Photo by Andrea Piacquadio on Pexels

H έλλειψη προσωπικού θα συνεχίσει να μαστίζει την τουριστική βιομηχανία μέχρι το 2035 | Πως αντιμετωπίζουν το πρόβλημα οι κορυφαίες εταιρίες

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Το φαινόμενο της έλλειψης εξειδικευμένου ανθρώπινου δυναμικού παραμένει το μεγαλύτερο πρόβλημα για την τουριστική-ταξιδιωτική βιομηχανία σε παγκόσμιο επίπεδα, με τους ειδικούς να εκτιμούν ότι η έλλειψη αυτή θα συνεχίσει να αυξάνεται μέχρι το 2035. Πως απαντούν, όμως, σε αυτή τη μάστιγα οι κορυφαίες εταιρίες του κλάδου και ποια είναι τα μέτρα και οι πρωτοβουλίες που αναλαμβάνουν για την προσέλκυση, αλλά και τη διατήρηση εργαζομένων με δεξιότητες;

Η Alltours Reisecenter και η Derpart δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στην εκπαίδευση των υπαλλήλων τους. Ένας υπεύθυνος ανάπτυξης προσωπικού στην Alltours Reisecenter είναι αποκλειστικά υπεύθυνος για την κατάρτιση και την περαιτέρω εκπαίδευση, καθώς και για την παράλληλη είσοδο εργαζομένων στην εταιρία, με τη “συνταγή” να φαίνεται πως λειτουργεί, καθώς, εφέτος, η εταιρία μπόρεσε να προσλάβει 26 εκπαιδευόμενους, πέντε φοιτητές διπλής φοίτησης και περισσότερους από 20 νεοεισερχόμενους για την αγορά των καταστημάτων -ρεκόρ για την αλυσίδα.

Η RTK εστιάζει επίσης στην κατάρτιση. “Προσπαθούμε να κάνουμε το επάγγελμα ελκυστικό και κάνουμε ό,τι μπορούμε για να διατηρήσουμε το προσωπικό”, λέει ο Thomas Bösl, διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας. Αυτό περιλαμβάνει σύγχρονες συνθήκες εργασίας, δίκαιες και εξαρτώμενες από την απόδοση αμοιβές και εκπαιδευτικά ταξίδια.

Από την πλευρά τους η Tourcontact και η DTPU, αμφότερες μέλη της συμμαχίας ταξιδιωτικών γραφείων DTPS, έχουν διοργανώσει διαδικτυακά σεμινάρια και εργαστήρια, τα οποία έχουν σχεδιαστεί για να βοηθήσουν τους ιδιοκτήτες ταξιδιωτικών γραφείων να παρουσιαστούν ως ελκυστικοί εργοδότες.

Αξιοποίηση ψηφιακών διαδικασιών και τεχνητής νοημοσύνης

“Καθώς η έλλειψη εξειδικευμένου ανθρώπινου δυναμικού δεν μπορεί να επιλυθεί από τη μια μέρα στην άλλη, τα ταξιδιωτικά γραφεία πρέπει να βασίζονται στις ψηφιακές διαδικασίες και την τεχνητή νοημοσύνη”, σημειώνει ο Klaus Wilmsmeier, επικεφαλής της TUI Travel Star (TTS). Καθήκον των κεντρικών γραφείων είναι, σύμφωνα με τον ίδιο, να υποστηρίζουν τους συνεργάτες με μέτρα όπως η κατάρτιση και η καθοδήγηση για την πρόσληψη και τη διατήρηση του προσωπικού.

Η TUI Franchise, από την άλλη, υποστηρίζει τους συνεργάτες παρέχοντας νέες προσεγγίσεις για τη διαχείριση του προσωπικού και συμβουλές για την ευελιξία στο ωράριο και την τοποθεσία της εργασίας. Όσον αφορά την πρόσληψη νέων εξειδικευμένων στελεχών, οι υπεύθυνοι του συστήματος πωλήσεων έχουν αναπτύξει ένα πρόγραμμα πλευρικής εισόδου: Οι νεοεισερχόμενοι στον κλάδο παρακολουθούν το πρόγραμμα κατάρτισης και εκπαιδεύονται στα βασικά στοιχεία των πωλήσεων στα ταξιδιωτικά γραφεία. Αυτό συνοδεύεται από εκπαίδευση στην εργασία στο ταξιδιωτικό γραφείο.

Φέτος, η Protours εγκαινίασε λίστες ελέγχου και εκπαιδευτικά βίντεο “κατά παραγγελία” και ζήτησε από τα γραφεία να σκεφτούν το employer branding και τις παροχές προς τους εργαζομένους. Επιπλέον, ξεκίνησε μια συνεργασία με ένα πανεπιστήμιο “για την εισαγωγή φοιτητών ως εναλλακτική λύση για τους ασκούμενους στα ταξιδιωτικά γραφεία”, σύμφωνα με τον επικεφαλής της, Dirk Hansel. Ενώ, για το 2024 σχεδιάζει ένα πακέτο πλευρικής εισόδου.

Η Deutscher Reisering εστιάζει στους επαγγελματίες που αλλάζουν επαγγελματική σταδιοδρομία, με τον διευθυντή υποκαταστήματος, Andreas Quenstedt, να τους χαρακτηρίζει ως “σπάνιο αγαθό”.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *