Η μείωση των προσωπικών δαπανών και η προτεραιότητα στα ταξίδια αναψυχής το 2024 αποτελεί σημείο αναφοράς για τους ταξιδιώτες, με την πλειοψηφία να θεωρεί τον πιο σημαντικό λόγο για να ταξιδέψουν την ξεκούραση και την ανάκτηση ενέργειας, με μεγαλύτερη έμφαση στον ύπνο από ποτέ άλλοτε.
Αυτά αποκαλύπτε η τρίτη ετήσια έκθεση τάσεων της Hilton, με τίτλο “What Millennials, Gen Z, Gen X and Baby Boomers Tell Us About Travel in the Year Ahead”, η οποία διεξήχθη από την Ipsos, βασιζόμενη στα ευρήματα έρευνας που πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 10.000 ταξιδιωτών, από 9 χώρες, βίντεο-ημερολόγια 60 Αμερικανών ταξιδιωτών και συνεντεύξεις με δεκάδες ταξιδιωτικούς εμπειρογνώμονες της Hilton.
Εκτός από τον καθορισμό των προτιμήσεων και των ενδιαφερόντων των ταξιδιωτών του 2024, η έκθεση ρίχνει μια βαθύτερη ματιά στον τρόπο με τον οποίο κάθε γενιά βλέπει τα ταξίδια -από την ψηφιακή γενιά Gen Zer μέχρι την έμπειρη γενιά Baby Boomer.
“Σε αυτή τη νέα χρυσή εποχή των ταξιδιών, οι ανάγκες των ταξιδιωτών αλλάζουν και εμείς καινοτομούμε πάντα για να εξυπηρετούμε καλύτερα τους επισκέπτες μας και να είμαστε η πρώτη τους επιλογή όταν ταξιδεύουν”, δήλωσε ο Chris Nassetta, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Hilton. Για να προσθεσει: “Σε όλες τις γενιές, βλέπουμε τους επισκέπτες να προσαρμόζουν τη διαμονή τους μαζί μας, να επενδύουν σε ποιοτικό ύπνο, να επιδιώκουν νέες πολιτιστικές εμπειρίες και να διευρύνουν τα όρια των επαγγελματικών ταξιδιών. Στην Hilton, τα μέλη της παγκόσμιας κλάσης της ομάδας μας σκύβουν πάνω σε αυτές τις τάσεις και δημιουργούν αξέχαστες εμπειρίες για κάθε επισκέπτη που μένει μαζί μας”.
Η έκθεση αποκαλύπτει τέσσερις θεματικές που αναμένεται να αποτελέσουν τον καταλύτη για αλλαγές και καινοτομίες στα ταξίδια από το 2024 κι έπειτα. Αυτές είναι:
– Οι ταξιδιώτες επενδύουν στον ύπνο
Η προσωπική ευεξία έχει σημασία για τους ταξιδιώτες, και ακόμη πιο συγκεκριμένα, από το 2024 θα δοθεί αυξημένη έμφαση στην απόλαυση ενός καλού ύπνου, ενώ βρίσκονται μακριά από το σπίτι τους -μια τάση που επιταχύνθηκε μετά τις προκλήσεις των τελευταίων ετών, που αύξησαν την επιθυμία των ταξιδιωτών για ξεκούραση και χαλάρωση. Το 2024, λοιπόν, οι ταξιδιώτες θα αναζητήσουν προϊόντα και εμπορικά σήματα, τα οποία ευθυγραμμίζονται με αυτή την επιτακτική ανάγκη για καλύτερο ύπνο.
Η Gen Z είναι η πιο προσηλωμένη στο να χαλαρώνει, κάνοντας μικρές επιλογές κατά τη διάρκεια της ημέρας που μπορούν να έχουν μεγάλο αντίκτυπο στον ύπνο της.
– Οι ταξιδιώτες εκτιμούν τη συνδεσιμότητα και την εξατομίκευση
Το 2024, οι ταξιδιώτες θα αναζητήσουν απρόσκοπτες εμπειρίες που θα είναι υπερ-εξατομικευμένες στις ανάγκες τους, από την κράτηση μέχρι την εμπειρία εντός του καταλύματος. Το 80% των παγκόσμιων ταξιδιωτών που συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσαν ότι είναι σημαντικό να μπορούν να κάνουν κράτηση για το ταξίδι τους εξ ολοκλήρου online, με το 86% των Millennials και το 83% των Gen Zers να ηγούνται της προσπάθειας. Εν τω μεταξύ, το 76% των παγκόσμιων ταξιδιωτών δήλωσαν ότι εκτιμούν τις ταξιδιωτικές εφαρμογές που μειώνουν την ταλαιπωρία και το άγχος του ταξιδιού.
Σύμφωνα με την παγκόσμια έρευνα, το 80% των ταξιδιωτών θεωρεί σημαντικό να μπορούν να κάνουν κράτηση για το ταξίδι τους εξ ολοκλήρου μέσω διαδικτύου. (Το 83% των Gen Zers, το 86% των Millennialσ, το 74% των Gen Χers και το 66% των Baby Boomerσ).
– Ο πολιτισμός και οι εμπειρίες κατευθύνουν τις αποφάσεις για ταξίδια αναψυχής
Το φαγητό, ο πολιτισμός και οι διασυνδέσεις εμπνέουν τις αποφάσεις για ταξίδια αναψυχής, καθώς οι άνθρωποι δίνουν όλο και μεγαλύτερη προτεραιότητα στην αγορά εμπειριών, έναντι αγαθών.
Στην πραγματικότητα, καθώς ο κόσμος διατηρεί το ανανεωμένο αίσθημα περιπλάνησης μετά την πανδημία, το 64% των παγκόσμιων ταξιδιωτών δηλώνουν ότι σκοπεύουν να μειώσουν άλλες κατηγορίες προσωπικών δαπανών για να δώσουν προτεραιότητα στα ταξίδια αναψυχής το 2024.
Κατά την κατάρτιση του προϋπολογισμού για το 2024, οι ταξιδιώτες εστιάζουν κυρίως στις γαστρονομικές εμπειρίες. Μετά τις γαστρονομικές εμπειρίες, το 47% των ταξιδιωτών θα δώσει προτεραιότητα στην εξερεύνηση και την περιπέτεια, με τους Gen Zers και τους Millennials (52% και για τους δύο) να διαθέτουν αυξημένο προϋπολογισμό για τέτοιου είδους εμπειρίες από τις άλλες γενιές.
– Οι τάσεις στα επαγγελματικά ταξίδια επαναπροσδιορίζουν τις προσδοκίες
Μετά την πανδημία, οι τρόποι εργασίας έχουν μεταμορφωθεί σημαντικά -συμπεριλαμβανομένων των αλλαγών στο πότε, πού και πώς οι άνθρωποι ασκούν τις επαγγελματικές δραστηριότητές τους. Ως αποτέλεσμα, αναδύθηκαν και ενισχύθηκαν η τάση να συνδυάζονται τα ταξίδια αναψυχής και τα επαγγελματικά ταξίδια, η αύξηση της διάρκειας παραμονής και η αυξανόμενη δημοτικότητα των δευτερευουσών αγορών για συναντήσεις και εκδηλώσεις.
Στην πραγματικότητα, περισσότερο από το ένα τρίτο των εταιρικών ταξιδιωτών της γενιάς Gen Z και της Millennial δηλώνουν ότι σχεδιάζουν να παρατείνουν ένα επαγγελματικό ταξίδι για να απολαύσουν χρόνο αναψυχής πριν ή μετά τις επαγγελματικές τους υποχρεώσεις.
Ενώ, το 24% των παγκόσμιων ταξιδιωτών που ταξιδεύουν για επαγγελματικούς λόγους σχεδιάζουν να πάρουν μαζί τους έναν φίλο ή μέλος της οικογένειάς τους σε επόμενο επαγγελματικό ταξίδι το επόμενο έτος (Το 27% των Gen Zers, το 29% των Millennials, το 18% των Gen Xers και το 13% Baby Boomers).