, όπως και στη Γαλλία, αλλά στη Γερμανία μειώθηκε κατά 22%, ενώ η κυκλοφορία από και προς την Ισπανία αυξήθηκε κατά 8% και στην Τουρκία κατά 4%. Η κίνηση στο Heathrow ήταν στα ίδια επίπεδα με το 2019, ενώ στο Gatwick παρέμεινε 13% χαμηλότερη.

Το Ηνωμένο Βασίλειο-ΗΠΑ ήταν το πιο πολυσύχναστο δρομολόγιο μεγάλων αποστάσεων με υπερδιπλάσιο αριθμό εβδομαδιαίων πτήσεων από ό,τι μεταξύ Γερμανίας και ΗΠΑ και περισσότερες από ό,τι μεταξύ Γερμανίας, Γαλλίας και ΗΠΑ μαζί. Η κυκλοφορία μεταξύ Ευρώπης και ΗΠΑ συνολικά αυξήθηκε κατά 12% το 2023, σε σχέση με το 2019.

Η πρόβλεψη του Eurocontrol έως το 2030 προϋποθέτει κάποια “μείωση” της ζήτησης στις εγχώριες διαδρομές και “εξελισσόμενες ταξιδιωτικές συνήθειες που επηρεάζονται από περιβαλλοντικούς παράγοντες”, καθώς και περιορισμούς στη χωρητικότητα των αεροδρομίων και καθυστερήσεις στις παραδόσεις αεροσκαφών που “ασκούν πίεση στην αύξηση των πτήσεων”.

Σημειώνει ότι περίπου το 1% της ζήτησης το 2030 “μπορεί να χαθεί λόγω της ανεπαρκούς χωρητικότητας των μεγάλων αεροδρομίων”.

 

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *