money tourism photo
© ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

“Έμφραγμα” στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια προκαλούν έλλειψη προσωπικού και απεργίες

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

Οι απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων σε μια σειρά από ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρίες, σε συνδυασμό με την, ούτως ή άλλως, έλλειψη προσωπικού και την αυξημένη, ταξιδιωτική ζήτηση δημιουργούν νέα “σύννεφα” στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια και βάζουν “τρικλοποδιές” στα σχέδια καλοκαιρινών διακοπών χιλιάδων ταξιδιωτών.

Χιλιάδες πτήσεις έχουν ακυρωθεί και οι ταξιδιώτες σχηματίζουν ουρές για ώρες στον έλεγχο διαβατηρίων και την παραλαβή αποσκευών σε αεροδρόμια σε όλη την Ευρώπη, με τα προβλήματα να αναμένεται να παραταθούν.

Μόλις χθες, oι πιλότοι της σκανδιναβικής αεροπορικής εταιρίας SAS ανακοίνωσαν εκ νέου απεργιακές κινητοποιήσεις, μετά τις συνεχείς αναβολές τους, που θα έχει ως αποτέλεσμα την ακύρωση περίπου του 50% του συνόλου των πτήσεών της, επηρεάζοντας περίπου 250 πτήσεις και 30.000 επιβάτες την ημέρα, σύμφωνα με την εταιρία.

“Τα αεροπορικά ταξίδια αυτό το καλοκαίρι είναι γεμάτα αβεβαιότητα, τόσο για τους επιβάτες, όσο και για τις αεροπορικές εταιρείες”, δήλωσε στο CNBC η Laura Hoy, αναλύτρια κεφαλαίων της Hargreaves Lansdown.

“Οι μεγάλες καθυστερήσεις και οι ακυρώσεις είναι πιθανό να “τριβελίζουν” την επιθυμία των καταναλωτών να ταξιδέψουν, ενώ οι αεροπορικές εταιρίες κινούνται σε μια λεπτή γραμμή μεταξύ της προσπάθειας να εκμεταλλευτούν την ταξιδιωτική “έκρηξη”, που παρατηρείται μετά την πανδημία και της προετοιμασίας για την πιθανή επιβράδυνση που θα ακολουθήσει, καθώς οι οικονομικές συνθήκες επιδεινώνονται”, πρόσθεσε.

Σύμφωνα με την εταιρία αεροπορικών δεδομένων Cirium, 400 πτήσεις ακυρώθηκαν σε όλα τα αεροδρόμια του Ηνωμένου Βασιλείου μεταξύ 24 και 30 Ιουνίου, γεγονός που αντιπροσωπεύει αύξηση 158%, σε σχέση με το ίδιο επταήμερο του 2019. Και αυτό εκτός της περιόδου αιχμής του καλοκαιριού, που ορίζεται μεταξύ Ιουλίου και αρχών Σεπτεμβρίου στην Ευρώπη.

Το πιο πολυσύχναστο αεροδρόμιο του Λονδίνου, το Χίθροου, ζήτησε από τις αεροπορικές εταιρίες την περασμένη εβδομάδα να μειώσουν τις πτήσεις, καθώς ο αριθμός των επιβατών ήταν μεγαλύτερος από αυτόν που μπορούσε να εξυπηρετήσει. Ορισμένοι επιβάτες δεν γνώριζαν ότι η πτήση τους είχε ακυρωθεί, ενώ άλλοι παραπονέθηκαν για τις μεγάλες ουρές.

Εν τω μεταξύ, η αεροπορική εταιρία χαμηλού κόστους easyJet έχει περικόψει χιλιάδες πτήσεις κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, σε μια προσπάθεια να ελαχιστοποιήσει τον κίνδυνο αναταραχής. Στο πλαίσιο αυτό, ο διευθύνων σύμβουλός της, Peter Bellew, οδηγήθηκε σε παραίτηση τη Δευτέρα. Ο αερομεταφορέας δήλωσε ότι είναι “απόλυτα επικεντρωμένος στην καθημερινή του λειτουργία” και ότι έχει “λάβει προληπτικά μέτρα για την οικοδόμηση περαιτέρω ανθεκτικότητας για το καλοκαίρι λόγω του τρέχοντος λειτουργικού περιβάλλοντος”.

Πολλοί αντιμετώπισαν επίσης ταξιδιωτικά προβλήματα στις ΗΠΑ, καθώς επεδίωκαν να ταξιδέψουν για το Σαββατοκύριακο της 4ης Ιουλίου, με περισσότερες από 12.000 πτήσεις να καθυστερούν και εκατοντάδες να ακυρώνονται, αν και οι διαταραχές υποχώρησαν σημαντικά τη Δευτέρα.

Ωστόσο, οι ειδικοί εκτιμούν ότι το ταξιδιωτικό χάος είναι απίθανο να εκτονωθεί τους επόμενους μήνες.

Στη Γαλλία τον Ιούνιο, το ένα τέταρτο των πτήσεων ακυρώθηκε στο κύριο αεροδρόμιο του Παρισιού, λόγω απεργίας των εργαζομένων. Ενώ, περισσότερες απεργιακές κινητοποιήσεις προγραμματίζονται σε όλη την Ευρώπη. Η British Airways προετοιμάζεται για απεργία του προσωπικού τις επόμενες εβδομάδες, καθώς οι εργαζόμενοι απαιτούν να αναστραφεί η περικοπή μισθών κατά 10% που εφαρμόστηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Και οι εργαζόμενοι της Ryanair στην Ισπανία δήλωσαν το Σαββατοκύριακο ότι θα απεργήσουν για 12 ημέρες τον Ιούλιο, διεκδικώντας καλύτερες συνθήκες εργασίας.

Οι λόγοι για το… χάος

Υπάρχουν διάφοροι λόγοι για το ταξιδιωτικό χάος και πρόκειται κυρίως για προβλήματα που αφορούν ολόκληρο τον κλάδο και όχι για ζητήματα που αφορούν συγκεκριμένες χώρες ή αεροπορικές εταιρίες.

“Ο ρυθμός με τον οποίο οι επιβάτες επέστρεψαν στους αιθέρες από την άνοιξη έχει αιφνιδιάσει τις αεροπορικές εταιρίες και τα αεροδρόμια. Δεν έχουν αυτή τη στιγμή το προσωπικό που θα χρειαζόταν για ένα πλήρες πρόγραμμα καλοκαιριού”, δήλωσε ο Alexander Irving, αναλυτής ευρωπαϊκών μεταφορών στην AB Bernstein.

Πολλές αεροπορικές εταιρίες, φορείς εκμετάλλευσης αεροδρομίων και άλλες εταιρίες του ταξιδιωτικού τομέα απέλυσαν εργαζομένους κατά τη διάρκεια της πανδημίας, καθώς οι δραστηριότητες τους καθηλώθηκαν. Πολλοί από αυτούς τους εργαζόμενους αναζήτησαν ευκαιρίες αλλού και δεν επέστρεψαν στον τομέα, ενώ άλλοι ωθήθηκαν σε πρόωρη συνταξιοδότηση.

Επιπλέον, είναι δύσκολο να προσελκύσει κανείς νέους εργαζόμενους με δεξιότητες αυτή τη στιγμή, δεδομένων των αλλαγών στην αγορά εργασίας, όπως η λεγόμενη “Μεγάλη Παραίτηση” -όταν οι εργαζόμενοι επιλέγουν να εγκαταλείψουν τις δουλειές τους, συχνά χωρίς να έχουν βρει άλλη, σε αναζήτηση καλύτερης ισορροπίας μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής.

Η πρόσληψη νέων ανθρώπων είναι επίσης μια μεσοπρόθεσμη έως μακροπρόθεσμη λύση, καθώς σε πολλές θέσεις εργασίας που σχετίζονται με τα ταξίδια υπάρχει υποχρεωτική εκπαίδευση πριν οι εργαζόμενοι ξεκινήσουν τη δουλειά τους.

 

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *