© ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

“Χρυσή” θα πληρώνεται η στάθμευση SUV στο Παρίσι | Προχωράει το σχέδιο της μετατροπής του Παρισιού σε ποδηλατούπολη

ΔΙΕΘΝΗ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Τριπλασιάζονται τα τέλη στάθμευσης των SUV στο Παρίσι, μέτρο το οποίο εγκρίθηκε στο χθεσινό δημοψήφισμα, με το 54,5% των ψηφοφόρων να τάσσονται υπέρ και το 45,5% κατά, δίνοντας περαιτέρω ώθηση στο σχέδιο της δημάρχου, Anne Hidalgo, να μετατρέψει το Παρίσι σε ποδηλατούπολη.

Σύμφωνα με τη γαλλική Le Μonde, παρά το γεγονός ότι μόνο 78.000, ή το 5,7%, από τα 1,3 εκατομμύρια ψηφοφόρους που είχαν δικαίωμα ψήφου προσήλθαν στις κάλπες στα 39 εκλογικά τμήματα που είχαν στηθεί σε όλη τη γαλλική πρωτεύουσα, οι Παριζιάνοι ψήφισαν υπέρ της επιβολής τέλους 18 ευρώ ανά ώρα για στάθμευση στο κέντρο της πόλης σε αυτοκίνητα βάρους 1,6 τόνων και άνω και 12 ευρώ σε περιοχές που βρίσκονται ευρύτερα του κέντρου.

Η απόφαση της κάλπης δεν επηρεάζει τα πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα, εκτός αν ξεπερνούν τους δύο τόνους, τα ταξί, τους ανθρώπους που ζουν ή εργάζονται στο Παρίσι, τους εργαζόμενους στον τομέα της υγείας και τα άτομα με αναπηρία.

Η ίδια η δήμαρχος Hidalgo ψήφισε σε σχολείο της 15ης συνοικίας της πόλης λίγο πριν από τις 6:00 μ.μ. (τοπική ώρα). Επί των ημερών της της σοσιαλίστριας δημάρχου του Παρισιού, στη γαλλική πρωτεύουσα έχουν πεζοδρομηθεί πολλοί δρόμοι, συμπεριλαμβανομένων των όχθων του ποταμού Σηκουάνα, και έχει κατασκευαστεί ένα δίκτυο ποδηλατοδρόμων 84 χιλιομέτρων ώστε οι Παριζιάνοι να χρησιμοποιούν στην καθημερινότητά τους το ποδήλατο όσο το δυνατόν περισσότερο για τις μετακινήσεις τους, μειώνοντας έτσι τις επιβλαβείς εκπομπές των μέσων μεταφοράς.

Το δημαρχείο έχει επισημάνει περαιτέρω τις ανησυχίες για την ασφάλεια σχετικά με τα ψηλότερα και βαρύτερα SUV, τα οποία, όπως υποστηρίζει, είναι “δύο φορές πιο θανατηφόρα για τους πεζούς από ό,τι ένα κανονικό αυτοκίνητο” σε περίπτωση ατυχήματος.

Οι αντιδράσεις και τα έσοδα των 35 εκατ. ευρώ ετησίως

Ωστόσο, οι οργανώσεις αυτοκινητιστών επιτέθηκαν στο σχέδιο της Hidalgo, με τον Yves Carra της Mobilite Club France να απορρίπτει την ταξινόμηση “SUV” ως “όρο μάρκετινγκ” που “δεν σημαίνει τίποτα”. Υποστήριξε ότι τα SUV δεν θα πληγούν από τα μέτρα, τα οποία όμως θα πλήξουν τα οικογενειακού μεγέθους κουπέ και τα αυτοκίνητα με κινητήρα.

Από την πλευρά της η οργάνωση αυτοκινητιστών 40 millions d’automobilistes συλλέγει υπογραφές προκειμένου οι οδηγοί να είναι ελεύθεροι να επιλέγουν όποιο όχημα επιθυμούν.

“Ακόμη και μεταξύ των αυτοκινήτων που χρησιμοποιούν καύσιμα, ένα νέο, σύγχρονο SUV… δεν ρυπαίνει περισσότερο, ή ακόμη και λιγότερο, από ένα μικρό πετρελαιοκίνητο όχημα που κατασκευάστηκε πριν από το 2011”, δήλωσε η οργάνωση.

Συντηρητικά στελέχη της αντιπολίτευσης στο Συμβούλιο του Παρισιού λένε ότι αυτή η ασαφής στόχευση του δημοψηφίσματος “δείχνει την έκταση της χειραγώγησης από την δημοτική αρχή”. Ο υπουργός Περιβάλλοντος της Γαλλίας, Christophe Bechu, δήλωσε στον ραδιοτηλεοπτικό σταθμό RTL ότι η επιβάρυνση των SUV ισοδυναμεί με “ένα είδος τιμωρητικού περιβαλλοντισμού” -ακόμη και αν οι οδηγοί θα πρέπει να “επιλέξουν ελαφρύτερα οχήματα”.

Ο επικεφαλής μεταφορών της Hidalgo, David Belliard, του κόμματος των Πρασίνων, λέει ότι περίπου το 10% των οχημάτων στο Παρίσι θα πληγεί από τα υψηλότερα τέλη στάθμευσης, τα οποία θα μπορούσαν να αποφέρουν έως και 35 εκατομμύρια ευρώ ετησίως.

Η κίνηση του Παρισιού κατά των SUV δεν έχει περάσει απαρατήρητη και σε άλλες περιοχές της Γαλλίας, με τον δήμαρχο των Πρασίνων στη Λυών να σχεδιάζει την επιβολή τριών επιπέδων τελών στάθμευσης τόσο για τους κατοίκους όσο και για τους επισκέπτες από τον Ιούνιο.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *