© ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Οι ξένες αεροπορικές εταιρείες διπλασίασαν τον αριθμό των πτήσεων προς τη Ρωσία | Αυτές είναι οι 26 χώρες που έχουν απευθείας πτήσεις

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΔΙΕΘΝΗ

Παρά τους περιορισμούς, λόγω επιβολής κυρώσεων, οι ξένες αεροπορικές εταιρείες διπλασίασαν τον αριθμό των επιβατικών πτήσεων προς τη Ρωσική Ομοσπονδία. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Αερομεταφορών, τα οποία δημοσιεύει η IZVESTIA, κατά τη διάρκεια των τελευταίων εννιά μηνών του 2022, 8,7 εκατομμύρια άνθρωποι χρησιμοποίησαν τις πτήσεις από και προς τη Ρωσική Ομοσπονδία. Όμως οι εγχώριες αεροπορικές εταιρείες, στο πλαίσιο των κυρώσεων, αντιθέτως, μείωσαν τον αριθμό των πτήσεων εξωτερικού κατά σχεδόν 16%, μεταφέροντας περίπου 13 εκατομμύρια άτομα. Ο αριθμός των χωρών, στις οποίες θα είναι διαθέσιμες απευθείας πτήσεις για τους Ρώσους, θα αυξηθεί στις 35 μέχρι το τέλος του έτους, από 26 σήμερα. Οι ειδικοί αναλυτές προβλέπουν ότι το 2023 οι εγχώριες αεροπορικές εταιρείες θα καταφέρουν να αυξήσουν τον αριθμό των πτήσεων εξωτερικού κατά 15%. Σύμφωνα με ειδικούς αναλυτές, ενδεχομένως, θα υπάρξουν διαθέσιμες πτήσεις προς την Τουρκία, την Αίγυπτο, τα ΗΑΕ, τη Σρι Λάνκα, την Ινδία, την Ταϊλάνδη, την Κίνα και τις χώρες της ΚΑΚ.

Διπλασιάστηκε η ροή

Πιο αναλυτικά, οι ξένες αεροπορικές εταιρείες διπλασίασαν τον αριθμό των επιβατικών πτήσεων προς τη Ρωσία, παρά την πίεση των κυρώσεων που επιβλήθηκαν.

Κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2022, μετέφεραν πάνω από 8,7 εκατομμύρια επιβάτες με πτήσεις από και προς τη Ρωσική Ομοσπονδία, ενώ κατά τους τελευταίους μήνες του προηγούμενου έτους, μετέφεραν μόνο 4 εκατομμύρια. Αυτό προκύπτει από την τελευταία μηνιαία έκθεση της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Αερομεταφορών της Ρωσίας, που εστάλη προς το Υπουργείο Μεταφορών και αναδημοσιεύει η IZVESTIA. Ο αριθμός των επιβατικών πτήσεων, που πραγματοποιούν οι εγχώριοι αεροπορικές εταιρείες, αντιθέτως, μειώθηκε κατά σχεδόν 16%, έως 13 εκατομμύρια άτομα, σύμφωνα με τελευταία δεδομένα της Υπηρεσίας για την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2022.

Ο συνολικός αριθμός των επιβατών στις διεθνείς πτήσεις από και προς τη Ρωσία την περίοδο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2022 αυξήθηκε κατά 11% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά: τα αεροδρόμια της χώρας εξυπηρέτησαν 21,7 εκατομμύρια άτομα. Επιπλέον, 13,3 εκατομμύρια (ή το 61%) από αυτούς τους επιβάτες πέταξαν από και προς τα αεροδρόμια της Μόσχας (Sheremetyevo, Vnukovo και Domodedovo), όπου η διεθνής επιβατική κίνηση αυξήθηκε σχεδόν κατά 14% σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο.

Η υπηρεσία Τύπου του αεροδρομίου Domodedovo της Μόσχας δήλωσε στην IZVESTIA ότι το αεροδρόμιο εξυπηρέτησε κατά 36% περισσότερους επιβάτες σε διεθνείς πτήσεις κατά τους εννέα μήνες του τρέχοντος έτους σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι: δηλαδή 4,4 εκατομμύρια άτομα.

Τώρα προς τη Ρωσία πετούν 50 ξένες αεροπορικές εταιρείες, δήλωσε στην IZVESTIA πηγή από το υπουργείο Μεταφορών, 39 από αυτές εκτελούν επιβατικές πτήσεις και 6 είναι εκτελούν πτήσεις μεταφοράς επιβατών και φορτίων. Αυτοί οι αερομεταφορείς πετούν απευθείας στη Ρωσία από 26 χώρες: Αζερμπαϊτζάν, Αλγερία, Αρμενία, Αφγανιστάν, Μπαχρέιν, Λευκορωσία, Βενεζουέλα, Αίγυπτος, Ισραήλ, Ιορδανία, Ιράκ, Ιράν, Καζακστάν, Κατάρ, Κίνα, Κιργισία, Μογγολία, ΗΑΕ, Σερβία, Συρία, Τατζικιστάν, Τυνησία, Τουρκμενιστάν, Τουρκία, Ουζμπεκιστάν και Αιθιοπία.

Το 2021, στη Ρωσία πραγματοποιούσαν πτήσεις 69 ξένες αεροπορικές εταιρείες από 49 χώρες, σύμφωνα με την Aviastats.

Σύμφωνα με έκθεση της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Αεροπορικών Μεταφορών της Ρωσικής Ομοσπονδίας, στα τέλη Σεπτεμβρίου του 2022, οι ρωσικές αεροπορικές εταιρείες πετούσαν σε 15 χώρες: Αζερμπαϊτζάν, Αρμενία, Λευκορωσία, Αίγυπτος, Ισραήλ, Ινδία, Ιράν, Καζακστάν, Κίνα, Κιργιστάν, Μαλδίβες, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Τατζικιστάν, Τουρκία και Ουζμπεκιστάν. Τον Οκτώβριο προστέθηκαν σε αυτές οι Σεϋχέλλες, το Τουρκμενιστάν, η Κούβα και η Βενεζουέλα. Πριν από το τέλος του έτους, οι εγχώριοι αερομεταφορείς θα ξεκινήσουν πτήσεις προς τη Σρι Λάνκα, το Βιετνάμ, το Λάος, τη Νότια Κορέα και την Ταϊλάνδη. Κατόπιν οι Ρώσοι πολίτες θα έχουν πρόσβαση σε απευθείας πτήσεις προς 35 χώρες του κόσμου. 24 από αυτές τις πτήσεις θα εκτελούνται από ρωσικές αεροπορικές εταιρείες.

Όταν οι δυτικές χώρες επέβαλαν περιορισμούς στη χρήση του εναέριου χώρου τους, οι ρωσικοί αερομεταφορείς συνέχισαν να εκτελούν πτήσεις μόνο σε οκτώ χώρες, ανέφερε το υπουργείο Μεταφορών της Ρωσικής Ομοσπονδίας στα μέσα Μαρτίου 2022 .

Η αύξηση του αριθμού των επιβατών σε διεθνή δρομολόγια τον Ιανουάριο-Σεπτέμβριο οφείλεται στην μειωμένη κίνηση το πρώτο εξάμηνο του 2021 λόγω των περιορισμών για τον Covid. Η επιβατική κίνηση τότε μειώθηκε κατά το ένα τρίτο, σε σύγκριση με τα κανονικά επίπεδα, δήλωσε η Έλενα Σαχνόβα, αναλύτρια στο κανάλι Telegram «My Investments».

Βάσει των αποτελεσμάτων του τρέχοντος έτους, οι ρωσικές αεροπορικές εταιρείες, λαμβάνοντας υπόψη την έναρξη πτήσεων προς τη Σρι Λάνκα, Βιετνάμ, Ταϊλάνδη, Λάος, Κούβα, Βενεζουέλα και Νότια Κορέα, θα μεταφέρουν σε διεθνείς πτήσεις 16,6 εκατομμύρια άτομα, σύμφωνα με πρόβλεψη της έκθεσης της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Αερομεταφορών. Σύμφωνα με την Έλενα Σαχνόβα, ο συνολικός αριθμός των επιβατών σε διεθνείς πτήσεις από και προς τη Ρωσική Ομοσπονδία το 2022 θα ξεπεράσει τα 26 εκατομμύρια, εκ των οποίων τα 10 εκατομμύρια θα εξυπηρετηθούν από ξένες αεροπορικές εταιρείες.

Το επόμενο έτος, οι ρωσικές αεροπορικές εταιρείες μπορούν να αυξήσουν τον αριθμό των επιβατών κατά 15%: υπάρχουν προϋποθέσεις για αυτό, πιστεύει η αναλύτρια.

“Όλο και μεγαλύτερος αριθμός αεροσκαφών που χρησιμοποιούνται από ρωσικές εταιρείες αποσύρονται από ξένα νηολόγια και παραμένουν μόνο στο μητρώο της Ρωσικής Ομοσπονδίας. Ως εκ τούτου, μπορούν να πετάξουν σε φιλικές χώρες”, σημείωσε η Έλενα Σαχνόβα.

Οι πτήσεις στο εξωτερικό εμποδίζονται από τη διπλή εγγραφή των αεροσκαφών. Μετά την εισαγωγή των δυτικών κυρώσεων κατά της αεροπορικής βιομηχανίας της Ρωσικής Ομοσπονδίας, οι ρωσικές εταιρείες έσπευσαν να επανεγγράψουν τα αεροσκάφη τους στο ρωσικό κρατικό μητρώο. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του υπουργείου Μεταφορών 1218 από τα 1288 συνολικά ενεργά αεροσκάφη, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που κατασκευάστηκαν στη Ρωσική Ομοσπονδία, ήταν εγγεγραμμένα εκεί. Αλλά και πάνω από 500 αεροσκάφη περιλαμβάνονται στο μητρώο της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας των Βερμούδων, δηλαδή έχουν διπλή εγγραφή. Σύμφωνα με τους κανόνες της διεθνούς σύμβασης του Σικάγο, απαγορεύεται η εγγραφή ενός σκάφους σε πολλά νηολόγια.

Περίπου 260 ξένα αεροσκάφη του στόλου των ρωσικών αεροπορικών εταιρειών μισθώνονται από Ρώσους εκμισθωτές (GTLK, VTB Leasing, SberLeasing). Άρχισαν σταδιακά να “αποσύρουν” τα αεροσκάφη από την εγγραφή στις Βερμούδες, και στη συνέχεια οι εταιρείες θα μπορούν με αυτά να εκτελούν διεθνείς πτήσεις. Όπως έγραψε πριν από το Σεπτέμβριο η IZVESTIA, 87 αεροσκάφη ρωσικών αεροπορικών εταιρειών που εκτελούσαν επιβατικές πτήσεις είχαν ήδη διαγραφεί από το μητρώο των Βερμούδων.

Ρυθμοί ανάπτυξης

Μεταξύ των χωρών με περιθώριο ανάπτυξης στις αεροπορικές μεταφορές μέσα στο 2023, ο Αντιπρόεδρος της Ένωσης Ρωσικής Τουριστικής Βιομηχανίας, Ντμίτρι Γκόριν, περιέλαβε την Τουρκία, την Αίγυπτο, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, τη Σρι Λάνκα, την Ινδία, την Ταϊλάνδη, την Κίνα και τις χώρες της ΚΑΚ. Σύμφωνα με τον ίδιο, έως και 4 εκατομμύρια επιβάτες το 2022 αναμένονται στις πτήσεις μεταξύ Ρωσίας και Τουρκίας. Ο ειδικός υπολόγισε τις δυνατότητες αυτής της αγοράς σε 7 εκατομμύρια άτομα.

Σύμφωνα με Υπηρεσία Αερομεταφορών, οι αεροπορικές εταιρείες σε οκτώ μήνες μετέφεραν 2,8 εκατομμύρια άτομα προς αυτή την κατεύθυνση. Η Τουρκία είναι ο πιο δημοφιλής διεθνής προορισμός για τους Ρώσους. Σύμφωνα με την υπηρεσία Flightradar24, από τις 75.000 πτήσεις που αναχώρησαν το 2022 από τη Ρωσική Ομοσπονδία σε διάστημα 8,5 μηνών, το 25% προσγειώθηκε στα αεροδρόμια αυτής της χώρας.

Για να αυξηθεί ο αριθμός των πτήσεων μεταξύ Τουρκίας και Ρωσίας, είναι απαραίτητο να εγκαταλειφθούν οι ποσοστώσεις, πιστεύει ο Ντμίτρι Γκόριν. Πρόσθεσε ότι αυτό το καλοκαίρι πραγματοποιούνταν το πολύ 750 πτήσεις την εβδομάδα. Σύμφωνα με το Flightradar24, στο αποκορύφωμα της καλοκαιρινής περιόδου, η Turkish Airlines εκτελούσε τον μεγαλύτερο αριθμό πτήσεων από τη Ρωσία προς την Τουρκία, πάνω από 300 την εβδομάδα και ο μεγαλύτερος ρωσικός αερομεταφορέας προς αυτή την κατεύθυνση, η Azur Air, λίγο περισσότερες από 100.

Εκτός από την Τουρκία, το 2023 μπορεί να επηρεάσει σημαντικά τη δυναμική των διεθνών αεροπορικών ταξιδιών και η Κίνα, εάν εκεί αρθούν οι περιορισμοί σε σχέση με την πανδημία και η χώρα ανοίξει για τους τουρίστες, πιστεύει ο Ντμίτρι Γκόριν. Επίσης, ο δείκτης θα επηρεαστεί από τη διαθεσιμότητα των πτήσεων και τις τιμές. Οι τιμές στις διεθνείς μεταφορές έχουν πολλαπλασιαστεί: αν π.χ. ένα ταξίδι πριν από την πανδημία κόστιζε 300-400 ευρώ, τώρα κοστίζει 1.000 ευρώ, σημείωσε ο Ντμίτρι Γκόριν.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *