svinou

Πρωτοβουλία Κουντουρά για την στήριξη των νησιών του Αν. Αιγαίου

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΦΟΡΕΙΣ

Σε συνάντηση εργασίας με την υπουργό Τουρισμού Έλενα  Κουντουρά και τον γενικό γραμματέα του ΕΟΤ Δημήτρη Τρυφωνόπουλο, συμμετείχε η πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Κω Κωνσταντίνα Σβύνου. 

Στην ευρεία αυτή και ουσιαστική συνάντηση  εργασίας, που ήλθε ως συνέχεια της σύσκεψης που είχε γίνει τον περασμένο Ιανουάριο στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, συμμετείχαν βουλευτές, ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ, αντιπεριφερειάρχες από το Βόρειο και Νότιο Αιγαίο, δήμαρχοι ή άλλοι αυτοδιοικητικοί, φορείς τουρισμού και εκπρόσωποι Επιμελητηρίων, από τα νησιά της Ρόδου, Κω, Καλύμνου, Λέρου, Λειψών, Λέσβου, Σάμου και Χίου και αποφασίστηκε η κατάρτιση και υλοποίηση ενός ενιαίου προγράμματος δράσεων και ενεργειών,  που στόχο έχει την προώθηση και περαιτέρω προβολή των νησιών του Αιγαίου που έχουν δεχθεί πιέσεις από τις προσφυγικές ροές.

Η κυρία Σβύνου αφού έκανε μια σύντομη περιγραφή των οικονομικών απωλειών που υπέστησαν οι επιχειρήσεις του νησιού, τόνισε την ανάγκη της συνεχούς στήριξης της εικόνας της Κω ως τουριστικού προορισμού με δράσεις που προκύπτουν από τη συνεργασία υπουργείου τουρισμού τουρισμού-ΕΟΤ-Περιφέρειας Ν.Αιγαίου-Δήμου και φορέων.

Δόθηκε έμφαση στο γεγονός πως οι ανάγκες της ΚΩ σε επίπεδο μάρκετινγκ διαφέρουν από τις αντίστοιχες ανάγκες των άλλων νησιών που επλήγησαν από το μεταναστευτικό, και βεβαίως χρειάζεται τη στήριξη του υπουργείου τουρισμού ώστε να βγει από τα νησιά του «μεταναστευτικού τόξου». Οι δράσεις που προτάθηκαν ήταν στους παρακάτω άξονες:

Α) Προσβασιμότητα: αεροπορικές – ακτοπλοϊκές συνδέσεις (έμφαση σε εταιρίες χαμηλού κόστους και ειδικά στην επαναπροσέλκυση της RYANAIR, προστασία από το μονοπώλιο AegeanAir, κάλυψη των κενών που δημιουργούνται σε αεροπορικές συνδέσεις με Ιταλία κα)
Β) Προσέλκυση νέων αγορών
Γ) Εναλλακτικές μορφές τουρισμού (με ιδιαίτερη έμφση σε γαστρονομία, αθλητικό τουρισμό, ιστορικό τουρισμό –αξιοποίηση του «Ιπποκράτη» ως εμπειρία)
Δ) Διαφήμιση και Αποτελεσματική χρήση τεχνολογίας διαδικτύου
Ε) Προάσπιση – προστασία του νησιού- νομοσχέδια (μεταναστευτικό, φορολογία, παράνομα καταλύματα, αστεροποίηση, επικείμενος φόρος διαμονής, θεσμικό πλαίσιο ιατρικού τουρισμού κα)

Η συνάντηση έκλεισε με τη δέσμευση της υπουργού τουρισμού να προχωρήσει σε άμεση υλοποίηση θεμάτων που άπτονται της απόλυτης αρμοδιότητάς της αλλά και σε στήριξη θεμάτων συναρμοδιότητάς της με άλλα υπουργεία.

Οι προτάσεις της Ρόδου

Προτάσεις για περαιτέρω τουριστική προβολή της Ρόδου κατέθεσε η αντιδήμαρχος Τουρισμού Ρόδου κα Μαρίζα Χατζηλαζάρου, σε χθεσινή σύσκεψη στο Υπουργείο Τουρισμού.

Προτάσεις για την επιπλέον τουριστική προώθηση και προβολή της Ρόδου στις διεθνείς αγορές, κατέθεσε εκ μέρους του Δήμου Ρόδου,  η αντιδήμαρχος Τουρισμού κα Μαρίζα Χατζηλαζάρου, αφού όπως υπογράμμισε και η ίδια «παρά το γεγονός ότι η Ρόδος δεν εντάσσεται στην πρώτη γραμμή των νησιών που δέχθηκαν πρόσφυγες, εν τούτοις ο Δήμος Ρόδου μπορεί ως μητροπολιτικός δήμος και βάσει ενός ενιαίου σχεδιασμού δράσεων του Δήμου Ρόδου και άλλων νησιών της Δωδεκανήσου που επλήγησαν από τις προσφυγικές ροές, να ενισχύσουν περαιτέρω, δημιουργώντας θεματικά clusters, την τουριστική τους ανάπτυξη».

Υπογράμμισε μάλιστα ότι «ο εν λόγω σχεδιασμός, βάσει των προτάσεων μας ως Διεύθυνση Τουρισμού, δίδει έμφαση στην ανάπτυξη άλλων μορφών τουρισμού (συνέδρια, γαστρονομία,  θαλάσσιος τουρισμός, yachting,  αθλητικός τουρισμός,) και στην προώθηση των νησιών μας ως  εναλλακτικών τουριστικών προορισμών.

Στοχεύει επίσης στη διεύρυνση της τουριστικής περιόδου, στη προσέγγιση νέων  αγορών με προώθηση θεματικών διακοπών  για νεόνυμφους, για αθλητικές δραστηριότητες, για πολιτιστικά Εvent-Festival ακόμα και CityBreak διακοπές για διασκέδαση και ευεξία.

Περιλαμβάνει ακόμα την ενίσχυση της προβολής της Ρόδου στις αγορές του Ισραήλ, Λίβανο, Ιορδανία, Αίγυπτο, Ιράκ κλπ  με παράλληλη  διαφημιστική καμπάνια. Θα πρέπει να γίνουν συντονισμένες ενέργειες ώστε να αυξηθεί ο αριθμός των πτήσεων charters προς τη Ρόδο από χώρες με τις οποίες η Ρόδος δεν έχει ακόμη απευθείας αεροπορική σύνδεση.

Επίσης, η Διεύθυνση Τουρισμού Δήμου Ρόδου επιθυμεί να φιλοξενήσει press trips δημοσιογράφων, bloggers, touroperators και άλλων φορέων του τουρισμού προκειμένου να ενισχυθεί η εικόνα της Ρόδου ως ιδανικού τουριστικού προορισμού και να  υλοποιήσει μία καμπάνια προώθησης και προβολής του νησιού στα socialmedia, όταν το Υπουργείο Τουρισμού θα εξασφαλίσει νομοθετικά τη δυνατότητα Φορέων και Υπηρεσιών του Δημοσίου με τη στενή έννοια του όρου να χρησιμοποιούν τα socialmedia προκειμένου να προβάλουν τις δράσεις τους» καταλήγει η κα Χατζηλαζάρου.

Η συνάντηση στην Αθήνα έκλεισε με τη δέσμευση της υπουργού Τουρισμού να προχωρήσει στην άμεση υλοποίηση θεμάτων που άπτονται της απόλυτης αρμοδιότητάς της, αλλά και σε στήριξη θεμάτων συναρμοδιότητάς της με άλλα υπουργεία, όπως τη διοργάνωση FamTrips δημοσιογράφων, bloggers και Tour Operators από το Υπουργείο και τον ΕΟΤ σε συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης στήριξη των Περιφερειών και του ΣΕΤΕ με στόχο την ενίσχυση των προκρατήσεων και των κρατήσεων τελευταίας στιγμής στα νησιά και το πρόγραμμα εσωτερικού τουρισμού σε συνεργασία με το Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης για την ενίσχυση της τουριστικής κίνησης στα νησιά.

Τέλος, αποφασίσθηκε να προσδιοριστεί εκ νέου συνάντηση σε επίπεδο περιφερειών-δήμων και φορέων του τουρισμού, το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, για την οριστικοποίηση και χρηματοδότηση όλων των δράσεων. 

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *