Photo by Rob Wilson on Unsplash

Στην αγορά των επαγγελματικών και των αστικών ταξιδιών προσανατολίζονται οι επενδυτές στον τομέα της φιλοξενίας

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Οι επενδυτές στον τομέα της φιλοξενίας διαβλέπουν νέες δυνατότητες στις εταιρικές και αστικές αγορές, αναζητώντας νέες, εναλλακτικές ευκαιρίες, με τον Δείκτη Κλίματος Επενδυτών Φιλοξενίας της Questex Hospitality για το 4ο τρίμηνο του 2023 να δείχνει απογοήτευση γύρω από τις συνθήκες της αγοράς. Ενώ, αύξηση της εμπιστοσύνης παρατηρείται για τον εταιρικό τομέα για πρώτη φορά εδώ και έξι μήνες.

Ανταποκρινόμενοι στον τελευταίο Δείκτη Κλίματος Επενδυτών Φιλοξενίας της Questex, οι επικεφαλής των επενδύσεων του κλάδου αναμένουν ότι η δραστηριότητα στον τομέα της εταιρικής φιλοξενίας θα ανακάμψει το 2024, με την εμπιστοσύνη να αυξάνεται κατά 4,6 μονάδες και να φτάνει το τέταρτο τρίμηνο του 2023 στο 52,8.

Όπως αναφέρεται, ενώ τα ταξίδια αναψυχής θα παραμείνουν αναμφίβολα ισχυρά, τα κοινωνικοοικονομικά ζητήματα και τα ζητήματα της κλιματικής αλλαγής οδηγούν τους επενδυτές να προβλέπουν βραδύτερη ανάπτυξη σε αυτόν τον τομέα. Η εμπιστοσύνη στη ζήτηση για αναψυχή τους επόμενους 12 μήνες μειώθηκε κατά 10,9 μονάδες σε 44,4, τη χαμηλότερη βαθμολογία από την επανέναρξη της έρευνας.

Ο πόλεμος στην Ουκρανία και η σύγκρουση Ισραήλ-Παλαιστίνης είναι παράγοντες που προκαλούν ανησυχία στους διεθνείς ταξιδιώτες και στον τομέα του τουρισμού, γεγονός που προξενεί νευρικότητα στους επενδυτές για το ενδεχόμενο να επηρεαστεί περαιτέρω η λήψη αποφάσεων και να προκληθούν πρόσθετες καθυστερήσεις.

Επιπλέον, οι φαινομενικά σχετιζόμενες με το κλίμα πυρκαγιές σε σημαντικούς προορισμούς αναψυχής, όπως τα ελληνικά νησιά, τα Κανάρια νησιά, η Σικελία, η Τουρκία και το Αλγκάρβε κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, θα επηρεάσουν αναμφίβολα την εμπιστοσύνη για ταξίδια αναψυχής σε αυτούς τους προορισμούς.

Οι παράγοντες αυτοί συμβαδίζουν επίσης με τις οικονομικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι ταξιδιώτες με την αύξηση του κόστους ζωής και τις αυξημένες τιμές των ξενοδοχείων και των αεροπορικών εταιριών, καθώς προσπαθούν να ανακτήσουν μέρος των απωλειών τους από την πανδημία.

Σύμφωνα με την Questex, αυτή η μετατόπιση της εμπιστοσύνης σημαίνει ότι η διάθεση για επενδύσεις σε θέρετρα έχει συρρικνωθεί κατά 6 μονάδες στις 48,5 μονάδες, το χαμηλότερο επίπεδο για φέτος, ενώ η στόχευση στις αστικές επενδύσεις σημείωσε αύξηση κατά 11,3 μονάδες το τελευταίο τρίμηνο.

Η εστίαση στις επενδύσεις στις αστικές αγορές σημαίνει ότι οι κορυφαίοι επενδυτές επέστρεψαν στα ξενοδοχεία περιορισμένων υπηρεσιών με αύξηση 8,3 μονάδων σε βαθμολογία δείκτη 58,3.

Όπως αναφέρεται, ενώ το γενικότερο κλίμα ήταν ένα κλίμα “απογοητευμένης απαισιοδοξίας” καθώς οι μεγάλες αγορές επιβραδύνουν, υπάρχουν ενδείξεις ότι οι επενδύσεις στον τομέα της φιλοξενίας εξακολουθούν να είναι ζωηρές. Οι επενδυτές έδειξαν αύξηση του θετικού κλίματος όσον αφορά την εστίασή τους στον τομέα, σε σχέση με άλλες κατηγορίες περιουσιακών στοιχείων και τομείς ακινήτων, σημειώνοντας αύξηση 10,1 μονάδων από το τρίτο τρίμηνο.

“Ο Δείκτης Κλίματος Επενδυτών Φιλοξενίας του τέταρτου τριμήνου είναι ένα καλό βαρόμετρο για το είδος της δραστηριότητας και το περιβάλλον της αγοράς που πρέπει να περιμένουμε για το 2024, αν δεν υπάρξουν κοινωνικές, πολιτικές ή οικονομικές ανατροπές μέχρι το τέλος του έτους. Σε μια ενδιαφέρουσα αλλά όχι απροσδόκητη στροφή, τα επενδυτικά βλέμματα προσανατολίζονται στο εταιρικό τμήμα της αγοράς, εις βάρος της αγοράς τουρισμού, η οποία αναμένεται να φτάσει σε υψηλά επίπεδα το 2024. Πιθανόν να υπάρξουν χαμηλότερες προσδοκίες όσον αφορά τα έσοδα της πρώτης γραμμής, τα οποία, σε συνδυασμό με τον επίμονο πληθωρισμό του κόστους, θα ασκήσουν ακόμη μεγαλύτερη πίεση στην κερδοφορία”, σημειώνει ο Joe Stather, αντιπρόεδρος αγοράς, υπεύθυνος διαχείρισης real estate στην Questex Hospitality.

“Με το ενδεχόμενο βραδύτερης ανάπτυξης της αγοράς και σχετικά υψηλά επιτόκια κινδύνου, η διαχείριση περιουσιακών στοιχείων θα παραμείνει στο επίκεντρο, με πολλούς επενδυτές να συνεχίζουν να αναζητούν την τεχνολογική ανάπτυξη και την κοινωνική και περιβαλλοντική προστασία ως τρόπους δημιουργίας πρόσθετου εισοδήματος και αξίας”, προσθέτει ο κ. Stather.

 

 

 

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *