sakellis
Ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ Μιχάλης Σακέλλης

Ο Μ. Σακέλλης δηλώνει αισιόδοξος για το μέλλον της ακτοπλοΐας

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΦΟΡΕΙΣ

Συνέντευξη στη Μαίρη Φώτη
Για το μέλλον της ελληνικής ακτοπλοΐας, τις δυσκολίες, τις προοπτικές και τις προκλήσεις μιλά σε συνέντευξή του στην «δημοκρατική» ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας κ. Μιχάλης Σακέλλης.
Ο κ. Σακέλλης δηλώνει πως παρά τα προβλήματα οι ακτοπλοϊκές υπηρεσίες παρέμειναν σε υψηλά επίπεδα, εκτιμώντας ότι η κίνηση θα κυμανθεί στα επίπεδα του 2015, ωστόσο στα Δωδεκάνησα καταγράφεται μειωμένη.
Επαναφέρει την πρόταση για μείωση του ΦΠΑ και επιδότηση των εργοδοτικών εισφορών, δηλώνει αισιόδοξος για το μέλλον της ακτοπλοΐας, ξεκαθαρίζει όμως ότι αν δεν επιλυθούν τα προβλήματα των λιμενικών υποδομών, που παραμένουν ανοικτά,  θα αποτελέσουν αρνητικό παράγοντα στην καλή εξυπηρέτηση των νησιών.
Η συνέντευξη του κ. Μιχάλη Σακέλλη, αναλυτικά:
• Κύριε Σακέλλη, θα ήθελα ξεκινώντας την συνέντευξη, να μας πείτε για το περιβάλλον στο οποίο λειτουργεί και αναπτύσσεται σήμερα η ελληνική ακτοπλοΐα, εν μέσω των δυσκολιών που έχει επιφέρει η οικονομική κρίση.
Την περίοδο 2009-2014 η ακτοπλοΐα αντιμετώπισε δύο σοβαρά προβλήματα :
• Την μείωση του εσωτερικού τουρισμού και την απώλεια  μεταφορικού έργου  15 εκ επιβατών μέσα σε μία πενταετία
• Την αύξηση και σχεδόν διπλασιασμό του κόστους των καυσίμων
Παρά τα προβλήματα, οι ακτοπλοϊκές υπηρεσίες παρέμειναν σε υψηλά επίπεδα, χωρίς μάλιστα να διακοπούν και τα επενδυτικά προγράμματα των εταιρειών μας.
Από το 2013 έχουμε αύξηση του εξωτερικού τουρισμού και σταθεροποίηση του μεταφορικού έργου, με παράλληλη μείωση των τιμών των καυσίμων γεγονός το οποίο είχε σαν αποτέλεσμα την βελτίωση των υπηρεσιών.
Η άμεση αντιμετώπιση της ανάγκης μετακίνησης 800.000 περίπου μεταναστών, είναι μία απόδειξη της μεγάλης δυναμικής των ακτοπλοϊκών μας συγκοινωνιών και των μεγάλων δυνατοτήτων για την κάλυψη μελλοντικών αυξημένων συγκοινωνιακών αναγκών.
• Διανύουμε τις τελευταίες ημέρες του Ιουλίου και η σεζόν βρίσκεται σχεδόν στο μέσον της. Πώς εξελίσσεται φέτος η τουριστική περίοδος για τις ακτοπλοϊκές εταιρείες;
Η μείωση της αγοραστικής δύναμης των Ελλήνων επηρεάζει αρνητικά την ακτοπλοϊκή  κίνηση και για τον λόγο αυτόν, η τιμολογιακή πολιτική των εταιρειών με πολύ ελκυστικές προσφορές, αποσκοπεί στην τόνωση της κίνησης την οποία ευελπιστούμε να επιτύχουμε. Το συνολικό μεταφορικό έργο των ακτοπλοϊκών μας γραμμών αναμένεται να κινηθεί στα επίπεδα του 2015.
• Η κίνηση για τα Δωδεκάνησα, πώς καταγράφεται κ. Σακέλλη με δεδομένο πλέον ότι οι τιμές των εισιτηρίων, παρά τις προσφορές, εξακολουθούν να είναι υψηλές για τον μέσο Ελληνα επιβάτη;
Γνωρίζετε καλά ότι στα Δωδεκάνησα ισχύουν προσφορές 50% στα αυτοκίνητα και 30% στους επιβάτες, οι μέσοι ναύλοι συνεπώς είναι σαφώς μειωμένοι σε σχέση με το 2015. Η γραμμή το 2016 παρουσιάζει μείωση, η οποία μπορεί και να οφείλεται στην μετατόπιση επιβατών στις αερομεταφορές και όχι στην μείωση της τουριστικής κίνησης.
• Εχετε κατ΄επανάληψη θέσει μια σειρά από ζητήματα όπως είναι ο εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου, η μείωση του ΦΠΑ και των κρατήσεων υπέρ τρίτων, οι επιδοτήσεις των εργοδοτικών εισφορών προκειμένου να καταφέρει η ελληνική ακτοπλοΐα να κάνει ένα βήμα μπροστά και παράλληλα να μπορεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των καιρών. Εχουν δρομολογηθεί εξελίξεις προς αυτή την κατεύθυνση;
Το ισχύον θεσμικό πλαίσιο έχει διευκολύνει την λειτουργία των εταιρειών μας και έχει συμβάλει θετικά στην κάλυψη των συγκοινωνιακών αναγκών των μικρών νησιών μας. Η συνεργασία μας με το Υπουργείο Ναυτιλίας είναι εξαιρετική και πιστεύουμε ότι μπορούμε να έχουμε καλά αποτελέσματα στον περαιτέρω εκσυγχρονισμό του θεσμικού μας πλαισίου και την μείωση της γραφειοκρατίας. Η μείωση του ΦΠΑ και η επιδότηση των εργοδοτικών εισφορών είναι θέματα τα οποία δεν πρέπει να εξετάζονται στο πλαίσιο των γενικότερων μνημονιακών μας υποχρεώσεων, διότι θα συμβάλλουν στην αύξηση της κίνησης και στην αύξηση της ανταγωνιστικότητας των πλοίων μας με πολλαπλά θετικά αποτελέσματα για την οικονομία μας.
• Ένα ακόμα σημαντικό θέμα κ. Σακέλλη, είναι αυτό των άγονων γραμμών. Εχετε ζητήσει τον επαναπροσδιορισμό των μισθωμάτων των γραμμών Δημόσιας Υπηρεσίας με βάση τα πραγματικά έξοδα των πλοίων. Ωστόσο, το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, για την περίοδο 2016-2017, θα διαθέσει μόλις 52,59 εκατ. ευρώ για 48 άγονες γραμμές. Πώς εκτιμάτε, ότι θα διαμορφωθεί το τοπίο στις άγονες γραμμές μετά τον διαγωνισμό της 4ης Αυγούστου;
Θα υπάρξει κάλυψη των γραμμών Δημόσιας Υπηρεσίας και δεν προβλέπονται προβλήματα. Οι προτάσεις μας για την αύξηση του κεφαλαίου που διατίθεται για τις αποζημιώσεις των δρομολογίων των γραμμών Δημόσιας Υπηρεσίας, έχουν σαν σκοπό την αύξηση της συχνότητας των δρομολογίων και της ποιοτικής αναβάθμισης των υπηρεσιών.
• Είστε αισιόδοξος για το μέλλον της ελληνικής ακτοπλοΐας;
Οι προσφερόμενες υπηρεσίες στις γραμμές μας είναι υψηλού επιπέδου και η πλειοψηφία των επιβατών εξυπηρετείται με σύγχρονα πλοία μικρής ηλικίας. Επίσης υπάρχει διάθεση για νέες επενδύσεις και θετικές εξελίξεις. Το 2016 προστέθηκαν στην ακτοπλοΐα τέσσερα αξιόλογα πλοία αναβαθμίζοντας σημαντικά τις υπηρεσίες. Με αυτά τα δεδομένα και λαμβανομένου υπόψη του σημερινού κόστους των τιμών των καυσίμων, είμαστε αισιόδοξοι σε ό,τι αφορά το επίπεδο των υπηρεσιών και πολύ προβληματισμένοι για τις λιμενικές μας υποδομές οι οποίες, εάν δεν βελτιωθούν, θα αποτελέσουν αρνητικό παράγοντα στην καλή εξυπηρέτηση των νησιών μας.

Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *