“Πόλεμος” προσφορών αναμένεται να πυροδοτηθεί μεταξύ της ιδιοκτήτριας της British Airways, IAG, της Air France-KLM και της Lufthansa, που αποτελούν τους τρεις, μέχρι στιγμής, μνηστήρες για την TAP Air Portugal.
Η κυβέρνηση της Πορτογαλίας ενέκρινε το νομικό πλαίσιο για την ιδιωτικοποίηση του κρατικού, πορτογαλικού αερομεταφορέα, χθες, με τον υπουργό Οικονομικών της χώρας να λέει πως αποφασίστηκε η πώληση, τουλάχιστον, του 51% της εταιρίας, ενώ η πορτογαλική κυβέρνηση σκοπεύει να διατηρήσει στρατηγικό μερίδιο στον αερομεταφορέα.
Σύμφωνα με τον ίδιο, εκτός από την IAG, τουλάχιστον δύο άλλοι μεγάλοι, παγκόσμιοι “παίκτες” -η Lufthansa και η Air France-KLM- έχουν δείξει ενδιαφέρον για την TAP.
Τόνισε ότι υπάρχει αξία στις “προνομιακές συνδέσεις” της TAP με τον πορτογαλόφωνο κόσμο, συμπεριλαμβανομένων χωρών όπως η Βραζιλία, η Αγκόλα και η Μοζαμβίκη.
Ο κ. Medina είπε ότι οι πλειοδότες πρέπει να είναι φορείς του κλάδου με σχετική κλίμακα, όχι επενδυτές αυστηρά οικονομικής φύσης.
Η IAG, υπό την “ομπρέλα” της οποίας βρίσκονται επίσης η Iberia, η Aer Lingus και η Vueling, έδειξε ενδιαφέρον για την TAP αυτό το καλοκαίρι.
“Θα πρέπει να μελετήσουμε τη διαδικασία (της ιδιωτικοποίησης) και να εξετάσουμε προσεκτικά τις λεπτομέρειες, αλλά αισθανόμαστε αισιόδοξοι και πιστεύουμε ότι η TAP μπορεί να αποτελέσεις μία ακόμη ιστορίας επιτυχίας στο πλαίσιο της IAG”, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας, Luis Gallego, στο περιθώριο του Παγκόσμιου Φεστιβάλ Αεροπορίας στη Λισαβόνα, την Τετάρτη.
Η IAG συμφώνησε να αγοράσει την ισπανική Air Europa νωρίτερα μέσα στο έτος, ενώ η Lufthansa αγόρασε την ιταλική ITA, τον διάδοχο της Alitalia.
“Ο όμιλος Lufthansa επιδιώκει πάντα να έχει ενεργό ρόλο στην εδραίωση της αγοράς. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η προγραμματισμένη πώληση μεριδίου της TAP είναι ενδιαφέρουσα για εμάς”, είπε στο πρακτορείο Reuters εκπρόσωπος της Lufthansa.
Η γερμανική αεροπορική εταιρία και η TAP, πρόσθεσε, θα αλληλοσυμπληρώνονται, ειδικά μέσω των δρομολογίων του πορτογαλικού αερομεταφορέας προς τη Νότια Αμερική.
Σύμφωνα με την TAP, η αξία της εκτιμάται περίπου σε 1 δισεκατομμύριο ευρώ, αφού επέστρεψε στην κερδοφορία πέρυσι, με 66 εκατ. ευρώ, μετά από μια μια παρατεταμένη σειρά ζημιών και την κυβερνητική διάσωση που έλαβε κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Η πορτογαλική κυβέρνηση άφησε ανοιχτή την επιλογή της πώλησης του 100% των μετοχών της TAP, αλλά είπε επίσης ότι έως και 5% θα διατηρηθεί για τους εργαζόμενους της εταιρίας.
“Βλέπουμε την εξαγορά της TAP ως μέρος της συνεχιζόμενης ενοποίησης που [παίζεται] στην Ευρώπη, με το τελικό παιχνίδι να παίζεται πιθανότατα μεταξύ τριών μεγάλων αερομεταφορέων δικτύου και η Ryanair”, δήλωσε ο Mark Simpson, αναλυτής αερομεταφορών στην Goodbody.
1 σχόλιο στο “Προς πώληση η πορτογαλική TAP | Τρεις οι “μνηστήρες” | Στα… σκαριά “πόλεμος” προσφορών”