GlobalData: Το TikTok πρέπει να οικοδομήσει εμπιστοσύνη για να κατακτήσει τον χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου

ΔΙΕΘΝΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΜΟΝΕΥ

Η εφαρμογή σύντομων βίντεο TikTok, που ανήκει στην ByteDance, πρόκειται να ανταγωνιστεί τις Amazon, Shein, Shopee της Sea Group και Lazada της Alibaba, με την επιχείρηση ηλεκτρονικού εμπορίου ζωντανής ροής. Ωστόσο, η νέα της πρωτοβουλία έρχεται σε μια εποχή που η εταιρία βρίσκεται υπό έλεγχο για τις ανησυχίες σχετικά με την προστασία των προσωπικών δεδομένων στις ΗΠΑ και την Ευρώπη.

Για να αποδειχθεί ως νόμιμη πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου, η TikTok πρέπει να κερδίσει την εμπιστοσύνη των ρυθμιστικών αρχών και να διασφαλίσει την ασφάλεια των δεδομένων των χρηστών, αναφέρει η GlobalData.

Το TikTok Shop, η πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου της εταιρίας, η οποία επιτρέπει στους χρήστες να ανακαλύπτουν και να αγοράζουν προϊόντα απευθείας από τα βίντεο του TikTok, έχει κερδίσει δημοτικότητα στην αγορά της Νοτιοανατολικής Ασίας χάρη,στη μεγάλη και αφοσιωμένη βάση χρηστών της. Μόνο το 2022, το TikTok Shop επεκτάθηκε στη Μαλαισία, τη Σιγκαπούρη, την Ινδονησία, τις Φιλιππίνες, το Βιετνάμ και την Ταϊλάνδη.

Ενώ η κύρια εστίασή του θα είναι σε αγορές, όπως η Ινδονησία, το TikTok σχεδιάζει να επεκτείνει τη δραστηριότητα ηλεκτρονικού εμπορίου στις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο. Ωστόσο, η εταιρεία αντιμετωπίζει ήδη προβλήματα στις ΗΠΑ και την Ευρώπη (Ηνωμένο Βασίλειο, Δανία και Βέλγιο), με τους νομοθέτες να απαγορεύουν την εφαρμογή σε κυβερνητικές υπηρεσίες.

Τον Μάιο του 2023, η πολιτεία της Μοντάνα έκανε την κίνηση-ορόσημο να απαγορεύσει εντελώς την εφαρμογή. Παρόλο που τέτοιες απαγορεύσεις μπορεί να μην εμποδίζουν την TikTok ή οποιαδήποτε άλλη εταιρ;iα μέσων κοινωνικής δικτύωσης να έχει πρόσβαση στα προσωπικά δεδομένα ενός χρήστη, η ύπαρξη ενός ολοκληρωμένου ομοσπονδιακού νόμου για την προστασία των δεδομένων στις ΗΠΑ θα βοηθήσει.

Η Pinky Hiranandani, επικεφαλής αναλύτρια στην GlobalData, σχολιάζει: “Η ασφάλεια και η εμπιστοσύνη είναι ζωτικής σημασίας για τις συναλλαγές ηλεκτρονικού εμπορίου. Η TikTok πρέπει να εφαρμόσει ισχυρά μέτρα ασφαλείας για την προστασία των δεδομένων των χρηστών από μη εξουσιοδοτημένη πρόσβαση, συμπεριλαμβανομένης της κρυπτογράφησης των ευαίσθητων δεδομένων από άκρο σε άκρο και της συμμόρφωσης με τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων (GDPR) στην Ευρωπαϊκή Ένωση και τον Νόμο περί Προστασίας του Απορρήτου των Καταναλωτών της Καλιφόρνιας (CCPA) στις ΗΠΑ. Επίσης, ο επερχόμενος νόμος για τις ψηφιακές υπηρεσίες στην ΕΕ απαιτεί από πλατφόρμες όπως η TikTok να περιορίσουν την παραπληροφόρηση και να προστατεύσουν καλύτερα τα παιδιά στο διαδίκτυο”.

Επιπλέον, συνεχίζει η κα. Hiranandani,ο ανταγωνισμός στον χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου, ιδίως στις ΗΠΑ, είναι έντονος, δεδομένης της κλίμακας και της εμβέλειας εγχώριων κολοσσών όπως η Amazon και η Walmart. Η TikTok στοχεύει να βασιστεί στην τεράστια βάση χρηστών της και στις συνεργασίες της με μάρκες και influencers για να προωθήσει τις πωλήσεις στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Προσπαθεί να μιμηθεί την Amazon, παράγοντας εσωτερικά προϊόντα και δημιουργώντας ένα δίκτυο πωλήσεων, καθώς και χρεώνοντας τους πωλητές με προμήθεια για την παρουσίαση προϊόντων στο TikTok Shop. Ωστόσο, η κινεζική εταιρία θα χρειαστεί σημαντικές επενδύσεις στην πλατφόρμα και την υποδομή της για να είναι ανταγωνιστική με τους αντιπάλους της.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *