Photo by Pickawood on Unsplash

HOTREC: Σε υψηλό επίπεδο οι απευθείας ξενοδοχειακές κρατήσεις | Αμετάβλητη η επιρροή από τους OTA | Η περίπτωση της Ελλάδας

ΜΕΛΕΤΕΣ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ

Με την πανδημία να αλλάζει τις συνήθειες κράτησης στα ξενοδοχεία, εφέτος, για πρώτη φορά από το 2014, η HOTREC καταγράφει άνοδο του μεριδίου των απευθείας κρατήσεων, κυρίως μέσω email ή των ιστοσελίδων των ίδιων των ξενοδοχείων, στην 5η μελέτη της Hotel Distribution. Βεβαίως, η επιρροή από τα online τουριστικά γραφεία παραμένει.

Σχεδόν 3.900 ξενοδόχοι από όλη την Ευρώπη, από διάφορες περιοχές, και ξενοδοχεία διαφορετικών μεγεθών και κατηγοριών συμμετείχαν στην έρευνα. Από τις πληροφορίες οι οποίες συγκεντρώθηκαν και αναλύθηκαν από τον καθηγητή Roland Schegg του Ινστιτούτου Τουρισμού HES-SO Valais-Wallis, προκύπτουν οι κάτωθι τάσεις:

-Το μερίδιο των απευθείας κρατήσεων έχει αυξηθεί, κυρίως μέσω κρατήσεων που πραγματοποιούνται με την αποστολή e-mail ή μέσω των ίδιων των ιστότοπων των ξενοδοχείων, για πρώτη φορά από τότε που η HOTREC άρχισε να διεξάγει αυτή τη μελέτη το 2014.
-Παρά την αύξηση του μεριδίου των απευθείας κρατήσεων στα ξενοδοχεία, τα αποτελέσματα για το 2021 δείχνουν ότι η εξάρτηση των ξενοδοχείων από τα online τουριστικά γραφεία (ΟΤΑ) παρέμεινε σχεδόν αμετάβλητη με το 2019.
-Η Booking Holding είναι με διαφορά ο παίκτης με τη μεγαλύτερη επιρροή, με μερίδιο 71,2% στην αγορά OTA. Η κυριαρχία της Booking αυξάνεται τα τελευταία 8 χρόνια κατά περισσότερες από 11 ποσοστιαίες μονάδες, από 60,0% το 2013 σε 71,2% το 2021.
-Οι περισσότεροι ξενοδόχοι (55%) αισθάνονται να πιέζονται από τους OTA να αποδέχονται τους όρους και τις προϋποθέσεις που σε άλλη περίπτωση δεν θα προσέφεραν.
-Το 2021, η Hotel Ads by Google είναι ο ηγέτης της αγοράς μετα-αναζήτησης (73%), ακολουθούμενη από την Tripadvisor (57%) και την Trivago (44%). Το 2013, το Tripadvisor ηγείτο της αγοράς με μερίδιο 71%.

Στην περίπτωση της Ελλάδας οι απευθείας κρατήσεις στα ξενοδοχεία διατηρούν υψηλό μερίδιο σε σχέση με τις άλλες μορφές κράτησης, με το 2013 να αποτελεί έτος ρεκόρ και “κοιλιά” να παρατηρείται το 2017. Ωστόσο, στη συνέχεια, το 2019 και το 2021 το μερίδιο των απευθείας κρατήσεων ανέκαμψε φτάνοντας το 45,7%.

Ο πρόεδρος της ομάδας εργασίας της HOTREC για τη Διανομή και διευθύνων σύμβουλος της Γερμανικής Ένωσης Ξενοδοχείων (IHA), Markus Luthe, είπε σε δηλώσεις του: “Η αύξηση των απευθείας κρατήσεων θα ήταν θερμά ευπρόσδεκτη, αν δεν υπήρχαν οι πιο καταστροφικές επιπτώσεις της πανδημίας στον ευρωπαϊκό ξενοδοχειακό τομέα. Η άμεση επαφή με τους ξενοδόχους ήταν αναμφισβήτητα καθησυχαστική για τους ταξιδιώτες κατά τη διάρκεια της πανδημίας, επειδή συγκεκριμένες ανησυχίες και ερωτήματα μπορούν εύκολα να αντιμετωπιστούν μέσω ενός απλού τηλεφωνήματος ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Σημαντική υπενθύμιση: αυτά τα πλεονεκτήματα της απευθείας κράτησης ισχύουν εξίσου και σε κανονικούς καιρούς! Ελπίζουμε η τάση αυτή να διατηρηθεί κατά τη διάρκεια της ανάκαμψης του τουρισμού και της φιλοξενίας”.

Από την πλευρά της η γενική διευθύντρια της HOTREC, Marie Audren, είπε: “Όσον αφορά τη διαδικτυακή διαμεσολάβηση, η αγορά διανομής ξενοδοχείων είναι περισσότερο από ποτέ συγκεντρωμένη στα χέρια μιας και μόνο εταιρίας. Ανυπομονούμε να επαναλάβουμε αυτή τη μελέτη το 2024 και το 2026 για να αξιολογήσουμε συγκεκριμένα τις επιπτώσεις των νέων κανόνων της ΕΕ που επηρεάζουν τις διαδικτυακές πλατφόρμες, όπως ο νόμος για τις ψηφιακές αγορές και υπηρεσίες”.

Tagged

1 σχόλιο στο “HOTREC: Σε υψηλό επίπεδο οι απευθείας ξενοδοχειακές κρατήσεις | Αμετάβλητη η επιρροή από τους OTA | Η περίπτωση της Ελλάδας

Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *