Panadvert: Οι Κορυφαίες Ψηφιακές Τάσεις στην Φιλοξενία για το 2024

ΓΝΩΜΗ

Καθώς ο ξενοδοχειακός κλάδος προετοιμάζεται για την νέα χρονιά και τις προκλήσεις που αυτή θα φέρει, η Panadvert -που δραχτηριοποιείται στο ψηφιακό μάρκετινγκ με ειδικότητα στα ξενοδοχεία και τον τουρισμό – παρουσιάζει τις ψηφιακές τάσεις που θα μονοπωλήσουν το ενδιαφέρον του κλάδου το 2024 στον τελευταίο της οδηγό με τίτλο “Οι Κορυφαίες Ψηφιακές Τάσεις στην Φιλοξενία για το 2024”.

Σε αυτόν παρέχεται μια ολοκληρωμένη επισκόπηση των 15 κορυφαίων τάσεων που πρόκειται να επαναπροσδιορίσουν το ψηφιακό τοπίο για τη φιλοξενία το επόμενο έτος, με ιδιαίτερη έμφαση στην Τεχνητή Νοημοσύνη και τις εφαρμογές της. Πρωταγωνιστής για άλλη μια χρονιά, ωστόσο, θα παραμείνει το ψηφιακό μάρκετινγκ, ιδιαίτερα όσον αφορά στο performance και το influencer μάρκετινγκ, ενώ υπογραμμίζεται η σημασία του περιεχομένου που γίνεται μια επιτακτική ανάγκη για την ψηφιακή εικόνα των ξενοδοχείων – και όχι μόνο – στα social media.

Όπως σημείωσε ο κ. Γιάννης Γιαννάτος, CEO της Panadvert, “Είναι πολύ σημαντικό  όσοι ασχολούνται με τον κλάδο της φιλοξενίας να γνωρίζουν τις τάσεις που κυριαρχούν, ώστε να μπορέσουν να εντάξουν αυτές που ταιριάζουν στην επιχείρησή τους για τη βελτιστοποίηση των διαδικασιών της ίδιας της επιχείρησης αλλά και την εκάστοτε στρατηγική, ώστε να έχουν πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού. Η Panadvert πάντα φροντίζει να “βλέπει μπροστά”, ώστε να προσφέρουμε στους πελάτες μας τις καλύτερες δυνατές υπηρεσίες που θα τους κάνουν να ξεχωρίσουν από τον ανταγωνισμό”.

Κατεβάστε ολόκληρο τον οδηγό εδώ (στα αγγλικά): https://bit.ly/47Zv9de

Ή ακούστε τον σε podcast (στα αγγλικά): https://spoti.fi/3RiA7fz

Το άρθρο

Το άρθρο έχει ως ακολούθως:

Καθώς πλησιάζουμε στο τέλος ακόμη ενός δυναμικού έτους, δεν μπορούμε να κρύψουμε τον ενθουσιασμό μας για ό,τι το επόμενο θα φέρει στον τομέα της φιλοξενίας. Με το βλέμμα στραμμένο στις αναδυόμενες τάσεις της αγοράς και τις εξελισσόμενες προτιμήσεις των καταναλωτών, η Panadvert είναι έτοιμη να ανεβάσει την τεχνολογία των προϊόντων μας στο επόμενο επίπεδο, ενισχύοντας όχι μόνο τις τρέχουσες προσφορές μας αλλά και εκείνες που βρίσκονται στο στάδιο ανάπτυξης. Αναστοχαζόμενοι τα ορόσημα μας, όπως η δημιουργία του τμήματος Ανάλυσης Δεδομένων και του τμήματος Παραγωγής Περιεχομένου, επιβεβαιώνουμε τον κεντρικό τους ρόλο στο σχηματισμό της παραγωγής και της στρατηγικής μάρκετινγκ μας. Το επόμενο έτος, θα συνεχίσουμε να αξιοποιούμε αυτή την εμπειρία για να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες της βιομηχανίας με σθένος.

Με αυτά κατά νου, σας παρουσιάζουμε τις κορυφαίες τάσεις που προβλέπεται να καθορίσουν την ψηφιακή πλευρά του μάρκετινγκ και τον τομέα της φιλοξενίας το 2024 και τις οποίες θα πρέπει να παρακολουθείτε.

1.Απευθείας κρατήσεις (Direct bookings)

Οι απευθείας κρατήσεις είναι απαραίτητες για τα ξενοδοχεία, καθώς επιτρέπουν μια στενότερη σχέση με τους επισκέπτες, ενώ παράλληλα μειώνουν τις προμήθειες των ΟΤΑ (Online Travel Agents) όπως η Booking.com, για παράδειγμα, και συλλέγουν πολύτιμα δεδομένα για εξατομικευμένες υπηρεσίες. Η αύξησή τους συνεπάγεται μια πολύπλευρη προσέγγιση που πρέπει να περιλαμβάνει:

  • τη χρήση μιας πλατφόρμας κρατήσεων χωρίς προμήθειες και φιλικής προς τα κινητά τηλέφωνα
  • τη δημιουργία ενός ελκυστικού και εύχρηστου ιστοτόπου
  • την προσφορά ποικιλίας πακέτων τιμών
  • την ενσωμάτωση “upsells” κατά τη διαδικασία κράτησης
  • την αξιοποίηση ισχυρού ψηφιακού μάρκετινγκ

Επιπλέον, η αποτελεσματική επικοινωνία με τους επισκέπτες, η δημιουργία μιας αίσθησης “επείγοντος” με προσφορές περιορισμένου χρόνου, η υπόσχεση μοναδικών εμπειριών και η συμμετοχή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να οδηγήσουν σε απευθείας κρατήσεις. Τέλος, η καθιέρωση ενός προγράμματος επιβράβευσης και η σχολαστική διαχείριση της διαδικτυακής φήμης μπορούν να συμβάλλουν στην προτίμηση της επιχείρησης από τους πελάτες – να επιστρέφουν δηλαδή ξανά και ξανά – και να ενισχύσουν το εμπορικό σήμα του ξενοδοχείου.

2. Συστήματα διαχείρισης εσόδων με τεχνητή νοημοσύνη

Τα συστήματα διαχείρισης εσόδων με τεχνητή νοημοσύνη είναι σίγουρο πως θα φέρουν επανάσταση στη βελτιστοποίηση των εσόδων των ξενοδοχείων*, καθώς είναι σε θέση να συγκεντρώνουν διάφορες ροές δεδομένων – τάσεις της αγοράς, δεδομένα PMS, τιμές ανταγωνιστών, προγράμματα εκδηλώσεων, ακόμη και τις καιρικές συνθήκες – και να προσφέρουν σημαντικές πληροφορίες για τις συνθήκες του ξενοδοχείου και της αγοράς. Αυτή η ενσωμάτωση δεδομένων επιτρέπει τη βελτιστοποίηση της τιμολόγησης σε πραγματικό χρόνο μέσω μιας αυτοματοποιημένης διαδικασίας τιμολόγησης που λειτουργεί με μηχανική μάθηση (machine learning), η οποία κάνει συστάσεις τιμών και επιτρέπει στους ξενοδόχους να προσαρμόζουν τις στρατηγικές τιμολόγησης τους. Τέτοια συστήματα – όπως αυτό που προσφέρει η Hotellistat – ενισχύουν τα έσοδα με τη δυναμική προσαρμογή των τιμών βάσει ποικίλων παραγόντων, διασφαλίζοντας ότι τα ξενοδοχεία παραμένουν ανταγωνιστικά, μεγιστοποιώντας παράλληλα την κερδοφορία τους.

*Η προαναφερθείσα Διαχείριση Εσόδων με Τεχνητή Νοημοσύνη αποτελεί μέρος μιας αναδυόμενης τάσης που αναπτύσσεται σταδιακά και αναμένεται να κυριαρχήσει τα επόμενα χρόνια, καθώς αφορά στην “Αυτοματοποιημένη Τεχνολογία Πωλήσεων” (“Automated Sales Technology”) και περιλαμβάνει:

  • Αποδοτικότητα στις διαδικασίες πωλήσεων
  • Βελτιωμένοι χρόνοι απόκρισης
  • Λήψη αποφάσεων βάσει δεδομένων
  • Εξατομίκευση σε κλίμακα
  • Αύξηση των κρατήσεων και των εσόδων
  • Μείωση κόστους
  • Βελτιωμένη διαχείριση σχέσεων με τους πελάτες
  • Επεκτασιμότητα

3. Υπερ-εξατομίκευση

Η “υπερ-εξατομίκευση” στη φιλοξενία αφορά στην αξιοποίηση της τεχνολογίας για την παροχή εξαιρετικά προσαρμοσμένων υπηρεσιών στις ανάγκες και επιθυμίες κάθε επισκέπτη. Αναλύοντας δεδομένα σχετικά με τις προτιμήσεις των επισκεπτών, τις προηγούμενες συμπεριφορές και τις αλληλεπιδράσεις σε πραγματικό χρόνο, τα ξενοδοχεία μπορούν να προσαρμόσουν κάθε πτυχή της εμπειρίας των επισκεπτών, από τις ρυθμίσεις και τις ανέσεις των δωματίων μέχρι τις επιλογές φαγητού και τις δραστηριότητές τους, όπως:

  • Το μίνι μπαρ
  • Ώρες check-in/out
  • Θερμοκρασία του δωματίου
  • Επιλογή τροφίμων και γνώση των αλλεργιών των επισκεπτών
  • Ειδικές περιστάσεις, όπως γενέθλια ή ταξίδι του μέλιτος

Αυτή η προσέγγιση όχι μόνο ενισχύει την ικανοποίηση των επισκεπτών, αλλά επίσης αυξάνει την πίστη (loyalty) και τα έσοδα, καθώς οι επισκέπτες αισθάνονται ότι η επιχείρηση κατανοεί τις ανάγκες τους με κάνει το καλύτερο για αυτούς. Το κλειδί εδώ είναι η έξυπνη και υπεύθυνη χρήση των δεδομένων για τη δημιουργία ενός εξατομικευμένου “ταξιδιού” που ξεκινά από την κράτηση και εκτείνεται πέρα από τη διαμονή, διασφαλίζοντας ότι κάθε σημείο επαφής μεταξύ της επιχείρησης και του επισκέπτη αποτελεί ευκαιρία για εντυπωσιασμό και επικοινωνία.

4. Κυβερνοασφάλεια (Cybersecurity) στη Φιλοξενία

H ασφάλεια στον κυβερνοχώρο είναι υψίστης σημασίας και στον κλάδο της φιλοξενίας πια, καθώς τα ξενοδοχεία δέχονται τεράστιο όγκο ευαίσθητων δεδομένων των επισκεπτών ενώ παράλληλα οι ψηφιακές επιθέσεις έχουν αυξηθεί εκθετικά. Τα αποτελεσματικά μέτρα κυβερνοασφάλειας είναι, επομένως, αναγκαία καθώς προστατεύουν τις επιχειρήσεις από παραβιάσεις δεδομένων και διατηρούν την εμπιστοσύνη των επισκεπτών.

Το e-book που κυκλοφόρησε το καλοκαίρι η Panadvert με τίτλο “The Ultimate Guide to Cybersecurity for Hotels” προσφέρει μια εμπεριστατωμένη ματιά στις βέλτιστες πρακτικές και στρατηγικές για την ασφάλεια των δεδομένων και των συστημάτων των ξενοδοχείων και αποτελεί πολύτιμη πηγή για τους ξενοδόχους που επιθυμούν να ενισχύσουν την τρέχουσα κυβερνοασφάλεια των επιχειρήσεών τους σε μια εποχή όπου η ψηφιακή ασφάλεια είναι εξίσου κρίσιμη με τη φυσική ασφάλεια των επισκεπτών. Η εφαρμογή εξελιγμένων πρωτοκόλλων κυβερνοασφάλειας δεν αποτελεί απλώς μια τεχνική αναγκαιότητα, αλλά και μια βασική πτυχή της εξυπηρέτησης πελατών στην ψηφιακή εποχή. Για μια ολοκληρωμένη κατανόηση αυτών των πρακτικών, ο οδηγός μας είναι ένα απαραίτητο ανάγνωσμα.

5. Το Internet of Things (IoT) στη Φιλοξενία

Η ενσωμάτωση του Διαδικτύου των Πραγμάτων (IoT) στον κλάδο της φιλοξενίας σηματοδοτεί μια ξεκάθαρη κατεύθυνση πιο “έξυπνων” και  πιο “συνδεδεμένων” εμπειριών για τους επισκέπτες. Το IoT επιτρέπει στα ξενοδοχεία να εξοπλίσουν τα δωμάτια με συσκευές που μπορούν να προσαρμόζονται στις προτιμήσεις των επισκεπτών για φωτισμό, θερμοκρασία, ανέπαφες και βιομετρικές τεχνολογίες και ψυχαγωγία – όλα ελεγχόμενα από ένα smartphone ή μια συσκευή που ενεργοποιείται με τη φωνή. Οι έξυπνες λειτουργίες στα δωμάτια, όπως το check-in και οι ασφαλείς, ανέπαφες συναλλαγές, μπορούν επίσης να επεκταθούν στη συντήρηση και τη διαχείριση της ενέργειας, επιτρέποντας στα ξενοδοχεία να λειτουργούν πιο αποτελεσματικά. Συνδέοντας διάφορες πτυχές του ξενοδοχειακού περιβάλλοντος, λοιπόν, το IoT παρέχει μια απρόσκοπτη εμπειρία για τους επισκέπτες, ενώ παράλληλα βελτιστοποιεί τις λειτουργίες του ξενοδοχείου και δημιουργεί νέες ευκαιρίες για τη βελτίωση των υπηρεσιών.

6. Chatbots και εικονικοί βοηθοί

Αξιοποιώντας τη δύναμη της Τεχνητής Νοημοσύνης, τα chatbots και οι εικονικοί βοηθοί πρόκειται να μεταμορφώσουν ακόμη περισσότερο τις αλληλεπιδράσεις των επισκεπτών στον τομέα της φιλοξενίας. Τα εργαλεία αυτά παρέχουν άμεση, εικοσιτετράωρη βοήθεια για ποικίλες ερωτήσεις ταξιδιωτών, από λεπτομέρειες κρατήσεων έως τοπικά αξιοθέατα. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η καινοτόμος χρήση του ChatGPT από την Expedia, το οποίο τροφοδοτεί μια λειτουργία προγραμματισμού ταξιδιών με συνομιλία μέσα στην εφαρμογή της. Αυτή η ενσωμάτωση επιτρέπει στους επισκέπτες να λαμβάνουν εξατομικευμένες ταξιδιωτικές συστάσεις και βοηθά στην οργάνωση στοιχείων του ταξιδιού, όπως ξενοδοχεία, μεταφορές και δραστηριότητες. Πρόκειται για ένα σημαντικό βήμα προς τον διαδραστικό, υποστηριζόμενο από τεχνητή νοημοσύνη σχεδιασμό ταξιδιών, καθιστώντας τη διαδικασία πιο εύληπτη και προσαρμοσμένη στις ατομικές προτιμήσεις.

7. Βίντεο μικρής διάρκειας στα social media

Τα social media θα συνεχίσουν να κατέχουν εξέχουσα θέση στον τομέα της φιλοξενίας και το 2024, καθώς οι πλατφόρμες αυτές ανταποκρίνονται στην προτίμηση του κοινού για δυναμική και καθηλωτική οπτική “αφήγηση”. Η σημαντική άνοδος του περιεχομένου βίντεο μικρής διάρκειας, κυρίως μέσω των Instagram Reels και του TikTok, επιτρέπει στα ξενοδοχεία να παρουσιάζουν τις προσφορές τους με πιο συναρπαστικό και ελκυστικό τρόπο, αξιοποιώντας τον viral χαρακτήρα αυτών των μέσων.

Αυτού του είδους τα βίντεο, που συνήθως διαρκούν μεταξύ 3-60 δευτερολέπτων, ανταποκρίνονται στα μειωμένα διαστήματα προσοχής των σύγχρονων καταναλωτών και προσφέρουν υψηλή απόδοση επένδυσης (ROI), καθιστώντας τα κρίσιμο συστατικό των στρατηγικών ψηφιακού περιεχομένου. Επιπλέον, η επιρροή των δημιουργών περιεχομένου και των influencers που βασίζονται σε μεγάλο βαθμό σε αυτόν τον τύπο περιεχομένου έχει αυξηθεί, παρέχοντας αυθεντικότητα και εκτεταμένη εμβέλεια σε νέες δημογραφικές ομάδες. Τα ξενοδοχεία που αξιοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να δημιουργήσουν μια συναρπαστική αφήγηση, παρασύροντας οπτικά τους χρήστες.

8. Το περιεχόμενο εξακολουθεί να παίζει καθοριστικό ρόλο

Δεδομένου ότι τα ξενοδοχεία δεν μπορούν να βασίζονται σε αλληλεπιδράσεις πρόσωπο με πρόσωπο στο διαδίκτυο, είναι εξαιρετικά σημαντικό να χρησιμοποιούν ελκυστικό περιεχόμενο για να δώσουν στους πιθανούς επισκέπτες μια αίσθηση του τι προσφέρουν. Το εξαιρετικό περιεχόμενο όχι μόνο τραβάει την προσοχή, αλλά και αναδεικνύει το μοναδικό στυλ ενός ξενοδοχείου, απευθύνεται άμεσα στους ιδανικούς επισκέπτες του και καλλιεργεί μια ψυχολογική σύνδεση που – αν καλλιεργηθεί σωστά – μπορεί να οδηγήσει σε υψηλότερη μέση ημερήσια τιμή (ADR) και αυξημένες κρατήσεις. Το περιεχόμενο πρέπει να περιλαμβάνει εντυπωσιακές φωτογραφίες και βίντεο -συμπεριλαμβανομένων κλιπ μικρής διάρκειας όπως τα Reels-, συναρπαστικά πλάνα από drone και πειστική συγγραφή κειμένων.

Κάθε στοιχείο παίζει καθοριστικό ρόλο: η φωτογραφία αποτυπώνει την ατμόσφαιρα, το βίντεο ζωντανεύει την εμπειρία, οι λήψεις drone προσφέρουν μια μοναδική προοπτική και η συγγραφή κειμένων μεταφέρει την ουσία του ξενοδοχείου, δίνοντας το μήνυμα στους δυνητικούς επισκέπτες. Μαζί, σχηματίζουν μια συνεκτική “αφήγηση” που μπορεί να αναβαθμίσει το brand ενός ξενοδοχείου και να προσελκύσει τους επισκέπτες σε βαθύτερο επίπεδο.

9. “Βιωματική” (Experiential) έρευνα ταξιδιού

Με την αυξανόμενη χρήση πλατφορμών όπως το TikTok και το Instagram για την έρευνα ταξιδιού, ιδίως μεταξύ των νεότερων ταξιδιωτών, τα ξενοδοχεία πρέπει να επενδύσουν σε στρατηγικές “βιωματικού” μάρκετινγκ. Αυτό περιλαμβάνει τη δημιουργία περιεχομένου που δίνει στους δυνητικούς επισκέπτες μια καθηλωτική αίσθηση της τοποθεσίας και των προσφερόμενων ανέσεων.

10. Influencer Marketing

Το influencer marketing έχει αναδειχθεί σε μια βασική στρατηγική για τα ξενοδοχεία, όπως τονίστηκε στο πρόσφατο άρθρο μας “How to Choose the Right Influencers for Your Hotel”. Επιλέγοντας προσεκτικά τους influencers των οποίων οι αξίες ευθυγραμμίζονται με την ταυτότητα του ξενοδοχείου, οι επιχειρήσεις μπορούν να προσεγγίσουν αποτελεσματικά το κοινό-στόχο και να δημιουργηθεί μια αυθεντική επαφή.

Η σημασία των influencers έγκειται στην ικανότητά τους να δημιουργούν συναρπαστικό περιεχόμενο που αναδεικνύει τις μοναδικές προσφορές του ξενοδοχείου, επηρεάζοντας έτσι τη λήψη αποφάσεων των δυνητικών επισκεπτών. Το influencer marketing αναδεικνύεται, επομένως, σε πολύτιμο εργαλείο για τα ξενοδοχεία που επιδιώκουν να διαφοροποιηθούν σε έναν ανταγωνιστικό κλάδο και να δημιουργήσουν μια ουσιαστική διαδικτυακή παρουσία καθώς μέσω αυτού έχουν τη δυνατότητα να έρθουν σε επαφή με “niche” κοινά και να οικοδομήσουν αξιοπιστία μέσω πιο προσωπικών επαφών.

11. Performance Marketing

Το performance marketing αξιοποιεί την ανάλυση των δεδομένων που συλλέγονται από τα ψηφιακά κανάλια μιας επιχείρησης προκειμένου να βγάλει εμπεριστατωμένα συμπεράσματα, πράγμα που τα καθιστά κρίσιμα για την προσαρμογή των εκστρατειών μάρκετινγκ και την ακριβή μέτρηση της επιτυχίας τους. Το performance marketing στη φιλοξενία ξεκινά με την ανάλυση δεδομένων (big data) από διάφορες πηγές και τάσεις της αγοράς για να δημιουργηθούν αποτελεσματικές στρατηγικές με στόχο την αύξηση των κρατήσεων στο ξενοδοχείο, με έμφαση στις απευθείας κρατήσεις. Υπάρχει ένα ευρύ φάσμα performance καναλιών -συμπεριλαμβανομένων των Google Ads, Microsoft Advertising (Yahoo/Bing), Meta Ads, Expedia Travel Ads, Yandex, Baidu και CPC σε πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης όπως το Facebook, το Instagram ή το TikTok- όπου μπορούν τα ξενοδοχεία να τοποθετηθούν  ευνοϊκά στην αγορά και να προσελκύσουν αποτελεσματικά δυνητικούς επισκέπτες.

Η μέθοδος αυτή, που καταδεικνύεται από την καμπάνια της Panadvert για ένα boutique ξενοδοχείο στη Σαντορίνη, η οποία απέφερε πάνω από 2,2 εκατομμύρια ευρώ απευθείας μόνο από τις διαφημίσεις Google Ads, αναδεικνύει τη δύναμη της στοχευμένης, βασισμένης στα δεδομένα διαφήμισης στην ενίσχυση της κερδοφορίας και της διαχείρισης των σχέσεων με τους επισκέπτες.

12. Μάρκετινγκ σημείων επαφής (Touch Point Marketing) και εκστρατείες με επίκεντρο το Customer Journey

Η ζήτηση για εξατομικευμένες ταξιδιωτικές εμπειρίες επεκτείνεται και στη διαδικασία κράτησης. Τα ξενοδοχεία δημιουργούν καμπάνιες που επικεντρώνονται στο “customer journey”, επιτρέποντας στους επισκέπτες να προσαρμόζουν τα ταξιδιωτικά τους δρομολόγια στις προτιμήσεις τους. Το μάρκετινγκ σημείων επαφής στο ψηφιακό πεδίο αφορά τη δημιουργία μιας απρόσκοπτης και συνεπούς αλληλεπίδρασης μεταξύ ενός brand και των πελατών της στο διαδίκτυο. Πρόκειται για τη γνώση κάθε πιθανού σημείου αλληλεπίδρασης από τη στιγμή που ένας πελάτης ανακαλύπτει για πρώτη φορά την επιχείρησή μέχρι την παρακολούθηση μετά την αγορά, και τη διασφάλιση μιας συνολικής εμπειρίας.

Αυτό σημαίνει ότι η επικοινωνία με τον δυνητικό πισκέπτη – πρέπει – να έχει συνοχή και συνέχεια (από το προηγούμενο στάδιο του “ταξιδιού” για παράδειγμα), είτε πρόκειται για τον ιστότοπο της επιχείρησης, είτε για ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, είτε για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η εξατομίκευση αυτών των αλληλεπιδράσεων με βάση όσα γνωρίζετε για τον πελάτη τις καθιστά πιο ελκυστικές. Παρακολουθώντας πώς αποδίδει κάθε σημείο επαφής, μπορείτε να τα προσαρμόσετε ώστε να εξυπηρετήσετε καλύτερα τους πελάτες σας και να αυξήσετε τις πωλήσεις. Σε αυτό το σημείο, κρίσιμο επίσης είναι το feedback των πελατών από αυτές τις ψηφιακές συναντήσεις και τη χρήση τους για τη βελτίωση των προσφορών και των προσφερομένων υπηρεσιών.

13. Προγράμματα επιβράβευσης και εκστρατείες κινήτρων 

Τα προγράμματα επιβράβευσης και οι εκστρατείες κινήτρων είναι καθοριστικής σημασίας για την καλλιέργεια μακροχρόνιων σχέσεων με τους επισκέπτες και την ενίσχυση των εσόδων, όπως προκύπτει από τις μεγάλες ξενοδοχειακές αλυσίδες που τα έχουν εφαρμόσει με επιτυχία: τα προγράμματα Marriott Bonvoy, Hilton Honors, World of Hyatt, Wyndham Rewards, IHG One Rewards, Accor Live Limitless, Choice Privileges, Best Western Rewards ή Radisson Rewards, μεταξύ άλλων,  έχουν θέσει τις βάσεις για το πώς τα προγράμματα αυτά μπορούν να ενισχύσουν την πίστη των επισκεπτών προσφέροντας πόντους, αποκλειστικές παροχές για τα μέλη και εξατομικευμένες ανταμοιβές που ενθαρρύνουν τις επαναλαμβανόμενες κρατήσεις.

Αυτά τα προγράμματα όχι μόνο ανταμείβουν την πίστη σε μια επιχείρηση ή μια αλυσίδα αλλά και συγκεντρώνουν πολύτιμα δεδομένα που τα ξενοδοχεία μπορούν να χρησιμοποιήσουν για την περαιτέρω εξατομίκευση της εμπειρίας των πελατών. Η αποτελεσματικότητα αυτών των προγραμμάτων είναι εμφανής στο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που παρέχουν, καλλιεργώντας την αίσθηση του “ανήκειν” και δίνοντας αξίας στον ίδιο τον επισκέπτη, η οποία με τη σειρά της ενισχύει την πίστη στο brand και τις επαναλαμβανόμενες κρατήσεις. Με τη βοήθεια της τεχνολογίας, όπως οι ειδικές εφαρμογές ή μέσω στοχευμένων εκστρατειών email marketing, ακόμη και οι μικρότερες επιχειρήσεις μπορούν να προσφέρουν ανταμοιβές και κίνητρα που βρίσκουν απήχηση στην πελατεία τους.

Για να εμβαθύνετε περισσότερο σε αυτό το θέμα, ρίξτε μια ματιά στο πρόσφατο άρθρο μας “What’s the True Key to Customer Loyalty in Hotels?” για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το τι οδηγεί τους επισκέπτες να μένουν πιστοί σε μια ξενοδοχειακή επιχείρηση και πώς μπορείτε να δημιουργήσετε ένα πρόγραμμα επιβράβευσης που θα φέρει τα καλύτερα αποτελέσματα.

14. Βιωσιμότητα και πράσινες τεχνολογίες

Η υιοθέτηση βιώσιμων πρακτικών και πράσινων τεχνολογιών γίνεται όλο και πιο απαραίτητη στον κλάδο της φιλοξενίας, καθώς τόσο οι καταναλωτές όσο και οι επιχειρήσεις αποκτούν όλο και μεγαλύτερη περιβαλλοντική συνείδηση. Η ψηφιακή καινοτομία παίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτή τη στροφή, με τα ξενοδοχεία να αξιοποιούν την τεχνολογία για τη μείωση των αποβλήτων, την εξοικονόμηση ενέργειας και την προώθηση φιλικών προς το περιβάλλον πρακτικών, όπως για παράδειγμα:

  • Ψηφιακό check-in/check-out για τη μείωση του χαρτιού
  • Έξυπνα συστήματα διαχείρισης ενέργειας για βέλτιστη χρήση ενέργειας
  • Τεχνολογίες εξοικονόμησης νερού για τη μείωση της σπατάλης νερού
  • Προγράμματα ανακύκλωσης με τη βοήθεια της τεχνολογίας
  • Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, όπως ηλιακά πάνελ
  • Φιλικές προς το περιβάλλον παροχές για τους επισκέπτες που προσφέρονται ψηφιακά
  • Πρωτοβουλίες για την ελαχιστοποίηση των αποβλήτων τροφίμων

Η ενσωμάτωση των πράσινων τεχνολογιών ενισχύει την αποδοτικότητα, ενώ παράλληλα αναδεικνύει τη δέσμευση για βιωσιμότητα. Αυτή η προσέγγιση δεν απευθύνεται μόνο στους οικολογικά σκεπτόμενους ταξιδιώτες, αλλά και τοποθετεί ένα ξενοδοχείο ως υπεύθυνο παίκτη στην παγκόσμια προσπάθεια για την προστασία του περιβάλλοντος.

15. Ολοκληρωμένες λύσεις διαχείρισης ξενοδοχείων μέσω cloud

Στο διαρκώς εξελισσόμενο τοπίο της ψηφιακής φιλοξενίας, μια αξιοσημείωτη τάση είναι η άνοδος των ολοκληρωμένων λύσεων διαχείρισης ξενοδοχείων μέσω cloud. Αυτές οι καινοτόμες πλατφόρμες φέρνουν επανάσταση στον τρόπο λειτουργίας των μικρών και μεσαίων ξενοδοχείων, ενσωματώνοντας διάφορες λειτουργίες που παραδοσιακά κατανέμονταν σε πολλαπλά συστήματα. Η διαχείριση καναλιών, η επεξεργασία πληρωμών, τα προγράμματα επιβράβευσης και οι μηχανές κρατήσεων συγκεντρώνονται σε μια πλατφόρμα από όπου γίνεται όλη η διαχείριση.

Αυτή η ενοποίηση όχι μόνο βελτιστοποιεί τις λειτουργίες, αλλά και μειώνει σημαντικά τα κόστη. Επιπλέον, με τις αυτόματες ενημερώσεις λογισμικού, τα ξενοδοχεία απολαμβάνουν ενισχυμένη ασφάλεια, μειωμένο χρόνο διακοπής λειτουργίας και λαμβάνουν τις πιο πρόσφατες ενημερώσεις χωρίς επιπλέον προσπάθεια. Οι αναλύσεις σε πραγματικό χρόνο και η πρόσβαση μέσω κινητών τηλεφώνων παρέχουν αξιοποιήσιμες πληροφορίες και λειτουργική ευελιξία, που είναι υψίστης σημασίας για την εξατομίκευση της εμπειρίας των πελατών και την ενίσχυση της αποδοτικότητας. Τέτοιες εξελίξεις είναι καθοριστικής σημασίας για τα μικρότερα και μεσαία ξενοδοχεία, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να ανταγωνίζονται αποτελεσματικά σε μια αγορά που κυριαρχείται όλο και περισσότερο από την ψηφιακή αποτελεσματικότητα και τις ολοκληρωμένες τεχνολογικές λύσεις.

Επίλογος

Ο κόσμος της φιλοξενίας πρόκειται να γίνει ακόμη πιο συναρπαστικός με τις ψηφιακές αλλαγές που έρχονται το 2024! Στο παρόν άρθρο παρουσιάσαμε τις τάσεις που δεν είναι απλώς πομπώδεις λέξεις, αλλά πραγματικές αλλαγές με τις οποίες θα έρθει αντιμέτωπος ο κλάδος, και ανυπομονούμε να δούμε τι θα συμβεί όταν συνδυάσουμε έξυπνα δεδομένα με ελκυστικές ιστορίες και δώσουμε έμφαση στο τι θέλουν οι επισκέπτες. Φανταστείτε ξενοδοχεία που δεν είναι απλώς μέρη για να μείνει κανείς, αλλά προορισμοί που θέτουν τον πήχη ψηλά και προσφέρουν μια ψηφιακής εμπειρία στους επισκέπτες που συμβαδίζει με τις επιταγές της εποχής.

Επικοινωνήστε μαζί μας σήμερα για να προωθήσουμε μαζί την ξενοδοχειακή σας επιχείρηση στον κόσμο του ψηφιακού μάρκετινγκ. Οι ομάδες μας είναι εξειδικευμένες στο performance marketing, τη διαχείριση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και την παραγωγή περιεχομένου και είναι έτοιμες να δημιουργήσουν στρατηγικές που θα οδηγήσουν σε απευθείας κρατήσεις, θα ενισχύσουν την εικόνα της επιχείρησής σας και θα διασφαλίσουν την ανθεκτικότητά της στο ταχέως εξελισσόμενο ψηφιακό τοπίο του 2024.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *