heraklion exh
φωτό: Ένωση Ξενοδοχείων Ηρακλείου

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ: Πληρωμές tour operators – Η θέση των τουριστικών πρακτόρων της Κρήτης|Ανταπαντά η Ένωση Ξενοδοχείων Ηρακλείου

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΦΟΡΕΙΣ

Όλα δείχνουν ότι το θέμα που έχει ανοίξει με την πιστωτική πολιτική των ξενοδοχείων και τις πληρωμές των tour operators προς τις επιχειρήσεις, το οποίο είχε αναδείξει από την Άνοιξη το ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ, με τις παρεμβάσεις και της ΠΟΞ, δεν πρόκειται να κλείσει εύκολα.

vlatakis
Ο κ. Μιχάλης Βλατάκης
cactus
Ο κ. Νίκος Χαλκιαδάκης

Μετά την ανακοίνωση της επιθυμητέας πιστωτικής πολιτικής από την Ένωση Ξενοδοχείων Ηρακλείου, η οποία ακολούθησε αντίστοιχη ανακοίνωση των ξενοδόχων της Ρόδου και ακολουθήθηκε από σχετικές ανακοινώσεις των ξενοδόχων της Κω, των Χανίων και του Ρεθύμνου και την οποία υπέγραφαν σχεδόν 100 ξενοδοχεία, ο Σύνδεσμος Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων Κρήτης, απάντησε.

Το ιστορικό

Υπενθυμίζεται ότι όπως είχε γράψει ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ και προφητικά τον Απρίλιο το Χ&Τ, “Την ανυποχώρητη θέση της ελληνικής ξενοδοχίας για προπληρωμή από τους tour operators και σε καμία περίπτωση την αποδοχή όρων, για πληρωμή 60 ημέρες μετά την αναχώρηση και κατάργηση προκαταβολών, δηλώνει ξεκάθαρα η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων, με επιστολή του προέδρου της Γρηγόρη Τάσιου, στον υπουργό Τουρισμού Χάρη Θεοχάρη και τον υφυπουργό Μάνο Κόνσολα”.

Και ανέφερε ακόμη το ρεπορτάζ: “…Παράλληλα, απευθύνει πρόσκληση – πρόκληση στον υπουργό Τουρισμού, ο οποίος κατά δήλωσή του “μιλάει με τους tour operators”,  “…να τους μεταφέρετε και εσείς την απόφασή μας αυτή και ως Υπουργός μας να προστατεύσετε την Ελληνική Ξενοδοχεία και να διασφαλίσετε την επόμενη ημέρα του Ελληνικού Τουρισμού, βάζοντας τέλος σε καταχρηστικές πρακτικές του παρελθόντος”. “Εκτός ασφαλώς αν το Ελληνικό Κράτος αναλάβει τη δέσμευση να εγγυηθεί την κάλυψη των υποχρεώσεων που θα προκύψουν από την τυχόν πτώχευση κάποιου tour operator”, υπογραμμίζει με νόημα ο κ. Τάσιος.

Υπογραμμίζεται ότι το money-tourism.gr, είχε αποκαλύψει το θέμα για την 14ήμερη προπληρωμή των αφίξεων των tour operators, που αποτελεί κοινή θέση όλων των ξενοδόχων και η σημερινή επιστολή της ΠΟΞ, επιβεβαιώνει το αποκλειστικό ρεπορτάζ.

Έγραφε στις 13 Απριλίου το money-tourism.gr: “Στην προπληρωμή 14 ή 10 ημέρες πριν από την άφιξη, από τους tour operators, φαίνεται να καταλήγουν οι Έλληνες ξενοδόχοι, ως προς τον επιθυμητό τρόπο εξόφλησής τους, από τους μεγάλους ταξιδιωτικούς οργανισμούς, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του money-tourism.gr.

Η πρόταση αυτή προέκυψε τόσο από μεγάλες τοπικές ενώσεις ξενοδόχων, σε συζητήσεις των μελών τους, όσο και από την Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων, και αξίζει να σημειωθεί ότι έχει συζητηθεί σε αρχική φάση και με εκπροσώπους tour operators, οι οποίοι δεν έχουν προβάλλει αντιδράσεις επί της αρχής.

pox gs 2019POXΗ συμφωνία στο θέμα αυτό καθίσταται πλέον κομβική, μετά τις τελευταίες εξελίξεις, όπου αφενός αρκετά ξενοδοχεία ζητούν πλέον προπληρωμή και για την εφετινή περίοδο, όταν ξεκινήσει, από τουριστικούς οργανισμούς που δεν έχουν δώσει προκαταβολές, και αφετέρου οι Tour Operators, επισπεύδουν την υπογραφή των συμβολαίων για το 2021, εξαλείφοντας τις προκαταβολές και τα early bookings και επιμηκύνοντας την αποπληρωμή.

Μάλιστα αρκετοί tour operators, θέτουν και συστημικά θέματα για τις αλλαγές αυτές, υποστηρίζοντας ότι παραδείγματος χάρη, τα δάνεια που λαμβάνουν με κρατικές εγγυήσεις, μεταξύ άλλων απαγορεύουν, και την  καταβολή, πάσης φύσεως προκαταβολών.

Μια τέτοια εξέλιξη, παρά το γεγονός ότι σε πρώτη φάση θα δημιουργούσε δυσκολίες στα ξενοδοχεία για την προετοιμασία τους ενόψη της επόμενης σαιζόν και των εργασιών που απαιτούνται (ανακαινίσεις, κ.λπ), εντούτοις θα βοηθούσε σημαντικά μεσομακροπρόθεσμα στην σωστή λειτουργία τους, καθώς μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου, στην χειρότερη περίπτωση, θα είχαν εξοφληθεί πλήρως για τις υπηρεσίες τους και με μηδενικό κίνδυνο επισφαλειών“.”.

Τι λένε οι δύο πλευρές

Η απάντηση, την οποία το ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ, δημοσιεύει αυτούσια παρακάτω, αναφέρει ότι η πιστωτική πολιτική αφορά την συνεργασία επιχειρήσεων, είναι ιδιωτική σύμβαση και δεν αφορά φορείς, τονίζει ότι τα υπογεγραμμένα συμβόλαια του 2021 θα πρέπει να τηρηθούν, και κάνει μνεία στο “καυτό θέμα” της επιστροφής των προκαταβολών.

Απαντώντας ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδοχείων Ηρακλείου κ. Νίκος Χαλκιαδάκης, αναφέρει ότι “…η πιστωτική πολιτική των Tour Operators έχει βαρύνουσα σημασία σε μια εποχή που έχουμε και θα έχουμε σειρά προβλημάτων σχετιζόμενα με την πανδημία του Κορωνιού και τις συνέπειες της στην οικονομία”, υπογραμμίζοντας ότι “Πρόσφατο είναι το ατυχές ηχηρό χαστούκι από την χρεωκοπία του Thomas cook, που άφησε πολλά εκατομμύρια ευρώ «φέσι» στα ξενοδοχεία και όλη τους την προμηθευτική αλυσίδα και τους εργαζόμενους” και καταλήγοντας ότι “Χωρίς να παρεμβαίνουμε στο έργο και τις επιλογές της κάθε επιχείρησης, οφείλουμε να προτείνουμε στους συναδέλφους τρόπους που μπορούν να διασφαλίσουν τον τζίρο τους και να πληρώνουν τις πολλές και, πολλές φορές, ασήκωτες υποχρεώσεις τους”.

Για το θέμα δε των προκαταβολών ο κ. Χαλκιαδάκης αναφέρει: “…Σου θυμίζω απλώς ότι ως προκαταβολές μπορούν να απορροφηθούν στην επόμενη σαιζόν, τα συμβόλαια της οποίας έχουν υπογραφεί στην πλειοψηφία τους. Η ΠΝΠ διασφαλίζει τους επισκέπτες και τους επαγγελματίες του κλάδου ομοίως, ενώ το χρονικό σημείο στο οποίο ζητήθηκαν ήταν σχεδόν στη έναρξη της σαιζόν, όταν και είχαν χρησιμοποιηθεί για λειτουργικούς λόγους σχετιζόμενους με τη σαιζόν. Δεν φαγώθηκαν. Σε κάθε περίπτωση, τα χρήματα αυτά, στις πλείστες των περιπτώσεων, συνοδεύτηκαν με ευνοϊκή πολιτική τιμών για το 2021, αλλά και σε ιδιαίτερα ευνοϊκή τιμολογιακή πολιτική από την πλευρά των ξενοδοχείων για την τρέχουσα”.

Η ανταπάντηση

Η ανταπάντηση του Νίκου Χαλκιαδάκη, έχει ως εξής:

“Προς τον Πρόεδρο του
Συνδέσμου Τουριστικών & Ταξιδιωτικών Πρακτόρων Κρήτης

Αγαπητέ πρόεδρε, φίλε Μιχάλη,

Επίτρεψέ μου να επισημάνω πως ο ρόλος της Ένωσης είναι υποστηρικτικός στα μέλη και τους συνάδελφους ξενοδόχους και στηρίζεται στην έγκαιρη και έγκυρη ενημέρωσή τους σε θέμα τρέχοντα , αλλά και διαχειριστικής φύσης.

Η πιστωτική πολιτική των Tour Operators εντάσσεται σε αυτό το φάσμα θεμάτων και έχει βαρύνουσα σημασία σε μια εποχή που έχουμε και θα έχουμε σειρά προβλημάτων σχετιζόμενα με την πανδημία του Κορωνιού και τις συνέπειες της στην οικονομία.

ksd
adv

Πρόσφατο είναι το ατυχές ηχηρό χαστούκι από την χρεωκοπία του Thomas cook, που άφησε πολλά εκατομμύρια ευρώ «φέσι» στα ξενοδοχεία και όλη τους την προμηθευτική αλυσίδα και τους εργαζόμενους.

Χωρίς να παρεμβαίνουμε στο έργο και τις επιλογές της κάθε επιχείρησης, οφείλουμε να προτείνουμε στους συναδέλφους τρόπους που μπορούν να διασφαλίσουν τον τζίρο τους και να πληρώνουν τις πολλές και, πολλές φορές, ασήκωτες υποχρεώσεις τους.

Προβλήματα από την χρεωκοπία και την πιστωτική πολιτική των Tour Operators αντιμετώπισαν στο παρελθόν και οι DMC’s , γεγονός που ενισχύει την άποψή όλων ότι πρέπει να είμαστε «ενωμένοι» και να συμπλέουμε στην πολιτική διασφάλισης των συμφερόντων μας και να συνεχίσουμε στο δρόμο της ανάδειξης των σημαντικών θεμάτων του κλάδου.

Ο ξενοδοχειακός κάδος υπέστη ανυπολόγιστη ζημιά το 2020, με αρκετούς συναδέλφους να μην λαμβάνουν ουδεμία στήριξη και να ακροβατούν ανάμεσα σε συμβόλαια που δεν υλοποιήθηκαν και έργα εκσυγχρονισμού που έπρεπε να γίνουν για να διατηρείται το ξενοδοχειακό προϊόν σύγχρονο και ανταγωνιστικό. Αντίθετα οι αεροπορικές και οι Tour Operators στην πλειοψηφία τους δέχτηκαν σημαντική βοήθεια από τα κράτη τους, που επέδειξαν καλύτερα αντανακλαστικά από το δικό μας (είχαν και μεγαλύτερα περιθώρια).

Η πιστωτική πολιτική που προτείνουμε – και σε καμία περίπτωση δεν επιβάλλουμε – στοχεύει στο να μην έχουμε μεγάλο κύμα χρεοκοπιών και σημαντική οπισθοδρόμηση του ξενοδοχειακού δυναμικού της χώρας. Ως Ένωση οφείλουμε να επισημάνουμε τους κινδύνους και οφείλουμε να προστατέψουμε αλλήλους. Ως συμπολίτης μας, είμαι βέβαιος ότι καταλαβαίνεις, πως μια μακρά αποπληρωμή υποχρεώσεων θα οδηγήσει σε γρήγορο επιχειρηματικό θάνατο συναδέλφους και όλους εκείνους που βρίσκονται στην αλυσίδα της οικονομίας της φιλοξενίας.
• Μαζί δεν πρέπει να το επιτρέψουμε.
• Μαζί πρέπει να περάσουμε το μήνυμα ότι η ροή των πληρωμών από τον πελάτη στον εργαζόμενο και τον προμηθευτή πρέπει να είναι απρόσκοπτη και να διέπετε από κανόνες επιχειρηματικής ηθικής και συνέπειας.
• Μαζί έχουμε την ισχύ και το συμφέρον να προστατεύσουμε τον κλάδο και την τοπική οικονομία.

Όσο για την επιστροφή των προκαταβολών και την αναφορά σου σε «κατά παραγγελία ΠΝΠ», θα προτιμήσω να μην την απαντήσω στο ίδιο ύφος.

Σου θυμίζω απλώς ότι ως προκαταβολές μπορούν να απορροφηθούν στην επόμενη σαιζόν, τα συμβόλαια της οποίας έχουν υπογραφεί στην πλειοψηφία τους. Η ΠΝΠ διασφαλίζει τους επισκέπτες και τους επαγγελματίες του κλάδου ομοίως, ενώ το χρονικό σημείο στο οποίο ζητήθηκαν ήταν σχεδόν στη έναρξη της σαιζόν, όταν και είχαν χρησιμοποιηθεί για λειτουργικούς λόγους σχετιζόμενους με τη σαιζόν. Δεν φαγώθηκαν. Σε κάθε περίπτωση, τα χρήματα αυτά, στις πλείστες των περιπτώσεων, συνοδεύτηκαν με ευνοϊκή πολιτική τιμών για το 2021, αλλά και σε ιδιαίτερα ευνοϊκή τιμολογιακή πολιτική από την πλευρά των ξενοδοχείων για την τρέχουσα.

Αναμένουμε με τη σειρά μας να βρεθεί ένας τρόπος πληρωμής που να σέβεται τις αρχές της ορθής επιχειρηματικής- συναλλακτικής ηθικής, στην οποία όλοι πληρώνονται σε αρμονία με τη συμφωνία που έχουν κάνει και σε ημερομηνίες που να επιτρέπουν στο σύνολο της αλυσίδας να πληρωθεί έγκαιρα.

Είναι κρίμα και άδικο να διαμαρτύρεται η αγορά για το πότε πληρώνει ο «ξενοδόχος», αλλά να μην κοιτάει πότε τον πληρώνει ο «πελάτης».

Φιλικά,

Για το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΝΩΣΗΣ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΩΝ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

Ο Πρόεδρος
Νίκος Χαλκιαδάκης”.

Η απάντηση των πρακτόρων

Η απάντηση των Πρακτόρων, ΕΔΩ.

ksd
adv

 

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *