Photo by chuttersnap on Unsplash
Photo by chuttersnap on Unsplash

OAG: Με το… δεξί ο νέος χρόνος για τις αεροπορικές εταιρίες | Αυξημένη χωρητικότητα και συχνότητα πτήσεων | Η περίπτωση της Ελλάδας

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΜΕΛΕΤΕΣ

“Γουρλής” όπως φαίνεται είναι ο νέος χρόνος για τις αεροπορικές εταιρίες, που συνεχίζουν να παρουσιάζουν αύξηση της χωρητικότητας τον φετινό Ιανουάριο, έναντι του Ιανουαρίου 2019, σε παγκόσμια κλίμακα, η οποία στο σύνολό της πλησιάζει στα προ-πανδημικά επίπεδα. Ενώ στο ίδιο μήκος κύματος ανοδικά διαμορφώνεται ο δείκτης και στην Ελλάδα.

Όπως προκύπτει με βάση τα στοιχεία Ιανουαρίου 2023 της εταιρίας ταξιδιωτικών υπηρεσιών OAG, η χωρητικότητα των αεροπορικών εταιριών τον Ιανουάριο του 2023, σε παγκόσμιο επίπεδο, διαμορφώθηκε στα 427,1 εκατ. ευρώ, αυξημένη κατά 3,3%, σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα. Η χωρητικότητα πλησιάζει ολοένα και περισσότερο στα επίπεδα του 2019, καθώς υπολείπεται μόλις κατά 7,7% σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2019.

Στην Ελλάδα η χωρητικότητα των αεροπορικών εταιριών ανέρχεται σε 1.536.317 τον φετινό Ιανουάριο αυξημένη κατά 2,3%, σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2019.

Η Βόρεια Αμερική βρίσκεται πολύ κοντά στο πλήρες come back τώρα, μόλις 0,9% κάτω από το 2019. Η Βορειοανατολική Ασία, βρίσκεται μόλις 7,5% πίσω, έχοντας σημειώσει αύξηση 21,2%, σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα, μετά την είδηση ότι η Κίνα θα ανοίξει ξανά για τα διεθνή ταξίδια από τις 8 Ιανουαρίου.

Λιγότερο καλή είναι η εικόνα της Ευρώπης, με την Ανατολική/Κεντρική Ευρώπη να παρουσιάζει απώλειες 24,9%%, σε σύγκριση με το 2019, ενώ πιο περιορισμένες είναι οι απώλειες στη Δυτική Ευρώπη (13,9%).

Αυτά είναι τα κορυφαία ζεύγη χωρών

Το Μεξικό-ΗΠΑ παραμένει το μεγαλύτερο ζεύγος χωρών αυτό το μήνα, με 4 εκατ. αεροπορικές θέσεις μεταξύ των δύο. Η χωρητικότητα είναι τώρα 18,9% μπροστά από τον Ιανουάριο του 2019, αλλά από μήνα σε μήνα έχει μειωθεί ελαφρώς, κατά 2%.

Αυτόν τον μήνα παρατηρείται μείωση σε αρκετά ευρωπαϊκά ζεύγη χωρών, σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα, τώρα που η περίοδος των πολυάσχολων διακοπών έχει ολοκληρωθεί.

Η χωρητικότητα είναι μειωμένη κατά 10-12% μεταξύ Ισπανίας-Ηνωμένου Βασιλείου, Γερμανίας-Ισπανίας, Ισπανίας-Γαλλίας και Γερμανίας-Ηνωμένου Βασιλείου, ως αποτέλεσμα της μείωσης της χωρητικότητας κυρίως από τις χαμηλού κόστους αεροπορικές εταιρίες.

Το μεγαλύτερο ζεύγος ασιατικών χωρών, Ιαπωνία-Νότια Κορέα, παρουσιάζει υστέρηση κατά ένα τρίτο, σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2019, όμως οι αερομεταφορείς έχουν προσθέσει χωρητικότητα 11% αυτόν τον μήνα.

Τι συμβαίνει σε επίπεδο αεροπορικών εταιριών

Μικρή αλλαγή παρατηρείται τον φετινό Ιανουάριο για τις μεγάλες αμερικανικές εταιρίες, οι οποίες στο σύνολό τους βρίσκονται περίπου 15% κάτω από τα επίπεδα συχνότητας του 2019, ενώ στην Κίνα διαμορφώνεται μια διαφορετική εικόνα. Σημαντική αύξηση της συχνότητας προγραμματίζει η China Southern αυτόν τον μήνα, με αύξηση των πτήσεων κατά 41,2%, σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα, ενώ η Air China αναμένει να έχει 30,8% περισσότερες πτήσεις τον Ιανουάριο του 2023.

Η Turkish Airlines προσθέτει επίσης συχνότητα αυτό το μήνα με αύξηση 10,8% στις πτήσεις του Ιανουαρίου, σε σχέση με το Δεκέμβριο. Έτσι, ο τουρκικός αερομεταφορές είναι τώρα 2,1% μπροστά από το 2019.

Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, η Ryanair εμφανίζει άνοδο σε διψήφιο ποσοστό 12,9% στις πτήσεις του Ιανουαρίου 2023, έναντι του αντίστοιχου περυσινού μήνα.

Δύο αερομεταφορείς στο Top 20 ξεχωρίζουν ως οι “πιο ανακάμψαντες”. Η Spirit Airlines αναμένει να πραγματοποιήσει 46,2% περισσότερες πτήσεις εφέτος τον Ιανουάριο, σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2019, ενώ η Indigo αναμένει να είναι 28,6% μπροστά από το 2019.

 

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *