©ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Oι καύσωνες στην Ευρώπη ενδέχεται να επηρεάσουν τα ταξιδιωτικά σχέδια των Βρετανών | Μεσόγειος κι Ελλάδα “πρωταγωνιστούν” στις κρατήσεις

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Οι καύσωνες κατά τη διάρκεια του περυσινού καλοκαιριού στην Ευρώπη φαίνεται να επηρεάζουν τα σχέδια των Βρετανών καταναλωτών, με μια σημαντική μειοψηφία να σκέφτεται να επισκεφθεί τα πιο ζεστά μέρη της Ευρώπης κατά την υψηλή, φετινή καλοκαιρινή περίοδο, σύμφωνα με τα ευρήματα πρόσφατης έρευνας. Ωστόσο, αυτό δεν προκύπτει από τις κρατήσεις, όπως συμφωνούν στο σύνολό τους οι Βρετανοί τουριστικοί πράκτορες, οι οποίοι διαπιστώνουν πως οι μεσογειακοί προορισμοί, ανάμεσά τους και η Ελλάδα, θα “πρωταγωνιστήσουν” για ένα ακόμη καλοκαίρι.

Σε έρευνα για τις προθέσεις διακοπών των Βρετανών, που διενήργησε η εταιρία ερευνών αγοράς Kantar, διαπιστώθηκε ότι το 28% όσων σχεδιάζουν διακοπές φέτος υποστηρίζει ότι είναι λιγότερο πιθανό να κάνει διακοπές στη νότια Ευρώπη λόγω των ακραίων καιρικών συνθηκών των τελευταίων ετών.

Ένας στους πέντε (22%) από εκείνους που είχαν επισκεφθεί τη νότια Ευρώπη τους τελευταίους 12 μήνες συμφωνεί, επίσης, με αυτό.

Ο διευθυντής της Kantar Media, Charlie Gordon, δήλωσε ότι “αυτή ήταν μια νέα ερώτηση” σε τακτική έρευνα, εξηγώντας: “Είδαμε εντυπωσιακές σκηνές από καύσωνες και πλημμύρες το 2023, ιδίως στη νότια Ευρώπη, και σκεφτήκαμε ότι ήταν ενδιαφέρον να εξετάσουμε αν αυτό θα αρχίσει να επηρεάζει τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι αισθάνονται για τις διακοπές”.

Σύμφωνα με τον ίδιο, πάνω από το ένα τέταρτο των ανθρώπων ρωτάνε, αν είναι καλή ιδέα να κάνουν κράτηση σε κάποιον προορισμό αν πρόκειται να έχει 45 βαθμούς κελσίου.

“Εκείνοι που συμφώνησαν ήταν νεότεροι και λιγότερο πιθανό να αναφέρουν τον [καλό] καιρό ως σημαντικό παράγοντα για την κράτηση διακοπών. Αρχίζουμε να βλέπουμε ένα χάσμα γενεών σε ό,τι αφορά το τι αναζητούν οι άνθρωποι από τις διακοπές”, είπε ο κ. Gordon.

Οι εκτιμήσεις της αγοράς

Οι τουριστικοί πράκτορες από την πλευρά τους ανέφεραν ότι οι ανησυχίες των καταναλωτών για τα ακραία καιρικά φαινόμενα δεν φαίνεται να επηρεάζουν τις τάσεις των κρατήσεων για το φετινό καλοκαίρι.

Η Sandra Corkin, διευθύνουσα σύμβουλος της βορειοϊρλανδικής αλυσίδας πρακτορείων Oasis Travel, είπε: “Είχαμε πελάτες που άλλαζαν τον προορισμό και την ώρα του ταξιδιού τους την εποχή των πυρκαγιών [το περασμένο καλοκαίρι], αλλά αυτό είναι λιγότερο εμφανές τώρα. Μόνο κάποιες οικογένειες δείχνουν να επιλέγουν τη Σκανδιναβία για να αποφύγουν την ακραία ζέστη, αλλά αυτές είναι η μειοψηφία. Για την αιχμή του καλοκαιριού, οι συνήθεις προορισμοί αποδεικνύονται πιο δημοφιλείς”.

Από την πλευρά του ο διευθυντής της Seaside Travel, Richard Lowrey-Heywood, δήλωσε: “Οι εβδομαδιαίες αναφορές μας από τους διευθυντές των καταστημάτων δεν έχουν καμία παρατήρηση για οτιδήποτε έχει να κάνει με ακραία καιρικά φαινόμενα”. Με αυτό συμφωνεί και η διευθύνουσα σύμβουλος της Inspired Travel, Kate Harris, λέγοντας πως “δεν έχει κάποιον πελάτη που να λέει ότι ανησυχεί για τον καιρό”.

Η εμπορική διευθύντρια της Advantage Travel Partnership, Kelly Cookes, επισήμανε ότι οι τιμές οδηγούν όλο και περισσότερους καταναλωτές να κάνουν κρατήσεις κατά τις ενδιάμεσες περιόδους και όχι το κλίμα, τονίζοντας πως η Μεσόγειος, τα Κανάρια Νησιά και η Ελλάδα αναμένεται να παραμείνουν οι κορυφαίες αγορές κι αυτό το καλοκαίρι. Ενώ, και η Heidi Evans, διευθύντρια της Oasis Travel Worldchoice, συμφώνησε πως “οι άνθρωποι πηγαίνουν όπου μπορούν με βάση τον προϋπολογισμό τους”.

Εν τω μεταξύ, η πρόεδρος της Barrhead Travel, Jacqueline Dobson, προέτρεψε τον κλάδο να παρακολουθεί τις τάσεις των κρατήσεων που σχετίζονται με το κλίμα, αλλά υπογράμμισε ότι οι καταναλωτές επιλέγουν, επί του παρόντο,ς τις διακοπές τους με βάση το πού “πραγματικά θέλουν να πάνε” και όχι με βάση τον πιο δροσερό καιρό.

Ωστόσο, σε έρευνα που διεξήχθη σε 2.000 ενήλικες στο Ηνωμένο Βασίλειο για λογαριασμό της Travel Counsellors το περυσινό φθινόπωρο, το 40% δήλωσε ότι οι θερμοκρασίες ρεκόρ που σημειώθηκαν το καλοκαίρι του 2023 στη νότια Ευρώπη επηρέασαν τα ταξιδιωτικά σχέδιά τους για το καλοκαίρι του 2024, με τους νεότερους ερωτηθέντες να συμφωνούν περισσότερο.

“Έχουμε δει παρόμοια στοιχεία που δείχνουν ότι οι άνθρωποι αλλάζουν τα σχέδιά τους σε κάποιο βαθμό. Δεν το έχουμε εντοπίσει αυτό [στις κρατήσεις], αλλά νομίζω ότι οι άνθρωποι θα το λάβουν υπόψη τους”, είπε, με τη σειρά του, ο Steve Byrne, διευθύνων σύμβουλος της Travel Counsellors.

 

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *