Photo by Rachel Claire on Pexels

Αυτές είναι οι προβλέψεις της Booking.com για τα ταξίδια το 2024

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η πιο εκτεταμένη μέχρι σήμερα έρευνα ταξιδιωτικών προβλέψεων της κορυφαίας ψηφιακής ταξιδιωτικής πλατφόρμας Booking.com, αναδεικνύει τα ταξίδια ως τον πρωταρχικό παλμό της ζωής για το επόμενο έτος.

Περισσότερα από τα τρία τέταρτα (78%) των συμμετεχόντων στην έρευνα αποκαλύπτουν ότι αισθάνονται πιο ζωντανοί από ποτέ όταν βρίσκονται σε διακοπές και το 68% πιστεύει επίσης ότι είναι η καλύτερη εκδοχή του εαυτού του, σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας της Booking.com.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε περισσότερους από 27.000 ταξιδιώτες, από 33 χώρες, και αποκαλύπτει τις κορυφαίες τάσεις που θα επικρατήσουν στα ταξίδια το 2024, οι οποίες είναι:

1. Λάτρεις του (Alter) Ego

Το 2024, οι ταξιδιώτες θα αισθάνονται πιο ζωντανοί δημιουργώντας το δικό τους επικό alter ego στις διακοπές τους, με περισσότερο από το ένα τρίτο (37%) να επινοεί ιστορίες για την πραγματική του ζωή σε ανθρώπους που συναντά στα ταξίδια του. Ενώ, πάνω από τρεις στους πέντε (62%) απολαμβάνουν την ανωνυμία του ταξιδιού και την ευκαιρία να αναδημιουργήσουν τον εαυτό τους.

Τροφοδοτώντας την ιδέα ότι οι άνθρωποι αποκτούν διαφορετικές περσόνες όταν ταξιδεύουν για να αισθάνονται πιο ζωντανοί, πάνω από τα δύο τρίτα (68%) αισθάνονται ότι είναι η καλύτερη εκδοχή του εαυτού τους στις διακοπές, ικανοί να αποβάλουν τις αναστολές και να αγκαλιάσουν νέες πτυχές της προσωπικότητάς τους, ενώ το 42% θα πλήρωναν ακόμη και για να νοικιάσουν ένα καλύτερο αυτοκίνητο από αυτό που οδηγούν. Επιπλέον, πολύ περισσότεροι από τους μισούς (57%) ταξιδιώτες αισθάνονται “ενέργεια πρωταγωνιστή” στα ταξίδια τους, με τους εν λόγω ερμηνευτές να έχουν τη δύναμη να είναι οι πρωταγωνιστές της δικής τους ζωής.

2. Cool-cationers

Η πλειοψηφία (51%) αναφέρει ότι η κλιματική αλλαγή θα επηρεάσει τον τρόπο με τον οποίο θα προγραμματίσουν τις διακοπές τους το 2024, ενώ πάνω από τους μισούς (56%) δηλώνουν ότι καθώς οι θερμοκρασίες ανεβαίνουν κοντά στο σπίτι τους, θα αξιοποιήσουν τις διακοπές τους για να απολαύσουν χαμηλότερες θερμοκρασίες σε άλλα μέρη.

Τα τρία τέταρτα (75%) συμφωνούν ότι το να βρίσκονται κοντά στο νερό τους κάνει αμέσως να αισθάνονται πιο χαλαροί, ενώ πάνω από το ένα τρίτο (36%) ενδιαφέρεται για διακοπές με επίκεντρο το υγρό στοιχείο.

3. Surrender Seekers

Το 2024, οι ταξιδιώτες επιθυμούν να αφεθούν στο στοιχείο της έκπληξης, να εξερευνήσουν το άγνωστο και να επιχειρήσουν σε αχαρτογράφητα εδάφη στις διακοπές τους, με πάνω από τους μισούς (52 %) να επιθυμούν να κλείσουν ένα ταξίδι-έκπληξη, όπου τα πάντα, μέχρι και ο προορισμός, είναι άγνωστα μέχρι την άφιξη. Αντίθετοι με την “ομοιομορφία” της καθημερινής ζωής , οι διαισθητικά περιπετειώδεις ταξιδιώτες του 2024 θέλουν να αποφύσουν τις ομογενοποιημένες διακοπές, με το 56% να προτιμά να βγει από την πεπατημένη και το ένα τρίτο (34%) να επιδιώκει να ταξιδέψει με αγνώστους.

Μετακινούμενοι από τον αυστηρό προγραμματισμό σε τυχαίες συναντήσεις και εμπειρίες, στην πλειονότητά τους (55%) οι ταξιδιώτες αυτής της κατηγορίας θα ήθελαν να μην έχουν πριν από το ταξίδι, ώστε να μπορούν να ταξιδέψουν “όπου τους πάει ο άνεμος” παίρνει ο άνεμος. Εν τω μεταξύ, πάνω από τα δύο τρίτα (69%) προτιμούν να ταξιδεύουν έχοντας χαλαρά σχέδια, ώστε να μπορούν να αλλάζουν κατεύθυνση ανάλογα με το τι αισθάνονται.

Η έκρηξη της τεχνητής νοημοσύνης, η οποία έχει ήδη δει το λανσάρισμα του AI Trip planner της Booking.com, γίνεται mainstream το 2024, με το 48% των ταξιδιωτών να εμπιστεύονται την τεχνητή νοημοσύνη για να σχεδιάσουν το ταξίδι τους. Το ένα τρίτο των baby boomers (30%) και έναν στους πέντε (20%) της “σιωπηλής γενιάς” “παραδίδονται” τελικά στην τεχνητή νοημοσύνη για τα ταξιδιωτικά τους σχέδια το επόμενο έτος.

4. Culinary Excavators

Οι γευσιγνώστες του 2024 θα ψάξουν βαθιά στις ρίζες της γαστρονομίας στις διακοπές τους για να ανακαλύψουν νέους γαστρονομικούς θησαυρούς, καθώς σχεδόν τα δύο τρίτα (61%) ενδιαφέρονται περισσότερο από ό,τι στο παρελθόν να μάθουν για την προέλευση των εδεσμάτων που πρέπει να απολαύσουν σε έναν προορισμό.

Τέσσερις στους πέντε (81%) θέλουν να δοκιμάσουν ντόπιες κουζίνες το 2024, και οι γεύσεις της κληρονομιάς βρίσκονται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος.

Οι μισοί σχεδόν (46%) ταξιδιώτες με γαστρονομικές προτιμήσεις το 2024 επιθυμούν μια καθηλωτική “phygital” εμπειρία φαγητού ενισχυμένη με εικονική ή επαυξημένη πραγματικότητα.

5. Reboot Retreaters

Όταν τα πράγματα καταρρέουν στην πατρίδα τους εν μέσω παγκόσμιας αστάθειας και ενός διαρκώς ταραχώδους κόσμου, οι ακατάστατοι ταξιδιώτες κλείνουν μονοσήμαντα ταξίδια με στόχο την αυτοβελτίωση. Στη νέα εποχή του τουρισμού ύπνου, για παράδειγμα, το 58% των ταξιδιωτών του 2024 θα επικεντρωθούν αποκλειστικά στον ύπνο.

Για όσους έχουν συνηθίσει να κοιμούνται μόνοι τους, πάνω από το ένα τρίτο (39%) των ταξιδιωτών θα αφιέρωναν χρόνο για διακοπές γνωριμιών για να βρουν έναν νέο σύντροφο (matchmaking holiday), ενώ πάνω από το ένα τρίτο (35%) θα επικεντρωνόταν σε διακοπές για να ξεπεράσουν έναν πρώην σύντροφο (heartbreak holiday).

Αντίθετα, για όσους εξακολουθούν να ταλαντεύονται στις σχέσεις τους, το ένα τέταρτο (24%) θα δώσει προτεραιότητα στη σχέση με τον σύντροφό του. Από την άλλη πλευρά, οι γονείς, φαίνεται να επιλέγουν σόλο ταξίδια στην πλειοψηφία τους (58%), αφήνοντας πίσω τα παιδιά και τους συντρόφους τους για να δώσουν προτεραιότητα στην αναγέννησή τους.

Προκειμένου να επανεφεύρουν την “πραγματική” τους ζωή ακόμη περισσότερο, οι μισοί από τους ταξιδιώτες (51%) αποκάλυψαν ότι ο απογυμνωμένος τρόπος ζωής των αγροτικών και αυτόχθονων κοινοτήτων, όπου η αυτάρκεια αποτελεί τρόπο ζωής, θα τους γοήτευε το 2024.

6. A La Carte Affluencers

Τροφοδοτούμενοι από την κρίση του κόστους διαβίωσης, παράλληλα με τις κυρίαρχες τάσεις του 2023, οι ταξιδιώτες του 2024 θα χρησιμοποιήσουν τρόπους εξοικονόμησης χρημάτων για να μειώσουν το κόστος, αλλά και θα αυξήσουν τις διακοπές τους με πολυτέλειες “à la carte”.

Περισσότεροι από τους μισούς (56%) ταξιδιώτες αυτής της κατηγορίας θα αναζητήσουν πληροφορίες και συμβουλές από την AI κατά τη διάρκεια των διακοπές τους για να αναβαθμίσουν τις εμπειρίες τους.

Επιπλέον, οι μισοί (50%) σκοπεύουν να επιλέξουν προορισμούς το 2024 όπου το κόστος ζωής είναι φθηνότερο από τον τόπο διαμονής τους τους, ενώ τα ταξίδια πιο κοντά στο σπίτι αποτελούν επίσης πόλο έλξης για κάποιους που θα αναζητήσουν διακοπές πολυτελείας για να μειώσουν το κόστος το 2024 (43%).

Πολλοί (51%) ταξιδιώτες θα είναι πρόθυμοι να πληρώσουν για να απολαύσουν υπηρεσίες σε ένα ξενοδοχείο πέντε αστέρων αντί να διαμείνουν εκεί, ενώ παρόμοιο ποσοστό γονέων (47%) σχεδιάζουν να σταματήσουν τα παιδιά τους από το σχολείο για να ταξιδέψουν εκτός της περιόδου αιχμής προκειμένου να εξοικονομήσουν χρήματα.

7. Mindful Aesthetes

Οι ταξιδιώτες αυτής τη κατηγορίας  “κυνηγούν” την αρχιτεκτονική που έχει στο επίκεντρό της περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά, ενώ πάνω από τους μισούς (53%) αναζητούν καταλύματα που εφαρμόζουν βιώσιμες πρακτικές. Τρεις στους πέντε (60%) θέλουν να δουν τη βιωσιμότητα σε δράση, ενώ σχεδόν τα δύο τρίτα (65%) θέλουν να δουν τον εξωτερικό χώρο να εισέρχεται στο εσωτερικό, με χώρους πρασίνου και φυτά στα καταλύματα των διακοπών.

Ένας μεγάλος αριθμός (60%) ενδιαφέρεται για για βιώσιμες ταξιδιωτικές εφαρμογές,  όπου μπορούν να “ξεκλειδώσουν” ανταμοιβές, όπως εμπειρίες με ντόπιους σε περιοχές εκτός πεπατημένων (47%) ή επισκέψεις σε απομακρυσμένες τοποθεσίες στις οποίες οι τουρίστες έχουν περιορισμένη πρόσβαση (44%).

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *