ryanair

Η Ryanair είναι έτοιμη να ξεκινήσει έναν πόλεμο τιμών | Θετικές προοπτικές για την ανάκαμψη της ζήτησης

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η Ryanair είναι έτοιμη να ξεκινήσει έναν πόλεμο τιμών, καθώς οι αεροπορικές εταιρείες θα μειώσουν τους ναύλους τα επόμενα δύο χρόνια για να προσπαθήσουν να ανακτήσουν τις απώλειες που έχουν λόγω της πανδημίας, ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της Ryanair Michael O’Leary, μιλώντας σε διαδικτυακή εκδήλωση της διεθνούς τουριστικής έκθεσης WTM του Λονδίνου.

Το αφεντικό της Ryanair εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι η κίνηση θα αυξηθεί «αρκετά γρήγορα» κατά τη διάρκεια του 2021 και του 2022, απορρίπτοντας ισχυρισμούς από αρκετές αεροπορικές εταιρείες ότι θα χρειαστούν χρόνια για να ανακάμψει η αγορά. Υπογράμμισε δε ότι  “…θα υπάρξει εισβολή στις παραλίες της Ισπανίας και του Αλγκάρβε, των Βαλεαρίδων, της Ελλάδας και της Ιταλίας. Πραγματικά πρόκειται να δούμε σημαντική αύξηση του ενδοευρωπαϊκού τουρισμού τον επόμενο χρόνο και πρέπει να είμαστε εκεί, παρέχοντας χωρητικότητα και χαμηλές τιμές, τις οποίες θα πρέπει να διατηρήσουμε”.

Και συνέχισε: «Θα επιστρέψει η ταξιδιωτική κίνηση, επειδή οι αεροπορικές εταιρείες, με επικεφαλής τη Ryanair, θα μειώσουν τις τιμές. Επίσης τα ξενοδοχεία θα μειώσουν τις τιμές το καλοκαίρι του 2021, το χειμώνα 2021 έως και το καλοκαίρι του 2022, όλοι θα κάνουμε εκπτώσεις για να προσπαθήσουμε να ανακτήσουμε το κομμάτι της αγοράς που έχει χαθεί”.

ksd
adv

Ο CEO της Ryanair παραδέχτηκε ότι θα μπορούσαν να είναι τρία ή τέσσερα τα χρόνια για να ανακάμψουν οι τιμές στα επίπεδα του 2019 και υποστήριξε ότι «Οι αεροπορικές εταιρείες που προσαρμόζονται γρήγορα στα νέα δεδομένα της αγοράς, θα βγουν από την κρίση ισχυρές και ικανές να προσφέρουν στους καταναλωτές πραγματικά χαμηλούς ναύλους που θα οδηγήσουν  στην ανάκαμψη”.

Τα νέα αυτής της εβδομάδας για τουλάχιστον ένα εμβόλιο Covid στον ορίζοντα έχουν δημιουργήσει μια αίσθηση αισιοδοξίας, δήλωσε ο O’Leary και συμπλήρωσε ότι “Υπάρχει μια λογική αισιοδοξία ότι το Καλοκαίρι του 2021 θα “επιστρέψει” σε κάποιο βαθμό ομαλότητας, όχι στα επίπεδα του 2019, αλλά δεν βλέπω κανένα λόγο για τον οποίο δεν θα επιστρέψουμε στο 70% ή στο 80% του 2019″.

Διαπραγματεύσεις με αεροδρόμια

Όπως ανέφερε ο επικεφαλής της Ryanair, η εταιρία βρίσκεται σε «εντατικές διαπραγματεύσεις» με έναν αριθμό αεροδρομίων όπου άλλες αεροπορικές εταιρείες έχουν αποσυρθεί λόγω της πανδημίας και τόνισε ότι τα αεροδρόμια συνειδητοποίησαν ότι ο μόνος τρόπος για να επιστρέψουν στην ανάπτυξη είναι η συνεργασία με ευέλικτες αεροπορικές εταιρείες που μπορούν να αναπτύξουν γρήγορα αεροσκάφη και πλήρωμα, όπως η Ryanair. “Αυτό που ήταν διαφορετικό στη Ryanair, από τους περισσότερους ανταγωνιστές μας, ήταν ότι κατά τη διάρκεια της κρίσης  συνεχίζουμε να πετάμε τα αεροσκάφη μας, διατηρώντας όλους τους πιλότους και το πλήρωμα καμπίνας μας, έτσι ώστε να μπορούμε πραγματικά να ανταποκριθούμε στην ανάκαμψη της ζήτησης”.

Σχόλια για τον ανταγωνισμό

Ο διευθύνων σύμβουλος της Ryanair Michael O’Leary δεν δίστασε να σχολιάσει τους ανταγωνιστές του, ως εξής:

Για το αν θα επιβιώσει η Norwegian, από την έλλειψη κεφαλαίων που την ταλανίζει είπε: “Δεν νομίζω. Η εταιρία είτε θα καταλήξει ως μια μικρή νορβηγική αεροπορική εταιρεία που θα πετά πτήσεις εσωτερικού ή με κάποιο τρόπο θα συγχωνευτεί στην SAS συνεχίζοντας το σκανδιναβικό μοντέλο αναποτελεσματικότητας¨.

Για την easyJet είπε: “Το πρόβλημα για την easyJet είναι ότι ο ισολογισμός της καταστρέφεται, υπόκειται σε πίεση από τον Στέλιο για να συρρικνωθεί ο στόλος κάτι που δεν πρέπει να γίνει στην διαδικασία εξόδου από την κρίση, όπου είναι ευκαιρία για αγορά αεροσκαφών σε χαμηλές τιμές και γρήγορη επέκταση. Κάνουν πολλές πωλήσεις και επαναμισθώσεις αεροσκαφών με μεγάλο κόστος και αυτό θα οδηγήσει σε αύξηση του κόστους της”.

Ο O’ Leary είπε ότι πιστεύει ότι η easyJet θα συρρικνώσει το μέγεθός της σε βασικά αεροδρόμια, όπως το Gatwick, το Παρίσι, το Βερολίνο και την Ελβετία.

Για την Wizz είπε: “Η Wizz είναι μια καλή εταιρία και σίγουρα θα αναδειχθεί ως ο τρίτος αερομεταφορέας χαμηλού κόστους στην Ευρώπη. Η Wizz στην Ευρώπη θα είναι η επόμενη καλύτερη εταιρία πίσω από τη Ryanair, με σεβασμό πολύ πίσω από τη Ryanair, αλλά με βάση χαμηλότερου κόστους από την EasyJet. Θα είναι ενδιαφέρον να δούμε αν θα αποκτήσει σημαντικά slots και από την Norwegian σε σημαντικά αγγλικά αεροδρόμια”.

“Η πρόκληση για την IAG – British Airways θα είναι το Brexit και εάν μπορεί να διατηρήσει την BA σε έναν όμιλο που να ανήκει στην ΕΕ” είπε για την ΒΑ συμπληρώνοντας ότι θα βγει από την κρίση με χαμηλότερο κόστος επειδή δεν έχει χρησιμοποιήσει κρατικές ενισχύσεις μεγάλου ύψους όπως άλλοι ευρωπαϊκοί όμιλοι .

Τέλος είπε ότι η Air France και η KLM καθοδηγούνται από ικανά στελέχη, αλλά πρόσθεσε ότι οι κρατικές ενισχύσεις θα περιορίσουν την ικανότητά τους να μειώσουν τις βάσεις κόστους τους για τα επόμενα πέντε έως 10 χρόνια. Αλλά θα επωφεληθούν από περισσότερο προστατευτισμό, κατέληξε.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *