photo EC
Φωτό: EC

Στο μικροσκόπιο της Κομισιόν η συμφωνία της Lufthansa με την ITA Airways

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Εκφράζοντας την ανησυχία ότι η συμφωνία της Deutsche Lufthansa AG με την ITA Airways ενδέχεται να μειώσει τον ανταγωνισμό στην αγορά υπηρεσιών αεροπορικών επιβατικών μεταφορών σε πολλές διαδρομές μικρών και μεγάλων αποστάσεων εντός και εκτός Ιταλίας, η Κομισιόν ξεκίνησε διεξοδική έρευνα για να αξιολογήσει την προτεινόμενη απόκτηση ποσοστού του ιταλικού αερομεταφορέα από τον γερμανικό όμιλο.

Σύμφωνα με την προκαταρκτική έρευνα, η εξαγορά μπορεί να μειώσει τον ανταγωνισμό στην αγορά υπηρεσιών αεροπορικών, επιβατικών μεταφορών, με την ΕΕ να διαπιστώνει ότι:

– Η συναλλαγή ενδέχεται να μειώσει τον ανταγωνισμό στα δρομολόγια μικρών αποστάσεων που συνδέουν την Ιταλία με χώρες της Κεντρικής Ευρώπης. Σε ορισμένες τέτοιες διαδρομές, η Lufthansa και η ITA ανταγωνίζονται με απευθείας συνδέσεις με περιορισμένο μόνο ανταγωνισμό, κυρίως από αερομεταφορείς χαμηλού κόστους, όπως η Ryanair, η οποίοι σε πολλές περιπτώσεις πετάει από πιο απομακρυσμένα αεροδρόμια.

Επιπλέον, η Επιτροπή θα εξετάσει επίσης τις διαδρομές στις οποίες ένα από τα συμβαλλόμενα μέρη προσφέρει ήδη υπηρεσίες και το άλλο αναμένεται να εισέλθει σύντομα, καθώς και εκείνες όπου το ένα ή και τα δύο συμβαλλόμενα μέρη έχουν μια εξυπηρετική σύνδεση μίας ενδιάμεσης στάσης και όπου οι απευθείας συνδέσεις είναι περιορισμένες ή προσφέρονται μόνο από το άλλο συμβαλλόμενο μέρος.

– Όσον αφορά τα δρομολόγια μεγάλων αποστάσεων μεταξύ Ιταλίας και Βόρειας Αμερικής, η Επιτροπή θα αξιολογήσει περαιτέρω κατά πόσον οι δραστηριότητες της ITA, της Lufthansa και των εταίρων της κοινοπραξίας United Airlines και Air Canada θα πρέπει να αντιμετωπίζονται ως δραστηριότητες μιας ενιαίας οντότητας μετά τη συγχώνευση.

– Η συναλλαγή θα μπορούσε να μειώσει τον ανταγωνισμό σε ορισμένα δρομολόγια μεγάλων αποστάσεων μεταξύ της Ιταλίας και των ΗΠΑ, του Καναδά, της Ιαπωνίας και της Ινδίας, λόγω του στενού ανταγωνισμού ανάμεσα στην ITA, την Lufthansa ή των εταίρων της κοινοπραξίας της Lufthansa -μέσω απευθείας συνδέσεων ή εξυπηρετικών συνδέσεων μίας στάσης- και λόγω του δυνητικά περιορισμένου ανταγωνισμού από άλλες αεροπορικές εταιρίες με ελκυστικές συνδέσεις.

– Η συναλλαγή θα μπορούσε να δημιουργήσει ή να ενισχύσει τη δεσπόζουσα θέση της ITA στον αερολιμένα Μιλάνο-Λινάτε, γεγονός που θα μπορούσε να δυσκολέψει τους ανταγωνιστές να παρέχουν υπηρεσίες αεροπορικών επιβατικών μεταφορών από και προς το Μιλάνο-Λινάτε.

– Η Επιτροπή θα εξετάσει επίσης πιθανές αρνητικές επιπτώσεις στις διαδρομές στις οποίες άλλες αεροπορικές εταιρίες βασίζονται στην πρόσβαση στο δίκτυο εσωτερικού και μικρών αποστάσεων της ITA για τις δικές τους δραστηριότητες, οι οποίες θα μπορούσαν να επηρεάσουν τις υπηρεσίες τους σε διεθνείς προορισμούς, που εξυπηρετούνται επίσης από την Lufthansa.

Υπενθυμίζεται ότι, η Lufthansa επιθυμεί να αποκτήσει μερίδιο 41% του κρατικού ιταλικού αερομεταφορέα έναντι 325 εκατ. ευρώ (353 εκατ. δολάρια) στο πλαίσιο αύξησης κεφαλαίου.

Η Ιταλία δήλωσε ότι θα προωθήσει τα σχέδιά της για την πώληση του μεριδίου της ITA, με το ιταλικό υπουργείο Οικονομίας να δηλώνει επίσης ότι ελπίζει πως η ρυθμιστική αρχή θα μπορέσει να εκδώσει την ετυμηγορία της πριν από την καθορισμένη προθεσμία της 6ης Ιουνίου και εγκαίρως για την περίοδο αιχμής των καλοκαιρινών ταξιδιών.

Η Lufthansa ανέφερε ότι θα συνεχίσει να συνεργάζεται στενά και εποικοδομητικά με την Επιτροπή, λέγοντας ότι πιστεύει ακράδαντα ότι η συμφωνία θα εγκριθεί μετά την έρευνα της ΕΕ.

Μιλώντας κατά την επίσκεψή του στην Ιταλία την Τρίτη, ο διευθύνων σύμβουλος της Ryanair, Michael O’Leary δήλωσε ότι η εταιρία του θα μπορούσε να αξιοποιήσει την ηγετική της θέση στην αγορά της χώρας αναλαμβάνοντας κάποιες από τις χρονοθυρίδες του αεροδρομίου που ενδέχεται να πρέπει να παραχωρήσουν η ITA και η Lufthansa.

“Θέλουμε να αξιολογήσουμε περαιτέρω τη συναλλαγή και να διασφαλίσουμε ότι η εξαγορά της ITA δεν θα μειώσει τον ανταγωνισμό στις πτήσεις μικρών και μεγάλων αποστάσεων και ότι δεν θα οδηγήσει σε υψηλότερες τιμές, λιγότερη χωρητικότητα ή χαμηλότερη ποιότητα για τις υπηρεσίες αεροπορικών επιβατικών μεταφορών εντός και εκτός Ιταλίας”, ανέφερε σε δήλωσή της η επικεφαλής της αντιμονοπωλιακής επιτροπής της ΕΕ, Margrethe Vestager.

Η συναλλαγή κοινοποιήθηκε στην Επιτροπή στις 30 Νοεμβρίου 2023. Στις 8 Ιανουαρίου 2024, η Lufthansa υπέβαλε δεσμεύσεις για την αντιμετώπιση ορισμένων από τις προκαταρκτικές ανησυχίες της Επιτροπής. Ωστόσο, οι δεσμεύσεις αυτές κρίθηκαν ανεπαρκείς, όσον αφορά το πεδίο εφαρμογής και την αποτελεσματικότητα, για να απορριφθούν οι προκαταρκτικές ανησυχίες της Επιτροπής. Ως εκ τούτου, η Επιτροπή δεν τις εξέτασε με τους συμμετέχοντες στην αγορά.

Η Επιτροπή έχει τώρα στη διάθεσή της 90 εργάσιμες ημέρες, έως τις 6 Ιουνίου 2024, για να λάβει απόφαση

 

 

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *