norwegian

Norwegian Air: Πιθανή η καθήλωση του μεγαλύτερου μέρους στόλου έως το 2021 | Tι επιπτώσεις θα έχει το κρατικό πακέτο διάσωσης

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

Η Norwegian Air έχει ανακοινώσει, ότι υπάρχει το ενδεχόμενο να παραμείνει ο στόλος της καθηλωμένος έως το 2021, καθώς προσπαθεί να πείσει τους μετόχους να δεχθούν ένα κρατικό πακέτο διάσωσης, το οποίο θα απομειώσει σημαντικά  όλες τους τις επενδύσεις.

Στην έναρξη του σημαντικού αυτού 15ημερου για την αεροπορική, η  Norwegian Air παρουσίασε την κλίμακα του σχεδίου και των επιπτώσεων, που αναμένεται να έχει αυτό για τους κατόχους ομολόγων, τους εκμισθωτές αεροσκαφών και τους μετόχους, έτσι ώστε να λάβει κρατική στήριξη, ύψους 230 εκατ. λιρών.

Όπως  αναφέρει το δημοσίευμα του Guardian ακόμα και η στήριξη αυτή ίσως να μην είναι επαρκής καθώς οι πτήσεις της νορβηγικής αεροπορικής στο “απλό σενάριο” αναμένεται να ξεκινήσουν το επόμενο καλοκαίρι. Προς το παρόν στον αέρα βρίσκονται μόνο 7 από τα 147 αεροσκάφη της Norwegian Air, τα οποία χρησιμοποιούνται κυρίως από το κράτος για την μεταφορά φορτίων.

Η αεροπορική σχεδιάζει μια “νέα Norwegian”, η οποία θα επικεντρώνεται σε επικερδείς διαδρομές, θα “ξεφορτωθεί” τις πτήσεις μακρινών αποστάσεων από τα μικρότερα αεροδρόμια, και θα μειώσει το στόλο της κατά 30%.

Οι κάτοχοι των ομολόγων αναμένεται να αποφασίσουν εάν θα δεχθούν τη στρατηγική αυτή και θα επιτρέψουν να μετατραπεί το χρέος  σε ιδιωτικό κεφάλαιο. Από την άλλη οι εκμισθωτές καλούνται να φέρουν κεφάλαιο στην εταιρία και όχι κυνηγήσουν τα χρέη. Η Norwegian Air επιδιώκει να μειώσει τις υποχρεώσεις της ως προς την εκμίσθωση αεροπλάνων κατά 403 εκατ. λίρες.

Στις 4 Μαΐου θα πραγματοποιηθεί έκτακτη συνέλευση, όπου και οι μέτοχοι θα ψηφίσουν για κρατικό σχέδιο διάσωσης. Εάν αυτό εγκριθεί, τότε θα εκδοθούν στις 11 Μαΐου νέες μετοχές, οι οποίες θα μειώσουν την αξία των υφισταμένων κατά 95%.

Η νορβηγική αεροπορική έχει καθηλώσει τα αεροσκάφη της από τα μέσα Μαρτίου και προχώρησε στην προσωρινή απομάκρυνση του 80% του εργατικού της προσωπικού. Πριν την έξαρση της πανδημίας η Norwegian είχε ισχυριστεί ότι μπορούσε να αποκαταστήσει τον ισολογισμό της μετά από χρόνια επεκτάσεων.

Παρά τη δήλωση της, ότι η υφιστάμενη αναδιάρθρωσή της και η κρατική στήριξη “θα της δώσουν μια ανάσα “για ένα διάστημα από 6 έως 9 μήνες, οι προοπτικές επιβίωσής της είναι πιο αυξημένες από ότι τα τελευταία χρόνια, όπου ο ανταγωνισμός προέβλεπε την κατάρρευσή της.

Ο ειδικός αναλυτής της JLS Consulting, John Strickland, αναφέρει:

“Τα πάντα εξαρτώνται από τη συνέλευση της επόμενης εβδομάδας. Λογικά η νορβηγική κυβέρνηση ενδιαφέρεται μόνο για τις πτήσεις μικρών αποστάσεων εσωτερικού και εξωτερικού. Είναι λογικό, επομένως, να συμπεράνουμε, ότι ακόμα και με την κρατική στήριξη θα σημειωθεί σημαντική μείωση στις δραστηριότητες της Norwegian Air”.

ΠΗΓΗ

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *