Photo by Taryn Elliott on Pexels

Γερμανία: Αυξάνονται οι πωλήσεις διακοπών, υστερεί ο αριθμός των πελατών | Ακριβό “σπορ” οι διακοπές για τα χαμηλά και μεσαίας κλίμακας νοικοκυριά

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Οι πωλήσεις για τη φετινή χειμερινή περίοδο ανθούν στη γερμανική τουριστική αγορά, οι προκρατήσεις για το καλοκαίρι πάνε καλά, υπάρχει, όμως, ένα “αλλά”. Οι διακοπές γίνονται όλο και πιο ακριβές και οι κρατήσεις διακοπών στο μεσαίο και χαμηλότερο επίπεδο τιμών φθίνουν, που αποδεικνύουν το γεγονός ότι είναι δυσβάσταχτες ακόμη και για τα μεσαίας κλίμακας νοικοκυριά.

“Οι προκρατήσεις για το 2024 ήταν καλύτερες από ποτέ άλλοτε στα 23 χρόνια αυτοαπασχόλησής μου”, συνοψίζει ο ιδιοκτήτης ταξιδιωτικού γραφείου Guido Massar από τη Φρανκφούρτη. Για τη συνάδελφό του Flavia Santos από το Reisegalerie Roth, κοντά στη Νυρεμβέργη, οι δουλειές τρέχουν σαν ρολόι: “Δεν μπορούμε να ανταπεξέλθουμε στις αιτήσεις και οι πελάτες έχουν θετική διάθεση”.

13 τοις εκατό λιγότερες κρατήσεις πέρυσι

Η μεγάλη αύξηση του κύκλου εργασιών που σημείωσε ο κλάδος κατά το προηγούμενο οικονομικό έτος οφείλεται κυρίως στην απότομη αύξηση των τιμών των ταξιδιών. Ο αριθμός των παραθεριστών δεν συμβαδίζει, καθώς μειώθηκε έως και 13% κατά το προηγούμενο τουριστικό έτος, σε σύγκριση με τα προ-πανδημικά επίπεδα, σύμφωνα με την DRV. Ωστόσο, οι τιμές συνεχίζουν να αυξάνονται.

Αυτό αποτελεί μεγάλο “πονοκέφαλο” για τους παράγοντες του κλάδου, συμπεριλαμβανομένου του νέου διευθύνοντος συμβούλου της RTK, Hauke Moll. “Έχω επί του παρόντος την αίσθηση ότι ο κλάδος μας καβαλάει το ρεύμα των υψηλών τιμών που πολλοί πελάτες είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν”, λέει.

Οι συνεχείς αυξήσεις των τιμών δεν μπορούν να οδηγήσουν στην επιτυχία, σύμφωνα με τον Hauke Moll
Το αφεντικό της RTK βλέπει αυτό ως κίνδυνο. “Σύμφωνα με τις τρέχουσες προβλέψεις των οικονομικών εμπειρογνωμόνων, ο πληθωρισμός θα σταθεροποιηθεί στο 2,6% περίπου το 2024. Παρά ταύτα, ο κλάδος μας έχει κάνει και πάλι τις διακοπές πιο ακριβές. Αυτό δεν μπορεί να οδηγήσει σε επιτυχία. Αν οι άνθρωποι παρατηρήσουν ότι οι τιμές των ταξιδιών συνεχίζουν να αυξάνονται, μπορεί να γυρίσουν την πλάτη στις διακοπές ή να ταξιδεύουν μόνο κάθε δύο χρόνια”, σημειώνει ο κ. Hauke.

Τα τρέχοντα στοιχεία από τον πάροχο υπηρεσιών δεδομένων Travel Data + Analytics (TDA) δείχνουν ότι αυτό το σενάριο είναι κάτι περισσότερο από ένα παιχνίδι του μυαλού: παρά τις ισχυρές πωλήσεις, 14% λιγότεροι επισκέπτες έχουν κάνει σήμερα κράτηση για χειμερινές διακοπές, σε σύγκριση με την περίοδο πριν από την πανδημία.

Δυσβάσταχτο για τα νοικοκυριά το κόστος των οργανωμένων διακοπών

“Η έλλειψη κρατήσεων όλες τις εποχές είναι μια σαφής ένδειξη ότι δεν μπορούν ή δεν θέλουν όλα τα νοικοκυριά να οργανώσουν ένα ταξίδι διακοπών λόγω του αυξανόμενου κόστους ζωής”, λέει η Alexandra Weigand, διευθύντρια Πωλήσεων και Συμβουλευτικών Υπηρεσιών της TDA.

Αυτό φαίνεται να επιβεβαιώνει μια τάση για την οποία η Ένωση Γερμανών Τουριστικών Πρακτόρων (DRV) προειδοποιεί εδώ και μήνες: οι διακοπές απειλούν να μετατραπούν σε αγαθό πολυτελείας. Σύμφωνα με την ένωση, οι λύσεις πρέπει να προέλθουν από τους πολιτικούς. Από την άλλη πλευρά, ο πρόεδρος του DRV, Norbert Fiebig θεωρεί υπεύθυνο τον ίδιο του τον κλάδο, ιδίως τους παρόχους υπηρεσιών, τους οποίους κάλεσε πρόσφατα να είναι “πολύ ευαίσθητοι σε θέματα τιμών”.

© ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Ο ιδιοκτήτης του ταξιδιωτικού γραφείου Guido Massar γνωρίζει επίσης ότι οι διακοπές δεν είναι πλέον προσιτές για ορισμένους ανθρώπους. “Αν και οι δουλειές μας πάνε καλά, ο αριθμός των ανεκπλήρωτων αιτημάτων που δεν μπορούν ή δεν θέλουν να ξεπεράσουν έναν συγκεκριμένο προϋπολογισμό αυξάνεται”, τονίζει ο κ. Massar. “Δεν είμαι σίγουρος αν όλα θα συνεχίσουν να πηγαίνουν τόσο καλά. Δεν θέλουμε να στέλνουμε διακοπές μόνο τους πλούσιους πελάτες μας, αλλά όλους τους πελάτες”, λέει με ανησυχία.

Η ταξιδιωτική πωλήτρια Claudia Mades από το Μόναχο έχει παρόμοια άποψη: “Πολλοί συνάδελφοι  επιτυγχάνουν σήμερα χαμηλότερα από τα συνηθισμένα ποσοστά ολοκλήρωσης για κρατήσεις διακοπών στο μεσαίο και χαμηλότερο επίπεδο τιμών”.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *