Photo by Skitterphoto on Pexels

Αυτές είναι οι 7 κορυφαίες ταξιδιωτικές τάσεις για το 2024 | Σημείο αναφοράς τα μεγαλύτερης διάρκειας ταξίδια και τα ταξίδια εκτός εποχής

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Τις επτά ταξιδιωτικές τάσεις που θα κυριαρχήσουν το 2024 σε παγκόσμια κλίμακα παρουσιάζει η ForwardKeys, ανάμεσα στις οποίες ξεχωρίζουν τα λιγότερα, αλλά μεγαλύτερης διάρκειας ταξίδια και τα ταξίδια εκτός εποχής. 

Η έρευνα, η οποία στηρίζεται στα δεδομένα αεροπορικών κρατήσεων, αποκαλύπτει αρκετές πληροφορίες σχετικά με τις μεταβαλλόμενες ταξιδιωτικές προτιμήσεις και συμπεριφορές παγκοσμίως.

Αυτές οι νέες τάσεις υπογραμμίζουν, σύμφωνα με την ForwardKeys, τη σημασία της πρόσβασης σε ακριβή, λεπτομερή δεδομένα για την υποστήριξη των τουριστικών επιχειρήσεων να μπορούν να κατανέμουν τους ταξιδιώτες σε μικροομάδες και να εντοπίζουν τις αναδυόμενες ευκαιρίες σε εξειδικευμένα ταξιδιωτικά τμήματα.

Ακολουθούν οι επτά, νέες, ταξιδιωτικές τάσεις:

1. Οι ταξιδιώτες επιλέγουν λιγότερα και μεγαλύτερα ταξίδια
Το κόστος των ταξιδιών αυξάνεται και οι καταναλωτές συνειδητοποιούν όλο και περισσότερο τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των αεροπορικών ταξιδιών.

Επιπλέον, η πανδημία έχει οδηγήσει σε μετατόπιση των προτιμήσεων των ταξιδιωτών από τα συχνά σύντομα ταξίδια σε μεγαλύτερης διάρκειας, πιο ουσιαστικές ταξιδιωτικές εμπειρίες. Ως αποτέλεσμα, η δημοτικότητα των σύντομων ταξιδιών (1-3 διανυκτερεύσεις) έχει μειωθεί κατά 4 ποσοστιαίες μονάδες παγκοσμίως σε σύγκριση με τα μεσαίας διάρκειας ταξίδια (4-13 διανυκτερεύσεις) και τα μακράς διάρκειας ταξίδια (14+ διανυκτερεύσεις). Αυτά είναι καλά νέα για τους προορισμούς που στοχεύουν να προσελκύσουν πιο βιώσιμους και με μεγαλύτερο αντίκτυπο επισκέπτες, προωθώντας παράλληλα ταξίδια με μικρότερη επιβάρυνση άνθρακα.

2. Η ευέλικτη εργασία οδηγεί σε ταξίδια εκτός εποχής
Συνήθως, τα ταξιδιωτικά πρότυπα επηρεάζονται από το κλίμα και τα προγράμματα εργασίας/σχολείου, με αποτέλεσμα να υπάρχουν προβλέψιμες εποχές υψηλής και χαμηλής αιχμής.

Ωστόσο, λόγω της αυξανόμενης δημοτικότητας της απομακρυσμένης ή υβριδικής εργασίας, ορισμένοι πολίτες έχουν την ελευθερία να ταξιδεύουν καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Αυτό τους επιτρέπει να επωφελούνται από τις χαμηλότερες τιμές κατά τη διάρκεια των περιόδων εκτός εποχής και τους λιγότερο πολυσύχναστους προορισμούς. Για παράδειγμα, το 2023, τα ζευγάρια στις ΗΠΑ αναμένεται να έχουν καλύτερες επιδόσεις από τον Ιανουάριο έως τον Μάιο και από τον Σεπτέμβριο έως τον Δεκέμβριο σε σύγκριση με την καλοκαιρινή περίοδο.

3. Η πολυτέλεια κερδίζει την οικονομία
Η ανάκαμψη της ζήτησης για πολυτελείς εμπειρίες έχει ξεπέρασε τις συνήθεις ταξιδιωτικές επιλογές στην περιοχή της Ασίας/Ειρηνικού, η οποία μπορεί εν μέρει να αποδοθεί στο φαινόμενο του “ταξιδιού εκδίκησης”.

Αλλά στην Αμερική και τη Μεσανατολική Ευρώπη, όπου αυτή η φάση έχει περάσει, η ανάκαμψη της ζήτησης για premium κατηγορίες θέσεων συνεχίζει να έχει καλύτερες επιδόσεις από ό,τι για τις οικονομικές θέσεις -ένδειξη ότι ακόμη και κατά τη διάρκεια εκτεταμένων ανησυχιών για το κόστος ζωής, οι καταναλωτές με υψηλά εισοδήματα παραμένουν ανθεκτικοί στην πίεση των τιμών.

4. Η ευέλικτη εργασία οδηγεί σε ταξίδια εκτός εποχής
Παραδοσιακά, εκτός από το κλίμα, η εποχικότητα των ταξιδιών συνδέεται περισσότερο με το εργασιακό ή το σχολικό ημερολόγιο, οδηγώντας σε προβλέψιμες κορυφές και υφέσεις. Ωστόσο, με την αυξανόμενη δημοτικότητα της απομακρυσμένης ή υβριδικής εργασίας, ορισμένες δημογραφικές ομάδες έχουν την ελευθερία να ταξιδεύουν όλο τον χρόνο, επιτρέποντάς τους να αξιοποιούν τις χαμηλότερες τιμές εκτός εποχής και τους λιγότερο πολυσύχναστους προορισμούς.

Το 2023, το τμήμα των ζευγαριών στις ΗΠΑ, για παράδειγμα, παρουσιάζει καλύτερες επιδόσεις κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Μαΐου και Σεπτεμβρίου-Δεκεμβρίου από ό,τι κατά τη θερινή περίοδο αυτή καθαυτή.

5. Επιστροφή των κρατήσεων στους προ-πανδημικούς χρόνους
Τώρα που η συμπεριφορά των κρατήσεων δεν εξαρτάται πλέον από τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς και η εμπιστοσύνη των καταναλωτών έχει αποκατασταθεί, τα πρότυπα κρατήσεων αντικατοπτρίζουν την προ-πανδημική συμπεριφορά στην Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή, όπου οι χρόνοι παράδοσης για το 2023 είναι στα ίδια επίπεδα με το 2019.

Στην περιοχή της Ασίας/Ειρηνικού και την Αμερική, από την άλλη, η ανάκαμψη αυτή έχει υποχωρήσει ελαφρώς -κυρίως λόγω της πίεσης των τιμών- με τους μέσους χρόνους παράδοσης σε κάθε περιοχή να παραμένουν προς το παρόν περίπου 5 ημέρες περισσότεροι από ό,τι πριν από τον Covid-19, αν και η συνολική τάση τείνει προς την εξίσωση

6. Το μέλλον για τα ταξιδιωτικά γραφεία είναι ψηφιακό
Κατά τη διάρκεια της πανδημίας υπήρξε σημαντική μετατόπιση προς τις απευθείας κρατήσεις στις αεροπορικές εταιρίες.

Το 2023, ενώ οι απευθείας κρατήσεις παραμένουν δημοφιλείς, παρατηρείται αύξηση του μεριδίου των κρατήσεων που πραγματοποιούνται μέσω ταξιδιωτικών γραφείων, σε σχέση με το 2022. Αν και αυτό είναι ενθαρρυντικό, σε αυτό το στάδιο δεν είναι ακόμη σαφές σε ποιο βαθμό τα ταξιδιωτικά γραφεία θα συνεχίσουν να ανακτούν μερίδιο αγοράς. Αυτό που είναι σαφές είναι ότι τα διαδικτυακά πρακτορεία ανακάμπτουν καλύτερα από τα αντίστοιχα του κεντρικού εμπορίου, αντανακλώντας ευρύτερες εμπορικές τάσεις

7. Η κλιματική αλλαγή έχει μακροπρόθεσμη σημασία
Ενώ το καλοκαίρι του 2023 σημειώθηκαν ακραίες θερμοκρασίες, πυρκαγιές και πλημμύρες, η επίδραση των γεγονότων που οφείλονται στην κλιματική αλλαγή στα ταξιδιωτικά ταξίδια είναι μέχρι στιγμής περιορισμένη.

Μετά από γεγονότα όπως οι πυρκαγιές στη Ρόδο, τα μοντέλα έκδοσης εισιτηρίων επέστρεψαν στα κανονικά επίπεδα μέσα σε ένα μήνα. Ωστόσο, μακροπρόθεσμα, η κλιματική αλλαγή αναμένεται να αναδιαμορφώσει σημαντικά τις ταξιδιωτικές προτιμήσεις, καθώς η προβλεπόμενη άνοδος της θερμοκρασίας μειώνει τη θερινή ζήτηση σε θερμότερους προορισμούς και αυξάνει την ελκυστικότητα των παραδοσιακά ψυχρότερων περιοχών.

 

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *