iata

IATA: Θετικότερη απόδοση των πτήσεων cargo τον Ιούνιο σε μηνιαία βάση αλλά με αργούς ρυθμούς

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΜΕΛΕΤΕΣ ΦΟΡΕΙΣ

Σε πρόσφατη μελέτη της η IATA επισημαίνει πως τον Ιούνιο η ανάκαμψη των πτήσεων cargo πραγματοποιείται με πιο αργούς ρυθμούς από το αναμενόμενο.

Πιο συγκεκριμένα, από την πρόσφατη μελέτη για τον Ιούνιο προκύπτει:

  • Η παγκόσμια ζήτηση  (CTKs*) μειώθηκε κατά 17.6% σε ετήσια βάση τον Ιούνιο (-19.9% για τις διεθνείς μεταφορές) σε σύγκριση με το 2019 ενώ τον Μάιο το ποσοστό κινούταν στο -20.1%.
  • Η παγκόσμια χωρητικότητα (ACTKs) συρρικνώθηκε κατά 34.1% τον Ιούνιο (-39.9% για τις διεθνείς μεταφορές) σε σύγκριση με το 2019 κινούμενη σχεδόν στα ίδια επίπεδα με τον Μάιο (-34.1%)
  • Η πληρότητα κύτους για τα διεθνή cargo συρρικνώθηκε κατά 70% σε ετήσια βάση λόγω της απομάκρυνσής των επιβατικών πτήσεων εν μέσω της πανδημίας. Το ποσοστό αυτό αντισταθμίστηκε εν μέρει από μία αύξηση κατά 32% στην πληρότητα μέσω της επέκτασης της χρήσης των μεταφορικών αεροσκαφών
  • Η παγκόσμια ζήτηση βιομηχανικών προϊόντων σταθεροποιήθηκε τον Ιούνιο.

Σε όλες τις περιοχές καταγράφηκε ετήσια μείωση τον Ιούνιο. Οι αεροπορικές εταιρίες στην Ευρώπη και  τη  Λ. Αμερική υπέφεραν περισσότερο σε ετήσια βάση, ενώ η Ασία ο Ειρηνικός και η Μ. Ανατολή κατέγραψαν πολύ πιο μικρές μειώσεις σε ετήσια βάση.

Ασία Ειρηνικός: Η ζήτηση για το διεθνές cargo μειώθηκε κατά 20% σε ετήσια βάση (-18.8% τον Μάιο). Παρά την επανεκκίνηση της βιομηχανίας στην περιοχή η ζήτηση μειώθηκε λόγω συρρίκνωσης των αποστολών προστατευτικού εξοπλισμού. Η παγκόσμια χωρητικότητα μειώθηκε κατά 32.3%.

Β. Αμερική: Η ζήτηση για το διεθνές cargo μειώθηκε κατά  8.8% σε ετήσια βάση, το οποίο αποτελεί και το μικρότερο ποσοστό. Η σταθερή απόδοση οφείλεται στην οικονομική στήριξη των αεροπορικών εταιριών από την κυβέρνηση των ΗΠΑ. Η παγκόσμια χωρητικότητα μειώθηκε κατά 30.7%.

Ευρώπη:  Η ζήτηση για το διεθνές cargo μειώθηκε κατά  27.6% σε ετήσια βάση (-29.5% τον Μάιο) καταγράφοντας την 2η πιο αδύναμη απόδοση σε όλο τον κόσμο. Η παγκόσμια χωρητικότητα μειώθηκε κατά 40.7%.

Μέση Ανατολή: Η ζήτηση για το διεθνές cargo μειώθηκε κατά 19.1% σε ετήσια βάση (-24.9% τον Μάιο). Η παγκόσμια χωρητικότητα μειώθηκε κατά 25.8%.

Λατινική Αμερική:  Η ζήτηση για το διεθνές cargo μειώθηκε κατά  29.4% σε ετήσια βάση (-43.6% τον Μάιο) καταγράφοντας την πιο αδύναμη απόδοση σε όλο τον κόσμο. Η παγκόσμια χωρητικότητα μειώθηκε κατά 43.6%.

Αφρική: Η ζήτηση για το διεθνές cargo μειώθηκε κατά  13.8% σε ετήσια βάση, το  οποίο είναι και χαμηλότερο από το  7.3%. Η μικρή αγορά της Αφρικής και της Ασίας συνέχισε να αναπτύσσεται τον Ιούνιο κατά 20.1%. Ωστόσο, ο αντίκτυπος της πανδημίας στην περιοχή ήταν μεγαλύτερος τον Ιόυνιο. Η παγκόσμια χωρητικότητα μειώθηκε κατά 46.2%.

Ο Γενικός Διευθυντής και CEO της IATA, Alexandre de Juniac, επισήμανε πως παρά την επανεκκίνηση της οικονομικής δραστηριότητας ύστερα από τα lockdown δεν παρατηρείται αύξηση στη ζήτηση cargo. Η φρενίτιδα για αγορά προστατευτικού εξοπλισμού που κυριαρχούσε στην αγορά υποχώρησε καθώς πραγματοποιήθηκε εξομάλυνση της ανεφοδιαστικής αλυσίδας, ενώ η έλλειψη χωρητικότητας συνεχίζει λόγω της αργής ανάκαμψης των επιβατικών πτήσεων.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *