britishairways

Κέρδη λόγω της άνθισης του Τουρισμού για την British Airways | Εξαγορά της Air Europa

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

Η ανάκαμψη των ταξιδιών αναψυχής καθώς το 2022 τα σύνορα άνοιξαν ξανά μετά την πανδημία, βοήθησε την -μητρική εταιρεία- British Airways International Airlines Group, να εμφανίσει και πάλι κέρδη, μετά τις ζημίες λόγω πανδημίας.

Η εταιρεία ανακοίνωσε λειτουργικά κέρδη 1,2 δισεκατομμυρίων ευρώ, έναντι ζημιών 2,7 δισεκατομμυρίων ευρώ το 2021, καθώς αποκαταστάθηκε το 87% της προπανδημικής δυναμικότητας του 2019.

Η IAG προέβλεψε περαιτέρω ανάκαμψη των κερδών το 2023 μεταξύ 1,8 δισεκατομμυρίων ευρώ έως 2,3 δισεκατομμύρια ευρώ, με βάση τις τρέχουσες συναλλαγματικές ισοτιμίες και τις προθεσμιακές τιμές καυσίμων, καθώς η χωρητικότητα θα επιστρέψει στο 98% του 2019.

«Ωστόσο, προσέχουμε την αβεβαιότητα στο μακροοικονομικό περιβάλλον και τον πληθωρισμό του κόστους καυσίμων και μη καυσίμων», πρόσθεσε ο όμιλος.

Ο αντίκτυπος του Covid-19 και των σχετικών ταξιδιωτικών περιορισμών ήταν «σημαντικά μικρότερος» από ό,τι το 2021, όταν πολλές χώρες εξακολουθούσαν να βρίσκονται σε lockdown ή είχαν αυστηρούς ταξιδιωτικούς περιορισμούς.

Οι μεταφορές επιβατών σε όλο τον όμιλο, ο οποίος περιλαμβάνει επίσης τις Aer Lingus, Iberia και Vueling, εκτινάχθηκαν στα 94,7 εκατομμύρια από 38,8 εκατομμύρια το προηγούμενο έτος.

Η IAG δήλωσε: «Η ισχυρή ανάκαμψη της ζήτησης και της κίνησης αντικατοπτρίστηκε στον συντελεστή επιβατών του ομίλου, ο οποίος έφτασε το 81,8% για το έτος, μειωμένος μόλις 2,8 μονάδες από το 2019. Η ανάκαμψη αυξήθηκε καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, με τον συντελεστή επιβατών το 1ο τρίμηνο στο 72,2% και στο 4ο τρίμηνο άνοδος στο 83,2%. Η χωρητικότητα του αεροδρομίου Χίθροου του Λονδίνου ήταν χαμηλότερη από ό,τι είχε αρχικά προγραμματιστεί στην αρχή του έτους. Η χωρητικότητα της British Airways περιορίστηκε από το Heathrow και μαζί με την περιορισμένη πρόσβαση στη Νότια Ασία, η χωρητικότητα έφτασε το 70,3% των επιπέδων του 2019. Επιπλέον, υπήρξε αντίκτυπος από την παραλλαγή Omicron του Covid-19 τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο».

Η έναρξη των υπερατλαντικών πτήσεων της Aer Lingus από το αεροδρόμιο του Μάντσεστερ στα τέλη του 2021 βοήθησε τον ιρλανδικό αερομεταφορέα να επαναφέρει τη χωρητικότητα επιβατών μεγάλων αποστάσεων σε παρόμοια επίπεδα με το 2019 μέχρι το τέλος του περασμένου έτους.

Ο διευθύνων σύμβουλος της IAG, Luis Gallego, δήλωσε: «Το 2022 ήταν μια χρονιά ισχυρής ανάκαμψης, με γνώμονα τη διαρκή ζήτηση αναψυχής και το άνοιγμα των αγορών. Σε αυτό το σημείο του έτους συνεχίζουμε να βλέπουμε ισχυρές προθεσμιακές κρατήσεις, ενώ παράλληλα έχουμε επίγνωση των παγκόσμιων μακροοικονομικών αβεβαιοτήτων. Προσαρμόζουμε την στρατηγική μας, με σκοπό να επαναφέρουμε την IAG στα προ του Covid επίπεδα κερδών, μέσα στα επόμενα χρόνια, μέσω σημαντικών πρωτοβουλιών για τη βελτίωση της εμπειρίας των πελατών και της λειτουργικής απόδοσης.  Η μοναδική δομή του ομίλου μας μας επιτρέπει να μεγιστοποιήσουμε τις συνέργειες εσόδων και κόστους και να επενδύσουμε κεφάλαια για να επιτύχουμε ισχυρές αποδόσεις».

Και πρόσθεσε: «Με την εξαγορά της Air Europa που έχει πλέον συμφωνηθεί, αλλά υπόκειται σε ρυθμιστικές και άλλες εγκρίσεις που θα μπορούσαν να διαρκέσουν περίπου 18 μήνες, σκοπεύουμε να καλωσορίσουμε μια ακόμη κορυφαία αεροπορική εταιρεία στον όμιλο».

Όπως ανακοινώθηκε πριν από λίγο, η  ιδιοκτήτρια της British Airways, International Airlines Group, έχει ολοκληρώσει την εξαγορά της ισπανικής αεροπορικής εταιρείας Air Europa. Η IAG πρόκειται να καταβάλει 400 εκατομμύρια ευρώ για το υπόλοιπο 80% του εξειδικευμένου αερομεταφορέα στη Λατινική Αμερική. Η συμφωνία με την ιδιοκτήτρια Globalia ακολουθεί τη μετατροπή του επταετούς δανείου ύψους 100 εκατομμυρίων ευρώ σε μετοχικό μερίδιο 20% στην Air Europa τον περασμένο Αύγουστο.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *