Ευαγγελία Μπαραλού: Αλλάζοντας το πρόσωπο του ελληνικού Τουρισμού

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΕΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Το σήμερα και το αύριο του Τουρισμού στην Ελλάδα καθορίζεται, σε μεγάλο βαθμό, από την εκπαίδευση των στελεχών του. Η δρ. Ευαγγελία Μπαραλού, Ακαδημαϊκή Διευθύντρια του προγράμματος MSc in Tourism Management στο Alba Graduate Business School, The American College of Greece εξηγεί το γιατί.

-Κάντε μας μια εισαγωγή στο MSc in Tourism Management.

Πρόκειται για ένα μεταπτυχιακό πρόγραμμα διοίκησης τουριστικών επιχειρήσεων, διάρκειας 12 ή 24 μηνών, full-time και part-time αντίστοιχα. Είναι υβριδικό, προσφέρεται εξ αποστάσεως και σύγχρονα, και δίνει τη δυνατότητα στους φοιτητές να σπουδάσουν από το μέρος όπου βρίσκονται και μπορούν να συμμετέχουν και στις διά ζώσης δράσεις.

-Από το 2014, το MSc in Tourism Management διαμορφώνει τους σύγχρονους επαγγελματίες του κλάδου. Ποιος ο στόχος του σε σχέση με το μέλλον του Τουρισμού στη χώρα;

O τρόπος να ανταγωνιστεί η Ελλάδα τους πιο δυνατούς τουριστικούς προορισμούς, είναι πολύ υψηλού επιπέδου υπηρεσίες. Γι’ αυτό χρειαζόμαστε επαγγελματικά στελέχη. Το πρόγραμμα φιλοδοξεί να διαμορφώσει τους ηγέτες τού αύριο στην τουριστική βιομηχανία – ηγέτες με γνώσεις, δεξιότητες, πείρα, οι οποίοι θα αντεπεξέλθουν στις προκλήσεις του κλάδου.

-Ο Τουρισμός είναι η βαριά μας βιομηχανία. Τελευταία παρατηρείται έντονη αναπτυξιακή δραστηριότητα σε πολλές περιοχές. Τι προσόντα χρειάζεται να έχει ένα στέλεχος του κλάδου για μία βιώσιμη καριέρα στον τουρισμό;

Η πρόκληση της τουριστικής βιομηχανίας είναι να βρει τα κατάλληλα στελέχη που θα επανδρώσουν αυτές τις επιχειρήσεις. Ο κλάδος δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από άλλους κλάδους από την άποψη των ευκαιριών καριέρας. Φαίνεται όμως ότι οι νέοι δεν έλκονται όσο θα θέλαμε στον κλάδο – είτε γιατί δεν είναι ενημερωμένοι για τις ευκαιρίες καριέρας στον Τουρισμό, είτε γιατί τους λείπει η παρακίνηση. Εμείς αναλαμβάνουμε δράση και στις δύο κατευθύνσεις. Εξοπλίζουμε τους φοιτητές με προσόντα που πλέον χρειάζεται να διαθέτει ένα στέλεχος του κλάδου, όπως:

-Χρηματοοικονομικές γνώσεις

-Στρατηγικής

-Business Intelligence, να μπορεί κανείς να χτίσει και να διοικήσει έναν “έξυπνο” οργανισμό

-Γνώσεις digital marketing

Καλλιεργούμε επίσης δεξιότητες, όπως: κριτική σκέψη, ικανότητες ανάλυσης -να βλέπουμε το όλον και να αναγνωρίζουμε τις επιμέρους παραμέτρους- και σύνθεσης – να παίρνουμε επιμέρους στοιχεία και να δημιουργούμε ένα σύνολο με προστιθέμενη αξία. Δουλεύουμε επίσης πολύ στην επικοινωνιακή δεξιότητα, την ομαδική δουλειά και την ηγετική ικανότητα των αποφοίτων μας, γιατί ακριβώς αυτά ζητά η αγορά.

-Το πρόγραμμα προσφέρει και 3 workshops. Ποια είναι τα οφέλη της συνδυαστικής αυτής εμπειρίας;

Εκτός από το ακαδημαϊκό κομμάτι, τα μαθήματά μας έχουν ένα πρακτικό workshop που δίνει στους φοιτητές μας πολλές ευκαιρίες να εφαρμόσουν τις επιστημονικές γνώσεις σε πρακτικό επίπεδο. Τρία workshops προσφέρονται διά ζώσης τους χειμερινούς μήνες -το ένα στην Costa Navarino, με την οποία έχουμε στρατηγική συνεργασία- ώστε να μπορέσουν τα παιδιά να γνωριστούν μεταξύ τους, με το Σχολείο και με το δίκτυο της αγοράς.

-To MSc in Tourism Management του Alba διαθέτει ένα ισχυρό επαγγελματικό δίκτυο, μέσω του οποίου ανοίγει δρόμους καριέρας και στηρίζει τα στελέχη. Η σύσταση του Business Advisory Board είναι αποφασιστικής σημασίας γέφυρα με την αγορά. Πώς συμβάλλει στο σήμερα και το αύριο του τουριστικού κλάδου;

Σκοπός της Επιτροπής είναι να δουλέψουμε με τους πιο σοβαρούς εργοδότες της τουριστικής βιομηχανίας, να εδραιώσουμε μία συστηματική επικοινωνία και συνεργασία και να αναλάβουμε από κοινού δράση για να αναμορφώσουμε τον τουρισμό στην Ελλάδα. Η Costa Navarino, η Four Seasons, η Marriott, η Aegean, τα Sunny/Ikos, η Grand Hyatt, η Expedia αλλά και θεσμοί, όπως το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο και ο ΣΕΤΕ, είναι συνοδοιπόροι μας σε αυτό το ταξίδι.

-Πολλά επαγγέλματα σχετίζονται άμεσα ή έμμεσα με τον Τουρισμό. Με σωστή εκπαίδευση, μπορούν να αναπτυχθούν στελέχη που, μέσα από υψηλού επιπέδου υπηρεσίες, θα αναδείξουν τη χώρα ως έναν από τους σημαντικότερους προορισμούς. Πώς ενημερώνει το MSc in Tourism Management τους εμπλεκόμενους φορείς και τι κίνητρα δίνει στους ενδιαφερόμενους;

Το πρώτο Academic Advisory Board είχε αυτήν τη λογική: να ενημερώσουμε όλους τους φορείς για το περιεχόμενο, τη φιλοσοφία του προγράμματος και τις δράσεις μας, που έχουν στόχο να δημιουργήσουν ένα ζωντανό, ισχυρό δίκτυο για τους φοιτητές μας. Ένα από τα κίνητρα που δίνουμε είναι σειρά υποτροφιών έως και 100%, σε συνεργασία με φορείς και επιχειρήσεις. Έτσι, μπορούμε να προσελκύσουμε ταλέντα στον κλάδο και να δημιουργούμε στέρεα μονοπάτια καριέρας. Επίσης, θέλουμε και η αγορά να στρέφεται σε εμάς για να βρει τα καλύτερα ταλέντα.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *