global airline
Alexandre de Juniac- CEO IATA

Η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA), ανακοίνωσε ότι η ζήτηση για πτήσεις ξεκινάει να ανακάμπτει ύστερα από την κατάρρευση του Απριλίου.

Η ζήτηση εκ μέρους των επιβατών (RPK) μειώθηκε κατά 94.3% σε σύγκριση με τον Απρίλιο του 2019 καθώς οι περιορισμοί λόγω του κορωνοϊού οδήγησαν σε κατάρρευση των εσωτερικών και διεθνών πτήσεων. Πρόκειται για ένα ρυθμό μείωσης ο οποίος δεν έχει καταγραφεί ποτέ ξανά στα δεδομένα της IATA, τα οποία ξεκινούν από το 1990.

Προσφάτως τα στοιχεία δείχνουν μία αύξηση των ημερήσιων πτήσεων της τάξης του 30% μεταξύ του χαμηλού σημείου της 21ης Απριλίου και της 27ης Μαΐου. Ενώ αυτή η αύξηση δεν αποτελεί ιδιαίτερη εξέλιξη για τα παγκόσμια δεδομένα, καταδεικνύει ότι τα χειρότερα πέρασαν δεδομένου ότι δε θα υπάρξει επιπλέον έξαρση της πανδημίας. Επιπλέον, πρόκειται για το πρώτο θετικό σημάδι καθώς οι αεροπορικές εταιρίες ξεκινούν τη μακρά διαδικασία της επανεκκίνησης της συνδεσιμότητας.

Ο CEO και Γενικός Διευθυντής της IATA, Alexandre de Juniac, αναφέρει:

«Ο Απρίλιος ήταν ο πιο καταστροφικός μήνας για τις αερομεταφορές καθώς τα ταξίδια σταμάτησαν εντελώς. Ωστόσο, ο ίδιος μήνας σηματοδοτεί και το ναδίρ της κρίσης. Οι αριθμοί πτήσεων αυξάνονται. Οι χώρες ξεκινούν να αποσύρουν τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς και παρατηρείται αισιοδοξία σε σημαντικές αγορές, όπως η Κίνα, η Γερμανία και οι ΗΠΑ.

Όλα τα παραπάνω αποτελούν θετικά σημάδια καθώς ξεκινούμε να κτίζουμε ξανά τον κλάδο ύστερα από την αναγκαστική παύση λειτουργίας του. Οι πρώτοι αυτοί «σπόροι» ελπίδας θα χρειαστούν καιρό-ίσως και χρόνια- για να ωριμάσουν».

Η IATA υπολόγισε ότι κατά την πρώτη εβδομάδα του Απριλίου, οι κυβερνήσεις στο 75% των αγορών απαγόρευσαν εντελώς την είσοδο, ενώ το 18% εφάρμοσαν ταξιδιωτικούς περιορισμούς ή υποχρεωτική καραντίνα για τις διεθνείς αφίξεις.

Η αρχική αύξηση της ζήτησης για πτήσεις παρατηρήθηκε κυρίως στις εσωτερικές αγορές. Τα στοιχεία από τα τέλη του Μαΐου στην Κορέα, την Κίνα και το Βιετνάμ σημειώνουν αύξηση ενώ η μείωση σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2019 κινείται μεταξύ του 22% με  28%.

Επίσης, καταγράφηκε αύξηση των αναζητήσεων των πτήσεων στην Google κατά 25% στα τέλη Μαΐου συγκριτικά με τον Απρίλιο του 2020, αν και σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2019 παρατηρείται μείωση κατά 60%.

Ζήτηση για Διεθνείς Πτήσεις

Η παγκόσμια ζήτηση των πτήσεων κατά τον Απρίλιο μειώθηκε κατά 98.4% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2019, ενώ τον Μάρτιο η μείωση κινούταν στο 58.1%. Η διαθεσιμότητα θέσεων συρρικνώθηκε κατά 95.1% και παράγοντας πλήρωσης μειώθηκε κατά 55.3% καταλήγοντας στο 27.5%.

Οι αεροπορικές εταιρίες στην Ασία-Ειρηνικό κατέγραψαν μείωση κατά 98% σε ετήσια βάση και χειροτέρεψαν από την πτώση του 70.2% του Μαρτίου του 2020. Η διαθεσιμότητα θέσεων μειώθηκε κατά 94.9% και ο παράγοντας πλήρωσης θέσεων συρρικνώθηκε κατά 49.9% για να καταλήξει στο 31.3%.

Στις ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρίες καταγράφηκε ετήσια πτώση της τάξης του 99% και σε σχέση με τον Μάρτιο του 2020 η πτώση διαμορφώθηκε στο 53.8%. Η διαθεσιμότητα θέσεων μειώθηκε κατά 97% και ο παράγοντας πλήρωσης θέσεων συρρικνώθηκε κατά 58% για να καταλήξει στο 27.7%.

Στις αεροπορικές εταιρίες της Μ. Ανατολής καταγράφηκε ετήσια πτώση της τάξης του 97.3% και σε σχέση με τον Μάρτιο του 2020 η πτώση διαμορφώθηκε στο 50.3%. Η διαθεσιμότητα θέσεων μειώθηκε κατά 92.3% και ο παράγοντας πλήρωσης θέσεων συρρικνώθηκε κατά 52.9% για να καταλήξει στο 27.9%.

Στις αεροπορικές εταιρίες της Β. Αμερικής καταγράφηκε ετήσια πτώση της τάξης του 98.3% και σε σχέση με τον Μάρτιο του 2020 η πτώση διαμορφώθηκε στο 54.7%. Η διαθεσιμότητα θέσεων μειώθηκε κατά 94.4% και ο παράγοντας πλήρωσης θέσεων συρρικνώθηκε κατά 57.2% για να καταλήξει στο 25.7%.

Στις αεροπορικές εταιρίες της Λ. Αμερικής καταγράφηκε ετήσια πτώση της τάξης του 98.3% και σε σχέση με τον Μάρτιο του 2020 η πτώση διαμορφώθηκε στο 45.9%. Η διαθεσιμότητα θέσεων μειώθηκε κατά 97% και ο παράγοντας πλήρωσης θέσεων συρρικνώθηκε κατά 48.1% για να καταλήξει στο 34.5%.

Στις αεροπορικές εταιρίες της Αφρικής καταγράφηκε ετήσια πτώση της τάξης του 98.7% και σε σχέση με τον Μάρτιο του 2020 η πτώση διαμορφώθηκε στο 49.8%. Η διαθεσιμότητα θέσεων μειώθηκε κατά 87.7% και ο παράγοντας πλήρωσης θέσεων συρρικνώθηκε κατά 65.3% για να καταλήξει στο 7.7% σημειώνοντας το πιο χαμηλό ποσοστό σε όλες τις περιοχές.

Ζήτηση για Εσωτερικές Πτήσεις

Η εσωτερική κίνηση μειώθηκε κατά 86.9% τον Απρίλιο με τη μεγαλύτερη πτώση να καταγράφεται στην Αυστραλία (-96.8%), τη Βραζιλία (-93.1%) και τις ΗΠΑ (-95.7%). Πρόκειται για μία σοβαρή ύφεση σε σχέση με τον Μάρτιο του 2020 όπου η ετήσια μείωση κινούταν στο 51%. Η διαθεσιμότητα θέσεων μειώθηκε κατά 72.1% και ο παράγοντας πλήρωσης θέσεων μειώθηκε κατά 44.4% για να καταλήξει στο 39.5%.

Oι αεροπορικές εταιρίες στην Κίνα κατέγραψαν ετήσια πτώση κατά 66.6%, η οποία άλλαξε οριακά από τον Μάρτιο του 2020 (-68.7%) αλλά αποτελεί βελτίωση από την τάση του Φεβρουαρίου (-85%).

Οι αεροπορικές εταιρίες στη Ρωσία κατέγραψαν ετήσια πτώση κατά 82.7%. Η αργή καταγραφή της μείωσης σε σύγκριση με τις άλλες αγορές αποδίδεται στο γεγονός ότι η έξαρση της πανδημίας παρατηρήθηκε αργότερα.

ΜΕΣΩmoney-tourism.gr
ΠΗΓΗmoney-tourism.gr
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ