money tourism copyright photo
© ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Συγκρατημένες οι ταξιδιωτικές κρατήσεις στη γερμανική αγορά

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Μετριοπαθείς εμφανίζονται οι κρατήσεις στη γερμανική, τουριστική αγορά, σε σχέση με το 2023, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της εταιρίας παροχής υπηρεσιών back office, Tats.

Με βάση τα στοιχεία αυτά, τα οποία προέρχονται από 2.500 συνεργαζόμενα ταξιδιωτικά γραφεία της Γερμανίας, ο συνολικός τιμολογημένος κύκλος εργασιών τον Ιανουάριο ήταν σχεδόν 12% υψηλότερος από ό,τι τον ίδιο μήνα πέρυσι. Τα έσοδα από τις πωλήσεις ταξιδιών, συμπεριλαμβανομένης της κρουαζιέρας, αυξήθηκαν κατά 9,4%, με τις κρουαζιέρες να αποτελούν τον κύριο μοχλό ανάπτυξης με αύξηση 27%.

Ο τομέας των πτήσεων σημείωσε άνοδο κατά 14%, ενώ οι λοιπές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 4,6 %, σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2023.

Οι εισερχόμενες παραγγελίες για τουριστικές υπηρεσίες τον Ιανουάριο ήταν κατά 8,8% μειωμένες σε σχέση με τις κρατήσεις του Ιανουαρίου 2023, ενώ και ο επιμέρους τομέας της κρουαζιέρας δεν μπόρεσε να φτάσει το αντίστοιχο περυσινό αποτέλεσμα σημειώνοντας πτώση 5,6% στις κρατήσεις.

Αντίθετα, το ανεκτέλεστο υπόλοιπο παραγγελιών ανά ημερομηνία ταξιδιού έως τον Οκτώβριο του 2024 εξακολουθεί να είναι συνολικά αρκετά αυξημένο με αύξηση 14,2%. Ο τομέας της μεμονωμένης κρουαζιέρας τα πήγε ακόμη καλύτερα με ετήσια αύξηση 23,2%.

Ανησυχία για την αεροπορική κίνηση

Εν τω μεταξύ, η επιβατική αεροπορική κίνηση στη Γερμανία παρότι σημείωσε εκ νέου άνοδο το 2023, ο ρυθμός ήταν χαμηλότερος, σε σύγκριση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, με την Ομοσπονδιακή Ένωση της Γερμανικής Βιομηχανίας Αεροπορικών Μεταφορών (BDL) να εκφράζει φόβους ότι το 2024 το αυξανόμενο κόστος θα έχει αρνητικό αντίκτυπο στην επιβατική κίνηση.

Καταγράφοντας αύξηση του αριθμού των επιβατών κατά 20% σε 197,2 εκατομμύρια και χωρητικότητα θέσεων στο 79% των προ-πανδημικών επιπέδων, τα γερμανικά αεροδρόμια δεν μπόρεσαν να ξεπεράσουν τις απώλειες που σχετίζονται με την πανδημία όπως άλλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια το 2023, με αποτέλεσμα η επιβατική κίνηση να διαμορφωθεί στο 96% του επιπέδου του 2019, σύμφωνα με την BDL.

Ο πρόεδρος της BDL, Jost Lammers, αποδίδει τη διαφοροποίηση αυτή στην απότομη αύξηση του κόστους από το 2020, η οποία θα επιδεινωθεί περαιτέρω από την προγραμματισμένη αύξηση των τελών εναέριας κυκλοφορίας και των τελών αεροπορικής ασφάλειας το επόμενο έτος. Η ευρωπαϊκή, επιβατική κίνηση και η εγχώρια αεροπορική κίνηση στη Γερμανία ειδικότερα θα επηρεαστούν από αυτή την εξέλιξη. Ενώ η προσφορά στις περιοχές αυτές φθάνει μόνο το 68% και το 25% των προ-πανδημικών επιπέδων, αντίστοιχα, οι κόμβοι εκτός ΕΕ, όπως ο Περσικός Κόλπος και η Τουρκία, προσελκύουν όλο και περισσότερες επιβατικές ροές, σύμφωνα με την BDL.

Η αλλαγή αυτή ευνοείται από τις άνισες επιβαρύνσεις στην ΕΕ, τις οποίες ο κ. Lammers θεωρεί απειλή για την ευρωπαϊκή εναέρια κυκλοφορία και τις επενδύσεις στην προστασία του περιβάλλοντος.

Για το 2024 δεν αναμένεται σημαντική βελτίωση, καθώς οι αεροπορικές θέσεις στη Γερμανία αναμένεται να αυξηθούν μόλις στο 89% των επιπέδων του 2019, ενώ στην υπόλοιπη Ευρώπη προβλέπεται πλήρης ανάκαμψη στο 104% των επιπέδων πριν από την πανδημία.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *