Hotel Experience: Το νέο φιλόδοξο project των Β. Μπαρτζώκα και Άρη Μαρινάκη για την εμπειρία της Φιλοξενίας

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΕΣ

To event (Έκθεση & Συνέδριο), τo οποίo επιμελείται ο Βασίλης Μπαρτζώκας και η Design Ambassador, σε συνεργασία με το γραφείο FLUX OFFICE, την πολυτάλαντη αρχιτέκτονα και σκηνογράφο Εύα Μανιδάκη και τον Θανάση Δεμίρη, εμπνέεται από ατμόσφαιρες ξενοδοχείου που συναντάμε σε εμβληματικά κινηματογραφικά έργα, όπως το «Shining» του Stanley Kubrick (1980), το «In the mood for love» από τον Wong Kar-wai (2000) και το «Grand Budapest Hotel» του Wes Anderson από το 2014.

Το event Hotel Experience δεν μοιάζει σε τίποτα με μία «κλαδική έκθεση ή συνέδριο για τα Ξενοδοχεία και τον Τουρισμό» και ο σχεδιασμός της έκθεσης σκηνοθετεί τη συνάντηση του επισκέπτη με έναν κόσμο αλλιώτικο, που συμπυκνώνει τη φαντασμαγορία της κινηματογραφικής αισθητικής.

Τα εμπορικά περίπτερα μετατρέπονται σε δωμάτια ξενοδοχείου, ενώ οι υπόλοιποι χώροι της έκθεσης αναφέρονται σε χαρακτηριστικά σημεία χώρων φιλοξενίας όπως Ρεσεψιόν, Φουαγιέ, Πισίνα, Ανελκυστήρας, παραπέμποντας σε ένα ατμοσφαιρικό ξενοδοχείο με σινεφίλ αναφορές.

Αφετηρία της έκθεσης αποτελεί η Ρεσεψιόν, ο χώρος υποδοχής των επισκεπτών με αντίστοιχη κινηματογραφική αναφορά που τους εισάγει απευθείας στη ντελικάτη ατμόσφαιρα του ξενοδοχείου. Η Ρεσεψιόν, και τα δύο κλιμακοστάσια που την πλαισιώνουν, συνδέονται με το μεγάλο lounge, στο οποίο χωροθετείται το κυριότερο μέρος των περιπτέρων. Το μεγάλο lounge του φουαγιέ, συνιστά τον κεντρικό χώρο της έκθεσης, σημείο συναντήσεων και καθιστικό.

Παρακολουθήστε το Hotel Experience, χωρίς κόστος συμμετοχής, με κράτηση θέσης εδώ!

Εκατέρωθεν του εκτεταμένου διαδρόμου του φουαγιέ, που καλύπτεται από μοκέτα που παραπέμπει στην κλασική ταινία Λάμψη, του Κιούμπρικ, διαμοιράζονται περίπτερα – δωμάτια ξενοδοχείου. Η ενσωμάτωση επιγραφών neon, που συχνά συναντάμε στις εισόδους κυρίως των ξενοδοχείων, δημιουργούν οπτικούς ορίζοντες και εντείνουν τη θεατρική ατμόσφαιρα του χώρου. Η εκθεσιακή διαδρομή συνεχίζεται μέσω του κεντρικού φουαγιέ στο χώρο Β (Black Box) όπου ο επισκέπτης καλείται να εξερευνήσει το εσωτερικό και των υπόλοιπων δωματίων – περιπτέρων.

Βασικός στόχος της αρχιτεκτονικής και της οργάνωσης του χώρου είναι η δημιουργία μιας πολυαισθητηριακής εμπειρίας καθώς ο επισκέπτης της έκθεσης μετατρέπεται σε επισκέπτη του ξενοδοχείου που καλείται να περιηγηθεί σε έναν ελκυστικό και μυστήριο χώρο φιλοξενίας.

Η αλληγορία του ξενοδοχείου αποτυπώνεται μέσω σκηνικών κατασκευών, κινηματογραφικών αναφορών και του φωτισμού προσκαλώντας σε ένα απρόσμενο περιβάλλον.

Η αρχική σύλληψη ήρθε από την επιθυμία να δημιουργηθεί ένα περιβάλλον όπου οι ξενοδόχοι, οι άνθρωποι του τουρισμού αλλά και οι αρχιτέκτονες-Interior Designers, θα μπορούσαν να λάβουν με όλες τους τις αισθήσεις τις δυνατότητες εφαρμογών των υλικών. Ένα περιβάλλον όπου τα υλικά, οι υπηρεσίες και τα προϊόντα που αφορούν την αγορά της φιλοξενίας, θα μπορούν να παρουσιαστούν έξω από το τυπικό branded context που άρμοζε περισσότερο σε περασμένες εποχές.

Σήμερα ζούμε στην εποχή των αφηγήσεων. Οι άνθρωποι συμμετέχουν σε αυτές εξίσου φυσικά, ψηφιακά και φαντασιακά. Το Hotel Experience είναι ένα event που απενοχοποιεί τη φαντασία και απελευθερώνει τη δημιουργικότητα. Η καλλιτεχνική επιμέλεια μάλιστα, μπορεί να βοηθήσει τον εκθέτη να οικοδομήσει ένα ισχυρότερο brand image, ενώ ταυτόχρονα αυξάνει την εμπορική του εμβέλεια, καθώς εκθέτει τις λύσεις του σε ένα ευρύτερο κοινό, πέρα από τους συνηθισμένους επισκέπτες των εκθέσεων“, διευκρινίζει ο Βασίλης Μπαρτζώκας.

To event, το οποίο απευθύνεται σε Ξενοδόχους, Ανθρώπους του Τουρισμού και της Φιλοξενίας, Αρχιτέκτονες και Designers και τον κόσμο των Υλικών, θα πραγματοποιηθεί στο Ωδείο Αθηνών το Σάββατο και την Κυριακή 5 & 6 Οκτωβρίου 2024.

Στο επόμενο διάστημα θα ανακοινωθούν περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τις στρατηγικές συνεργασίες αλλά και το συνεδριακό πρόγραμμα με διεθνείς ομιλητές από τον χώρο του Τουρισμού και της φιλοξενίας.

Αν έχετε ενδιαφέρον να συμμετάσχετε ως εκθέτης μπορείτε να δηλώσετε συμμετοχή εδώ!

Hotel Experience _ The Conference

“A tourist is a temporarily leisured person who voluntarily visits a place away from home for the purpose of experiencing a change.”
Hosts and guests, The anthropology of tourism

Οι ταξιδιώτες αναστέλλουν τα συνήθη πρότυπα της ζωής τους, προς χάριν της πολύτιμης χρήσης του χρόνου. Απρόθυμοι να περιοριστούν από το γούστο τους στο φαγητό, την τέχνη ή την συνήθη ψυχαγωγία δοκιμάζουν.

Γιατί όλο το νόημα του ταξιδιού είναι η φυγή από τα όρια της καθημερινότητας.

Σε αυτή τη συνθήκη, αυθεντικότητα και κατασκευασμένα περιβάλλοντα, αλληλοδιαδέχονται για να στοιχειοθετήσουν την «εμπειρία» και την «ατμόσφαιρα».

Οι ταξιδιώτες προσεγγίζουν το διαφορετικό, οι επιχειρηματίες αναζητούν τη σωστή ιδέα, η τοπική κοινωνία εμπνέει, οι αρχιτέκτονες σχεδιάζουν.

Άνθρωποι και αριθμοί

Το 2023 ήταν μια χρονιά που ο αριθμός των επισκεπτών σημείωσε αύξηση 11,5% σε σχέση με το περασμένο έτος στην Ελλάδα. Η άνοδος ώθησε τα έσοδα από τον τουρισμό στα προβλεπόμενα υψηλά όλων των εποχών – περίπου 21 δισεκατομμυρίων ευρώ. Το 2024, οι αφίξεις τουριστών αυξήθηκαν κατά 16% και η αύξηση των εσόδων άγγιξε το 27,1% (στοιχεία Υπ. Τουρισμού, α’ τρίμηνο)

Ο τουρισμός, μία από τις μεγαλύτερες βιομηχανίες του κόσμου, εκτιμάται για τα οικονομικά του οφέλη. Σε χώρες όπως η Ελλάδα εκ των πραγμάτων μετατρέπεται σε μέσο αμφίδρομης – αν και όχι ισόρροπης – πολιτιστικής ανταλλαγής: οι ταξιδιώτες επιδιώκουν την εμπειρία του διαφορετικού και παράλληλα επιφέρουν βαθιά πολιτιστική αλλαγή στα μέρη που επισκέπτονται.

Άνθρωποι και αρχιτεκτονική

Το εφήμερο της παραμονής των ταξιδιωτών, δυσχεραίνει τις συνδέσεις τους με τον τόπο, τους ανθρώπους, τις έννοιες και τις συνήθειες κοινωνίας. Την ίδια στιγμή, ασκούν μεταμορφωτική επιρροή.

Μπορεί η αρχιτεκτονική να επιφέρει την ισορροπία;

Η αρχιτεκτονική αντικατοπτρίζει και εμπνέει τις αξίες της οικονομίας αλλά και της κοινωνίας. Η πρόκληση καθαρών, απτών συναισθημάτων μπορεί να αναδυθεί από την ουσία της αρχιτεκτονικής ομορφιάς, μέσω της προσεκτικής διάταξης των υλικών και της ατμόσφαιρας του ήχου – όπως υποστηρίζει ο Peter Zumthor. Μπορεί η σχεδιαστική προσέγγιση να προωθήσει ουσιαστικές αλληλεπιδράσεις, ενθαρρύνοντας πολυαισθητηριακά αλλά και εγκάρδια συναισθήματα; Μπορεί η αρχιτεκτονική να υποθάλψει τις συνδέσεις όχι μόνο με τον χώρο αλλά και τους ανθρώπους και αν ναι, σε ποιο βάθος και με ποια αποτελέσματα;

Επιχειρηματικότητα και αρχιτεκτονική

Με την άνοδο του τουρισμού, τα brands φιλοξενίας συναγωνίζονται για την προτίμηση των ταξιδιωτών και για τις ελκυστικότερες B2B συμφωνίες. Ανταγωνισμός υπάρχει και ανάμεσα στους προορισμούς – από τη λεκάνη της Μεσογείου μέχρι τα τεχνητά σε πραγματική κλίμακα περιβάλλοντα «Σαντορίνης» και «Hallstatt» στην Κίνα.

Στην Ελλάδα, η επενδυτική δραστηριότητα είναι πιο έντονη από ποτέ, με τυπολογίες που τείνουν να δημιουργήσουν ένα στυλ και απτικές ποιότητες που σταδιακά αφηγούνται την κοινή τους λογική.

Ποιο ρόλο παίζει η αρχιτεκτονική στη διαμόρφωση ενός προϊόντος, ενός brand και ενός αφηγήματος που εκπροσωπεί συνολικά την αναπτυξιακή φιλοσοφία της χώρας; Μπορεί να συμβάλλει στην εξαγωγιμότητα ισχυρών ντόπιων brands;

Στη σκηνή του Hotel Experience

Στο πλαίσιο του συνεδρίου Hotel Experience θα συζητηθούν θέματα που άπτονται την αρχιτεκτονικής, της επιχειρηματικότητας και της κοινωνίας. Αρχιτέκτονες, επιχειρηματίες, επενδυτές, κοινωνικοί επιστήμονες και θεσμικοί εκπρόσωποι συμμετέχουν σε one to one συζητήσεις και πάνελς ή παρουσιάζουν διαφωτιστικά keynotes με στόχο την έμπνευση, τη δημιουργία ιδεών, την παρουσίαση καλών πρακτικών και την εξαγωγή συμπερασμάτων.

Στοιχεία διοργάνωσης
Τίτλος διοργάνωσης HOTEL EXPERIENCE
Τυπολογία Συνέδριο, Έκθεση
Τοποθεσία Ωδείο Αθηνών
Ημερομηνία Σάββατο 5 & Κυριακή 6 Οκτωβρίου 2024
Εxperience Design & Art Direction by Flux Office / Εύα Μανιδάκη & Θανάση Δεμίρη
Διεύθυνση Παραγωγής & Καλλιτεχνική επιμέλεια Βασίλης Μπαρτζώκας/Design Ambassador
Συμπαραγωγή και Εμπορική Διεύθυνση Άρης Μαρινάκης / Architectural Editions

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *