Photo by Ivan Shimkoon Unsplash

Πρόβλημα σε κινητήρες των Airbus δημιουργεί αναταραχή στην παγκόσμια αεροδιαστημική βιομηχανία | Έως 650 αεροσκάφη καθηλωμένα το Α’ 6μηνο του 2024

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

Οι προμηθευτές αεροδιαστημικής και οι αεροπορικές εταιρίες σε όλο τον κόσμο προειδοποίησαν για αύξηση του κόστους και συμπίεση της χωρητικότητας των αεροσκαφών, μετά την αποκάλυψη της αμερικανικής κατασκευάστριας κινητήρων, RTX, ότι ένα σπάνιο κατασκευαστικό ελάττωμα στους κινητήρες θα μπορούσε να καθηλώσει εκατοντάδες αεροσκάφη της Airbus τα επόμενα χρόνια.

Το πρόβλημα, το οποίο αφορά ένα σπάνιο ελάττωμα μετάλλου σκόνης, που μπορεί να οδηγήσει σε ρωγμές σε ορισμένα εξαρτήματα του κινητήρα των αεροσκαφών Airbus 320neo, είναι ο πιο πρόσφατος μπελάς για τη βιομηχανία, η οποία συνεχίζει να αντιμετωπίζει τις ελλείψεις προσωπικού και προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα, ακόμη και τώρα που τα ταξίδια ανακάμπτουν από τα χαμηλά επίπεδα της πανδημίας.

Η RTX, ένας από τους δύο κατασκευαστές κινητήρων για τα δημοφιλή Airbus A320neo, δήλωσε τη Δευτέρα ότι θα πρέπει να αποσύρει 600 έως 700 κινητήρες του αμερικανικού κολοσσού Pratt & Whitney Geared Turbofan (GTF), από αεροσκάφη Airbus A320neo, για επιθεωρήσεις ποιότητας τα επόμενα τρία χρόνια.

Η Airbus ξεκαθάρισε ότι δεν αναμένει επιπτώσεις στις παραδόσεις αεροσκαφών για το 2023.

Το πρόβλημα με τον κινητήρα αποκαλύφθηκε για πρώτη φορά τον Ιούλιο, με την RTX να αναφέρει ότι βρέθηκαν μικροσκοπικοί ρύποι σε ένα κονιοποιημένο μέταλλο που χρησιμοποιείται στους δίσκους του στροβίλου υψηλής πίεσης, που αποτελούν μέρος του πυρήνα του κινητήρα GTF. Η παρουσία αυτών των ρύπων θα μπορούσε να οδηγήσει σε ρωγμές στον κινητήρα.

Η αντικατάσταση των δίσκων απαιτεί την αφαίρεση του κινητήρα, την αποσυναρμολόγηση και την επανασυναρμολόγηση του. Οι κινητήρες που επηρεάζονται κατασκευάστηκαν μεταξύ 2015 και 2021.

Το πρόβλημα θα μπορούσε να καθηλώσει κατά μέσο όρο 350 αεροσκάφη ετησίως μέχρι το 2026, με 650 αεροσκάφη να μένουν αδρανή το πρώτο εξάμηνο του 2024. Η RTX αρχικά υπολόγισε ότι οι εργασίες επισκευής ανά κινητήρα θα διαρκούσαν 60 ημέρες, αλλά τώρα εκτιμά ότι αναμένεται να διαρκέσουν έως και 300 ημέρες.

Οι αντιδράσεις

Η ανακοίνωση της RTX προκάλεσε αντιδράσεις σε όλο τον κλάδο, με τη γερμανική Lufthansa να επισημαίνει ότι ενδέχεται να καθηλώσει 20 αεροσκάφη A320neo ανά πάσα στιγμή.

Από την πλευρά της η Air New Zealand, η οποία διαθέτει 16 αεροσκάφη A320neo στον στόλο της, δήλωσε ότι το ζήτημα θα έχει “σημαντικό αντίκτυπο” στο πρόγραμμα πτήσεών της, από τον Ιανουάριο του 2024.

Εν τω μεταξύ, η Scoot, που ανήκει στον όμιλο της Singapore Airlines, εκτίμησε ότι οι επιθεωρήσεις ποιότητας θα μπορούσαν να την αναγκάσουν να προσαρμόσει ορισμένες από τις πτήσεις της.

Νωρίτερα, ο ουγγρικός αερομεταφορέας Wizz Air έκανε λόγο για πιθανό πλήγμα στη χωρητικότητά του κατά 10%, στο δεύτερο εξάμηνο του οικονομικού έτους 2024.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *