GBR: Επενδυτικό μπαράζ και κορυφαίες συναλλαγές στην ελληνική ξενοδοχειακή βιομηχανία

ΜΕΛΕΤΕΣ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ

Στο στόχαστρο εγχώριων και ξένων επενδυτών παραμένει η ξενοδοχειακή βιομηχανία της Ελλάδας, όπου τελευταία έχει “αφιχθεί” σημαντικός αριθμός κορυφαίων brands, αναβαθμίζοντας την εικόνα του ξενοδοχειακού δυναμικού της χώρας στον διεθνή τουριστικό “στίβο”.

Σύμφωνα με το δελτίο της εταιρίας ερευνών GBR Consulting το τρίτο τρίμηνο του 2023 έχουν επιβεβαιωθεί μια σειρά από deals στην εγχώρια ξενοδοχειακή αγορά.

Τον Οκτώβριο του 2023, ανακοινώθηκε ότι η HIG Capital απέκτησε ένα ημιτελές ξενοδοχείο γνωστό ως “το ξενοδοχείο της Χούντας” από τη Eurobank. Σύμφωνα με πληροφορίες πρόκειται για μια συμφωνία ύψους 22 – 23 εκατ. ευρώ. Το ξενοδοχείο βρίσκεται στην περιοχή της Αλθαίας κοντά στο Λαγονήσι, στην Αθηναϊκή Ριβιέρα σε απόσταση 15 λεπτών από το αεροδρόμιο της Αθήνας και θα ενταχθεί στο χαρτοφυλάκιο της Ella Resorts.

Νωρίτερα, τον Αύγουστο του 2023, όπως αναφέρθηκε στα μέσα ενημέρωσης, η Reggeborgh Invest, απέκτησε το 75% του πεντάστερου ξενοδοχείου Corfu Palace, από τον Χρήστο Φωκά, έναντι περίπου 30 εκατ. ευρώ. Το ξενοδοχείο, το οποίο βρίσκεται στην πόλη της Κέρκυρας και διαθέτει 106 δωμάτια και σουίτες, θα ανακαινιστεί πλήρως διατηρώντας τον μοναδικό του χαρακτήρα.

Πιο πίσω, τον Ιούλιο του 2023, αναφέρθηκε ότι η Mare S.A., που ανήκει στους κ.κ. Μανώλη και Νίκο Βαρκαράκη, απέκτησε το 4 αστέρων ξενοδοχείο Sunshine Crete Village και το 5 αστέρων Sunshine Crete Beach, με συνολική δυναμικότητα 330 δωματίων, τα οποία βρίσκονται στην περιοχή Κουτσουνάρι στην Ιεράπετρα της Κρήτης.

“Άλμα” 80% στις διεθνείς ξενοδοχειακές “αφίξεις” στην Ελλάδα

Αυξάνεται κατακόρυφα η παρουσία διεθνών ξενοδοχειακών αλυσίδων στην Ελλάδα, καταγράφοντας άνοδο 80% την τελευταία πενταετία. Ενώ, σε επίπεδο δωματίων η αύξηση ανέρχεται στο 78%.

Στην ανάλυσή της η GBR Consulting, κατηγοριοποίησε τις διεθνείς αλυσίδες που είναι μέρος ή σχετίζονται με tour operators και τις αλυσίδες που δεν είναι.

Σε επίπεδο διεθνών ξενοδοχειακών αλυσίδων που σχετίζονται με tour operator, επί του παρόντος εντοπίζονται 90 ξενοδοχεία με συνολικά 20.360 δωμάτια. Η TUI έχει παρουσία στην Ελλάδα με εμπορικά σήματα όπως Club Lookea, Club Marmara, Club Magic Life, κ.λπ., αλλά και υπό τη “σημαία” της Atlantica Hotels. Η TUI κατέχει το 50% της Atlantica Hellas SA. Η Der Touristik, από την άλλη, έχει παρουσία με εμπορικά σήματα όπως Sentido, COOEE και Club Calimera.

Όσον αφορά τις διεθνείς αλυσίδες που δεν σχετίζονται με tour operator, καταγράφηκαν 160 ξενοδοχεία με 26.540 δωμάτια που ανήκουν σε μία από τις 35 διεθνείς αλυσίδες που έχουν σήμερα παρουσία στην Ελλάδα. Οι αλυσίδες αυτές προσφέρουν συνολικά 68 εμπορικά σήματα.

Οκτώ ξενοδοχεία ανήκουν σε δύο διεθνείς αλυσίδες, προσφέροντας 1.118 δωμάτια.

“Συγκριτικά, το 2018, υπήρχαν 89 ξενοδοχεία που ανήκαν σε μια διεθνή αλυσίδα και προσέφεραν
14.869 δωμάτια, οπότε μέσα σε 5 χρόνια επιτεύχθηκε αύξηση 80% όσον αφορά τα ξενοδοχεία και 78% όσον αφορά τα δωμάτια”, υπογραμμίζει η GBR.

Στην κατηγορία των 5 αστέρων, το 14% των ξενοδοχείων και το 18% των δωματίων ανήκουν σε διεθνείς αλυσίδες (που δεν σχετίζονται με τουριστικούς πράκτορες), ενώ στην κατηγορία 4 αστέρων τα ποσοστά αυτά είναι 2% και 6% αντίστοιχα.

Στην κατηγορία των 3 αστέρων οι διεθνείς αλυσίδες δεν έχουν επί του παρόντος παρουσία.

Η περίπτωση της Marriott

Η Marriott International είναι σήμερα ο ηγέτης της αγοράς στην Ελλάδα μεταξύ των διεθνών ξενοδοχειακών αλυσίδων, ενώ το 2014 δεν είχε παρουσία στην ελληνική αγορά, καθώς στα τέλη του 2013 δεν ανανεώθηκε η σύμβαση με το Ledra Marriott στην Αθήνα (Grand Hyatt Athens σήμερα).

Από το 2015 η Marriott άρχισε να “χτίζει” την παρουσία της στην Ελλάδα και την ίδια χρονιά το Domes of Elounda ανακοίνωσε ότι θα ενταχθεί στην Autograph Collection, το πρώτο ξενοδοχείο της συλλογής στην Ελλάδα και τη Μεσόγειο.

Τον Σεπτέμβριο του 2016 η Marriott International ολοκλήρωσε την εξαγορά της Starwood Hotels & Resorts, η οποία διέθετε τότε ένα Sheraton στην Ελλάδα, 8 ξενοδοχεία στη συλλογή The Luxury Collection, συμπεριλαμβανομένου του Arion Astir Palace και δύο Westin Resorts, συμπεριλαμβανομένου του Westin Athens Astir Palace.

Σήμερα το Astir Palace λειτουργεί ως Four Seasons Astir Palace.

Με την εξαγορά της Starwood η εταιρία απέκτησε επίσης πλειοψηφικό πακέτο μετοχών στα Design Hotels, ενώ από τον Φεβρουάριο του 2021 η Marriott κατέχει πλήρως τα Design Hotels.

Το 2017 η Design Hotels είχε 12 μέλη, ενώ σήμερα λειτουργούν 25 ξενοδοχεία με πάνω από 1.600 δωμάτια. Τον Μάιο του 2018 η εταιρία επέστρεψε στην Αθήνα με το άνοιγμα του Athens Marriott, το οποίο μετονομάστηκε σε Metropolitan.

Το πρώτο Moxy της αλυσίδας άνοιξε στην Πάτρα το καλοκαίρι του 2019 με την ονομασία Moxy Patra Marina. Στις αρχές του 2022 άνοιξε το Moxy Athens City στην πλατεία Ομονοίας.

Τέλος, η Autograph Collection (upper upscale) της Marriott επεκτάθηκε στην Ελλάδα μετά το Domes of Elounda το 2015, με το Domes Noruz το 2016, το Academia of Athens το 2019, το Domes of Corfu το 2021 και το Monasty στη Θεσσαλονίκη το 2022 και στη συνέχεια με το Domes Aulus Zante.

Όσον αφορά τις νέες επενδύσεις διεθνών αλυσίδων στη χώρα μας, το One & Only Aesthesis πρόκειται να ανοίξει αυτό τον μήνα στην Αθηναϊκή Ριβιέρα, και ένα ακόμη One & Only προγραμματίζεται να ανοίξει στην Κέα. Ενώ νέα ξενοδοχεία ετοιμάζουν στην ελληνική επικράτεια τα brands Banyan Tree, Six Senses, Rosewood (μόλις ανακοινώθηκε το Blue Palace στην Κρήτη), Conrad, κλπ.

Από την άλλη, μεγάλοι “παίχτες” είναι και ο όμιλος Sani/Ikos Group, η πρώτη διεθνής αλυσίδα πολυτελών ξενοδοχείων ελληνικής “καταγωγής”, αλλά και η Domes Resorts, η οποία έχει αναδειχθεί σε μία διεθνή αλυσίδα, η οποία ιδρύθηκε στην Ελλάδα.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *