Photo by Gustavo Fring on Pexels

“Τσίμπησαν” οι τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων πέρυσι | Στο +10% σε ετήσια βάση

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΦΟΡΕΙΣ

Αύξηση σε χαμηλό διψήφιο ποσοστό κατέγραψαν οι τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων το 2023, έναντι του 2022, υψηλότερα από τον ρυθμό του πληθωρισμού, και παρά το γεγονός ότι τιμή των καυσίμων των αεροσκαφών το 2023 ήταν κατά μέσο όρο 20% χαμηλότερη από ό,τι το 2022.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό για την Ασφάλεια της Αεροναυτιλίας, Eurocontrol, οι τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων αυξήθηκαν κατά 10% σε πραγματικούς όρους για την περίοδο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2023, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2022. Ο οργανισμός απέδωσε αυτό το γεγονός στη “σημαντική αύξηση της ζήτησης και της κίνησης, ιδίως κατά τους ανοιξιάτικους μήνες”.  Σημείωσε, ωστόσο, ότι οι τιμές υποχώρησαν τον Νοέμβριο κάτω από το επίπεδο του Νοεμβρίου του 2022.

Ο πληθωρισμός όλων των τιμών επιβραδύνθηκε κατά τη διάρκεια του 2023 -συνολικά, οι τιμές ήταν 7% υψηλότερες από ό,τι το 2022.

Εν τω μεταξύ, οι συνολικές οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τις πτήσεις ήταν κατά 12% υψηλότερες το 2023 σε ετήσια βάση, ενώ οι πτήσεις που ευθύνονται για τις εκπομπές αυτές ήταν κατά 8% υψηλότερες έναντι του 2022.

Σε σύγκριση με το 2019, οι εκπομπές CO2 ήταν 6% χαμηλότερες από τα επίπεδα του 2019, καθώς οι πτήσεις ήταν επίσης 7% χαμηλότερες.

Ο Eurocontrol καταγράφει επίσης τον δείκτη Excess Fuel Burn, ο οποίος μετρά τη σπατάλη καυσίμων λόγω καθυστερήσεων, αλλαγής δρομολογίων και στάσεων αναμονής. Ο δείκτης κυμάνθηκε μεταξύ 8% και 12,6% κατά τη διάρκεια του έτους, αλλά ήταν κοντά στο 11% ημερησίως από τον Μάιο έως τον Οκτώβριο, ενώ αυξήθηκε στο 12% τον Δεκέμβριο λόγω της κακοκαιρίας.

Οι αεροπορικές εταιρίες της κύριας γραμμής ή οι παραδοσιακοί αερομεταφορείς, όπως η British Airways, διατήρησαν το μεγαλύτερο μερίδιο της ευρωπαϊκής αγοράς στο 35%, αλλά παρέμειναν κατά 11% χαμηλότερα σε σχέση με το 2019.

Σύμφωνα με τον Eurocontrol, το μεγαλύτερο μέρος της υστέρησης οφείλεται “στην αδυναμία των εγχώριων αγορών” στη Γερμανία, τη Γαλλία και τη Σκανδιναβία. Πρόκειται για αγορές όπου υπάρχει αυξανόμενη πίεση να μην πετάει κανείς όταν υπάρχουν εναλλακτικές μορφές μεταφοράς.

Οι αερομεταφορείς χαμηλού κόστους κατέλαβαν μερίδιο 33%, με την κίνηση να υπολείπεται μόλις 4% από το επίπεδο του 2019.

 

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *