Ολική επαναφορά στα επίπεδα του 2019 έχει κάνει η αεροπορική κίνηση από τη Γερμανία προς τη νότια Ευρώπη εφέτος, με βάση τον αριθμό των προγραμματισμένων αεροπορικών θέσεων σε πτήσεις από τη Γερμανία.
Σε 126,2 εκατομμύρια ανέρχεται ο αριθμός των θέσεων που προσφέρουν οι αεροπορικές εταιρίες σε πτήσεις από, προς και εντός της Γερμανίας το δεύτερο εξάμηνο του 2023, σύμφωνα με ανάλυση της Γερμανικής Ένωσης Αερομεταφορών (BDL), που αντιστοιχεί στο 85% της προσφοράς πριν από την πανδημία. Την ίδια στιγμή, η κίνηση προς τη νότια Ευρώπη φτάνει στο 98% των επιπέδων του 2019.
Σύμφωνα με την BDL, η κίνηση προς τη νότια Ευρώπη εξακολουθεί να αντιπροσωπεύει το μεγαλύτερο μερίδιο της συνολικής κίνησης, 37%. Ωστόσο, με την έναρξη του χειμερινού προγράμματος πτήσεων, στις 28 Οκτωβρίου, η προσφορά τουριστικών πτήσεων μειώνεται. Αυτό είναι ιδιαίτερα εμφανές στη μειωμένη προσφορά από και προς τη Νότια Ευρώπη.
Στα δρομολόγια μεγάλων αποστάσεων, η αύξηση είναι υψηλότερη στα δρομολόγια της Ασίας (53%), σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι.
Εν τω μεταξύ, η κίνηση προς τη Βόρεια Αμερική, τη Μέση Ανατολή και την Κεντρική Ασία φαίνεται να έχει επιστρέψει στα επίπεδα του 2019.
Οι αεροπορικοί κόμβοι επωφελούνται από την κίνηση μεγάλων αποστάσεων
Η χωρητικότητα θέσεων θα αυξηθεί σε όλα σχεδόν τα γερμανικά αεροδρόμια την περίοδο Ιουλίου – Δεκεμβρίου 2023 ,σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Εξαίρεση αποτελούν το αεροδρόμιο της Δρέσδης και ορισμένα άλλα μικρά, αποκεντρωμένα αεροδρόμια.
Ο αεροπορικός κόμβος της Φρανκφούρτης επωφελείται από την περαιτέρω ανάκαμψη της διηπειρωτικής κίνησης, η οποία έχει ήδη φτάσει στο επίπεδο περίπου του 2019. Η χωρητικότητα θέσεων στη Φρανκφούρτη αυξάνεται στο 88% των επιπέδων πριν από την πανδημία, ενώ στον δεύτερο κόμβο της Γερμανίας, το Μόναχο, η χωρητικότητα θέσεων αυξάνεται στα 13,3 εκατομμύρια το δεύτερο εξάμηνο του έτους. Σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι, η χωρητικότητα αυξάνεται κατά 11% και φτάνει πλέον στο 81% του επιπέδου του 2019.
Η προσφορά σε άλλα μεγάλα αεροδρόμια, όπως το Βερολίνο και η Στουτγάρδη, συνεχίζει να αναπτύσσεται κάτω από τον μέσο όρο. Σύμφωνα με την ένωση, οι λόγοι γι’ αυτό περιλαμβάνουν τη συνεχιζόμενη υστέρηση της κίνησης των αεροπορικών εταιριών point-to-point και την αδύναμη ανάπτυξη της αποκεντρωμένης εγχώριας κίνησης.
Εν τω μεταξύ, τα μικρότερα, αποκεντρωμένα αεροδρόμια, όπως το Ντόρτμουντ, το Χαν, η Καρλσρούη, το Μέμινγκεν και το Weeze, προσφέρουν περισσότερες θέσεις από ό,τι πριν από την κρίση. Η χωρητικότητα σε θέσεις στο Μέμινγκεν ανέρχεται σήμερα στο 181% του επιπέδου του 2019. Σε αυτούς τους προορισμούς, οι αεροπορικές εταιρίες point-to-point επεκτείνουν έντονα τη χωρητικότητά τους.