Photo by King's Church International on Un
Photo by King’s Church International on Unsplash

Skyscanner: Το ένα τρίτο των Βρετανών σχεδιάζουν περισσότερα ταξίδια το 2024 | Απούσα από τους δημοφιλείς προορισμούς η Ελλάδα

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Το ένα τρίτο των Βρετανών καταναλωτών σχεδιάζουν να πραγματοποιήσουν περισσότερα ταξίδια κατά τη διάρκεια του 2024, ενώ πάνω από το ένα τέταρτο θα αυξήσουν τις δαπάνες τους. Αυτό που προκαλεί εντύπωση είναι ότι η Ελλάδα είναι εκτός της δεκάδας των δημοφιλών προορισμών, όπως κι άλλοι αγαπημένοι προορισμοί για τους Βρετανούς ταξιδιώτες.

Ειδικότερα, σύμφωνα με νέα έρευνα της Skyscanner, οι ταξιδιώτες από το Ην. Βασίλειο αναμένεται να πραγματοποιήσουν κατά μέσο όρο 2,2 ταξίδια το επόμενο έτος, από δύο το 2023. Επίσης, το 32% των Βρετανών ταξιδιωτών θα ταξιδέψουν περισσότερο και το 27% θα ξοδέψουν περισσότερα.

Οι κορυφαίες πηγές ταξιδιωτικής έμπνευσης

Μια έρευνα καταναλωτών και αποκλειστικά δεδομένα αναζήτησης και κρατήσεων της εταιρίας αποκαλύπτουν ότι το word of mouth (43%) είναι η κορυφαία πηγή ταξιδιωτικής έμπνευσης για τους καταναλωτές του Ηνωμένου Βασιλείου, ακολουθούμενο από τον κινηματογράφο και την τηλεόραση (28%) και τους ταξιδιωτικούς οδηγούς (23%).

Σε παγκόσμιο επίπεδο, το YouTube είναι η κορυφαία πηγή ταξιδιωτικής έμπνευσης, ακολουθούμενη από τις συστάσεις από στόμα σε στόμα (35%) και το Instagram (33%), ωστόσο υπάρχουν μεγάλες διαφοροποιήσεις ανά αγορά. Οι ταξιδιωτικοί οδηγοί (27%) και το TikTok (21%) κατέχουν επίσης σημαντική θέση.

Μόλις το 8% των ταξιδιωτών του Ηνωμένου Βασιλείου χρησιμοποιούν το TikTok για να εμπνευστούν, σε σύγκριση με περίπου 20% που χρησιμοποιούν το YouTube και το Instagram και 15% το Facebook.

Οι παράγοντες που επηρεάζουν τις αποφάσεις για ταξίδια

Τα αεροπορικά εισιτήρια (30%) και το κόστος του ξενοδοχείου (21%) είναι οι σημαντικότεροι παράγοντες για τη λήψη αποφάσεων στον προγραμματισμό ταξιδιών στο σύνολο της παγκόσμιας έρευνας που καλύπτει δεδομένα από 18.000 καταναλωτές, από 15 αγορές.

Τα ξενοδοχεία (25%) είναι ο μεγαλύτερος παράγοντας κόστους, ακολουθούμενος από τις πτήσεις (22%) για τους ταξιδιώτες του Ηνωμένου Βασιλείου. Η ασφάλιση (42%) και η επιλογή θέσης (34%) βρίσκονται επίσης στην κορυφή της λίστας.

Ο ρόλος της τεχνητής νοημοσύνης και του καλού καιρού

Το σύνολο των ταξιδιωτών που συμμετείχαν στην έρευνα διαπιστώθηκε ότι ” χρησιμοποιούν σε μεγάλο βαθμό” κινητές συσκευές στη διαδικασία σχεδιασμού και κράτησης ταξιδιών, ερευνώντας προορισμούς (48%), συγκρίνοντας επιλογές πτήσεων και ξενοδοχείων (47%), κάνοντας κρατήσεις (40%), ενώ το ένα πέμπτο (22%) έχει χρησιμοποιήσει ένα AI chatbot.

Οι ταξιδιώτες από το Ηνωμένο Βασίλειο δήλωσαν ότι χρησιμοποιούν τα κινητά τηλέφωνα για την αναζήτηση προορισμών (39%), τη σύγκριση αεροπορικών και ξενοδοχειακών επιλογών (37%), την κράτηση (29%), ενώ σχεδόν ένας στους δέκα (8%) έχει χρησιμοποιήσει ένα AI chatbot.

Οι πολιτιστικές εμπειρίες βρίσκονται στην κορυφή της συνολικής ταξιδιωτικής ατζέντας για το 2024, με την επιλογή του προορισμού να επηρεάζεται όχι μόνο από τον καιρό (60%), το φαγητό (58%) και την κουλτούρα (54%), αλλά και από τη συνολική “ατμόσφαιρα” (41%).

Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι το 69% των ταξιδιωτών του Ηνωμένου Βασιλείου δήλωσαν ότι ο καιρός βρίσκεται στην κορυφή της λίστας, ακολουθούμενος από το φαγητό (57%), τον πολιτισμό (55%) και την “ατμόσφαιρα” (27%).

Οι δραστηριότητες στους προορισμούς παίζουν επίσης ρόλο, ιδίως η τοπική κουζίνα (46%), τα αξιοθέατα (42%) και η παραλία (40%).

Οι τρεις κορυφαίες δραστηριότητες για τους ταξιδιώτες από το Ηνωμένο Βασίλειο είναι η τοπική κουζίνα (52%), τα αξιοθέατα (43%) και η παραλία (40%).

Όπως αναφέρει η έρευνα, οι ταξιδιώτες από την περιοχή ΕΜΕΑ κλείνουν πτήσεις πιο νωρίς, με τους περισσότερους να δεσμεύονται περισσότερες από 90 ημέρες νωρίτερα τόσο για ταξίδια μικρών όσο και μεγάλων αποστάσεων.

Η παγκόσμια μελέτη παρουσιάζει θετικές προοπτικές για την ταξιδιωτική ζήτηση το 2024, με το 42% των ταξιδιωτών να σχεδιάζουν να ταξιδέψουν περισσότερο και το 39% να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα.

Ο Mike Ferguson, διευθυντής μάρκετινγκ προορισμών της Skyscanner, δήλωσε: “Το 2023 ήταν μια σημαντική χρονιά για τα ταξίδια. Σε όλες τις περιοχές βλέπουμε ότι οι ταξιδιώτες εμπλέκονται σε μεγάλο βαθμό στη διαδικασία κράτησης και προγραμματισμού, αναζητούν έμπνευση για προορισμούς από διάφορες πηγές και προγραμματίζουν μακρινά ταξίδια πολύ νωρίτερα.

“Η επιλογή του προορισμού επηρεάζεται όλο και περισσότερο όχι μόνο από πολιτιστικούς παράγοντες αλλά και από την ιδιαίτερη “ατμόσφαιρα” που ευθυγραμμίζεται με τις ατομικές προτιμήσεις και τα κίνητρα”, συμπλήρωσε ο κ. Ferguson.

Από την πλευρά του ο αντιπρόεδρος του τμήματος στρατηγικών σχέσεων και ανάπτυξης, Hugh Aitken, πρόσθεσε: “Οι αεροπορικές εταιρείες συνεχίζουν να αποκαθιστούν και να αναπροσανατολίζουν τα παγκόσμια δίκτυά τους για να ικανοποιήσουν τη ζήτηση των ταξιδιωτών. Χώρες όπως η Ινδία και η Τουρκία έχουν περιγράψει φιλόδοξα σχέδια και θα αποτελέσουν σημαντικούς μοχλούς τόσο της εγχώριας όσο και της διεθνούς αεροπορικής συνδεσιμότητας το 2024 και μετά”.

Ταυτόχρονα, είπε, οι ταξιδιώτες σε πολλές αγορές δηλώνουν πρόθυμοι να αναβαθμίσουν τους ναύλους τους και να δημιουργήσουν εξατομικευμένα δρομολόγια που τους παρέχουν την καλύτερη δυνατή αξία.

Οι δημοφιλείς προορισμοί για τους ταξιδιώτες από το Ηνωμένο Βασίλειο, σύμφωνα με την Skyscanner

Βίγκο, Ισπανία

Λειψία, Γερμανία

Ρίμινι, Ιταλία

Μπίντγκοζ, Πολωνία

Σαπόρο, Ιαπωνία

Οσάκα, Ιαπωνία

Νάντη, Γαλλία

Τσιάνγκ Μάι, Ταϊλάνδη

Μπίλουντ, Δανία

Τόκιο, Ιαπωνία

 

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *