iata

IATA: Οι ευρωπαϊκοί αεροπορικοί φορείς κατηγορούν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για ασάφεια και έλλειψη ηγεσίας

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΦΟΡΕΙΣ

Σε πρόσφατη ανακοίνωσή της η IATA αναφέρει, ότι πλήθος ευρωπαϊκών αεροπορικών φορέων κατηγορούν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τις μη δεσμευτικές οδηγίες της, στο θέμα της παροχής voucher αντί για αποζημίωση.

Οι πρόσφατες οδηγίες θεωρούνται απογοητευτικές και συγκεχυμένες τόσο από τις αεροπορικές, όσο και από τους επιβάτες, διότι:

  • Είναι μη δεσμευτικές αλλά εγείρουν απαιτήσεις σχετικά με τους όρους των vouchers. Μερικές αεροπορικές θα βρίσκονται σε καλύτερη μοίρα από τις υπόλοιπες ως προς την εκπλήρωση αυτών των όρων.
  • Οι οδηγίες ενδέχεται να εφαρμοστούν διαφορετικά σε κάθε κράτος, μερικώς ή και καθόλου, δημιουργώντας έτσι κίνδυνο για τις αγορές.
  • Οι επιβάτες δεν είναι σίγουροι για τα vouchers, καθώς αυτά μπορεί να διαφέρουν ανάλογα με τη χώρα διαμονής και των ρυθμίσεων της εκάστοτε αγοράς.

Αντιμέτωπες με αποζημιώσεις ύψος 9.2 δισεκατ. ευρώ έως τα τέλη Μαΐου λόγω μιας οδηγίας, η οποία δεν είχε σχεδιαστεί για να αντιμετωπίσει τον τεράστιο αριθμό ακυρώσεων, οι ευρωπαϊκές αεροπορικές έκαναν έκκληση στην Επιτροπή να αλλάξει την Οδηγία 261/2004, έτσι ώστε να προτιμηθούν τα voucher και η καθυστέρηση των αποζημιώσεων έναντι των 7ήμερων αποζημιώσεων που ισχύουν.

Ο Γενικός Διευθυντής των Αεροπορικών Εταιριών για την Ευρώπη (A4E), Thomas Reynaert, αναφέρει:

“Ενώ οι επιβάτες έχουν ένα ξεκάθαρο δικαίωμα για την παροχή αποζημιώσεων, πιστεύουμε ότι τα voucher και η καθυστέρηση των αποζημιώσεων αποτελούν έναν λογικό και δίκαιο συμβιβασμό δεδομένης της αδυναμίας ρευστότητας των αεροπορικών εταιριών”.

16 μέλη-κράτη της ΕΕ, που αποτελούν το 70% της Ένωσης, έχουν εκφράσει τη στήριξή τους για την προσωρινή λύση voucher. Η προσέγγιση αυτή έχει ληφθεί υπόψη και από άλλες χώρες, όπως ο Καναδάς.

Ο Τοπικός Αντιπρόεδρος της IATA στην Ευρώπη,  Rafael Schvartzman, αναφέρει:

“Σε μία περίοδο που οι αεροπορικές αντιμετωπίζουν τη μεγαλύτερη κρίση στην ιστορία τους, είμαστε απογοητευμένοι και εμβρόντητοι από το γεγονός ότι η Επιτροπή αδιαφόρησε  για το αίτημα της πλειοψηφίας των μελών της σχετικά με την προσωρινή αλλαγή της Οδηγίας 261/2004. Εκατομμύρια θέσεις εργασίας κινδυνεύουν, εάν καταρρεύσουν οι αεροπορικές εταιρίες. Η Επιτροπή πρέπει να διασφαλίσει της προστασία των καταναλωτών και να βοηθήσει τις αεροπορικές κατά τη διάρκεια της κρίσης”.

Με την έκδοση των ασαφών οδηγιών αντί για μία σαφή απόφαση, οι αεροπορικές ίσως οδηγηθούν σε μεγαλύτερα οικονομικά προβλήματα και ενδέχεται να κινδυνεύσουν.

Η Γενική Διευθύντρια του Συνδέσμου των Ευρωπαϊκών Τοπικών Αερογραμμών, Montserrat Barriga, επισημαίνει:

“Δεν κατανοούμε γιατί η Επιτροπή δεν έλαβε υπόψη τις προτάσεις από την πλειοψηφία των μελών-κρατών, τα οποία έχουν ξεκαθαρίσει ότι η συνδεσιμότητα, ο ανταγωνισμός και η καταναλωτική επιλογή στην Ευρώπη πρέπει να διασφαλιστεί. Η αλλαγή της οδηγίας 261/2004 είναι απαραίτητη για να επιβιώσουμε από την καταστροφική αυτή συγκυρία, η οποία θα επηρεάσει αρνητικά τους καταναλωτές και θα οδηγήσει σε αύξηση τιμών και μείωση των δρομολογίων”.

Η Γενική Διευθύντρια της Διεθνούς Εκπροσώπησης των Αεροπορικών Εταιριών στην Ευρώπη (AIRE), Sylviane Lust, σχολιάζει:

“Χρειαζόμαστε μία ισχυρή ηγεσία από την Επιτροπή, με σαφείς και κοινούς κανόνες για όλες τις αεροπορικές εταιρίες. Αντ’αυτού γινόμαστε μάρτυρες τις αντίθετης κατάστασης και η Επιτροπή προάγει τη στρέβλωση της αγοράς”.

Οι σύλλογοι καλούν τα κράτη-μέλη στο Ευρωκοινοβούλιο να διασφαλίσουν την εφαρμογή μιας εναρμονισμένης προσέγγισης ως προς τις αποζημιώσεις και τα voucher κατά την κρίση της πανδημίας μέσω προσωρινών αλλαγών στο πλαίσιο των δικαιωμάτων των επιβατών.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *