Αυξημένες δαπάνες και early bookings χαρακτηρίζουν τα ταξίδια το 2024 | Τι δείχνει η νέα έρευνα της SABRE

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Σημαντικές αλλαγές στις ταξιδιωτικές συμπεριφορές και προτιμήσεις για το 2024 αποκαλύπτει η τελευταία παγκόσμια ταξιδιωτική μελέτη της Sabre Corporation, σύμφωνα με την οποία εφέτος οι ταξιδιώτες αναμένεται να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα, να κάνουν κρατήσεις νωρίτερα, ενώ ο φόβος για την απώλεια των αποσκευών “καλά κρατεί”.

Η μελέτη δείχνει μια νέα αυτοπεποίθηση μεταξύ των ταξιδιωτών, με τους ταξιδιώτες αναψυχής να προγραμματίζουν τα ταξίδια τους πολύ νωρίτερα από ό,τι τα προηγούμενα χρόνια, καθώς κλείνουν τις πτήσεις τους τουλάχιστον τρεις μήνες νωρίτερα, γεγονός που σηματοδοτεί μια σαφή απόκλιση από τις προηγούμενες τάσεις.

Είναι ενδιαφέρον ότι η τάση αυτή αποκλίνει από τα επαγγελματικά ταξίδια, όπου οι περισσότερες κρατήσεις εξακολουθούν να γίνονται δύο έως τέσσερις εβδομάδες πριν από το ταξίδι.

Από οικονομικής άποψης, υπάρχει μια συγκρατημένη αισιοδοξία μεταξύ των ταξιδιωτών, με σχεδόν το 90% των ερωτηθέντων να αναμένουν να ξοδέψουν παρόμοιο ποσό για ταξίδια όπως και το 2023, αλλά ένα σημαντικό 40,7% αναμένει να αυξήσει τον προϋπολογισμό του ταξιδιού του, ιδίως μεταξύ των ταξιδιωτών της Gen Z. Αυτό αντικατοπτρίζει έναν αυξανόμενο ενθουσιασμό για ταξίδια στον κόσμο μετά την πανδημία, σε συνδυασμό με την επιθυμία για πιο πλούσιες εμπειρίες.

Σύμφωνα με τη μελέτη τα ταξίδια των ζευγαριών το 2024 αποτελεί επίσης μια κυρίαρχη τάση, πιθανώς λόγω της επιθυμίας για πιο εξατομικευμένες και οικείες ταξιδιωτικές εμπειρίες. Η τάση αυτή, ωστόσο, διαφέρει από περιοχή σε περιοχή. Στην Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή, τα ταξίδια με παιδιά κάτω των 12 ετών είναι αξιοσημείωτα πιο δημοφιλή, σε σύγκριση με άλλα μέρη του κόσμου.

Η βιωσιμότητα αναδεικνύεται σε προτεραιότητα, με το σύνολο των ερωτηθέντων να εκφράζουν την προθυμία να πληρώσουν έως και 5% περισσότερο για βιώσιμες επιλογές μετακίνησης. Επιπλέον, ένα σημαντικό ποσοστό είναι έτοιμο να πληρώσει έως και 15% επιπλέον για να αντισταθμίσει το αποτύπωμα άνθρακα. Αυτό αντικατοπτρίζει μια αυξανόμενη συνειδητοποίηση μεταξύ των ταξιδιωτών όσον αφορά τον αντίκτυπο στο περιβάλλον.

Αναφορικά με τις ανέσεις και τις υπηρεσίες, οι προτεραιότητες των ταξιδιωτών αναψυχής κι εκείνων που ταξιδεύουν για επαγγελματικούς λόγους συνεχίζουν να αποκλίνουν, με τους δεύτερους να δίνουν προτεραιότητα στην αποτελεσματικότητα και τον μινιμαλισμό, επιλέγοντας συχνά ταξίδια με μικρότερο βάρος και χωρίς παραδοτέες αποσκευές. Αντίθετα, οι ταξιδιώτες αναψυχής δίνουν μεγαλύτερη έμφαση στα γεύματα και την άνεση κατά τη διάρκεια της πτήσης, ενώ η επιλογή της θέσης αποτελεί κοινή προτεραιότητα και για τις δύο ομάδες.

Η μελέτη υπογραμμίζει επίσης ότι οι ταξιδιώτες αναψυχής τείνουν να επενδύουν περισσότερο σε ταξιδιωτικά αξεσουάρ, σε σύγκριση με τους εταιρικούς ταξιδιώτες, οι οποίοι επικεντρώνονται κυρίως στην επιλογή θέσης. Η κύρια ανησυχία της γενιάς Z είναι ο κίνδυνος απώλειας ή κλοπής των αποσκευών, ένα συναίσθημα που πιθανώς επηρεάζεται από τα επαναλαμβανόμενα περιστατικά μετά την πανδημία και την αυξημένη ευαισθητοποίηση σε αυτά τα ζητήματα.

Αυτές οι εξελισσόμενες τάσεις θέτουν νέες προκλήσεις για την ταξιδιωτική βιομηχανία, ιδίως όσον αφορά τη διαχείριση του κατακερματισμού του περιεχομένου για την καλύτερη εξυπηρέτηση των αναγκών των πελατών. Αυτός ο διασκορπισμός των πληροφοριών μπορεί να οδηγήσει σε ξεπερασμένες και συγκεχυμένες ταξιδιωτικές προσφορές, επηρεάζοντας δυνητικά τις εμπειρίες των πελατών και το οικονομικό τοπίο του ταξιδιωτικού τομέα, σύμφωνα με την Sabre.

Σχολιάζοντας τα ευρήματα της μελέτης ο κ. Ανδρέας Συρίγος, περιφερειακός ανώτερος διευθυντής για τη Νότια Ευρώπη και τις Βόρειες χώρες της Sabre Travel Solutions, υπογραμμίζει τη σημασία της αντιμετώπισης αυτών των προκλήσεων: “Με την αξιοποίηση των παγκόσμιων δεδομένων της Sabre Services, τα ταξιδιωτικά γραφεία και τα ξενοδοχεία μπορούν να αξιοποιήσουν αυτές τις τάσεις και να προσαρμόσουν ανάλογα τις προσφορές τους. Αυτή η στρατηγική προσέγγιση είναι απαραίτητη για να συμβαδίσει με τις δυναμικές προτιμήσεις του σημερινού ταξιδιώτη και να διασφαλίσει ότι η ταξιδιωτική βιομηχανία θα συνεχίσει να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της αγοράς”.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *