ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ – Fritz Joussen: Στο 90 – 100% η κίνηση το 2022, σε σύγκριση με τα προ πανδημίας επίπεδα | 3 εκατ. τουρίστες στην Ελλάδα

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Οι άνθρωποι θέλουν να ταξιδέψουν, λέει εμφατικά στην συνέντευξη που παραχώρησε στο ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου TUI Fritz Joussen, με την ευκαιρία της συμφωνίας με την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για το “The Rhodes Co–Lab“. Όπως λέει χαρακτηριστικά για το 2022, ο επικεφαλής του ταξιδιωτικού κολοσσού, “…εκτιμάμε ότι ο Τουρισμός θα πρέπει να φτάσει φέτος το 90% με 100% των προ κρίσης επιπέδων”.

Αυθόρμητος, ευγενής και χειμαρρώδης ο Fritz Joussen βγάζει στην συνομιλία το πάθος, αλλά και την βαθιά του πεποίθηση, ότι η “ζήτηση είναι εδώ και περιμένει”, αλλά λόγω αβεβαιότητας από την πανδημία δεν εμφανίζεται στο σύνολό της, την αισιοδοξία του για το επέκεινα, ενώ μας εκμυστηρεύεται ότι “…η Ελλάδα, και αυτό λέει το ένστικτό μου θα πάει εξαιρετικά καλά (σ.σ. το 2022), όπως είχα προβλέψει και για την προηγούμενη σεζόν”.

money tourism photo
© ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Δεν φείδεται δε θετικών σχολίων για τις τουριστικές προοπτικές της Ελλάδος, συνολικά, στο διεθνές τουριστικό γίγνεσθαι!

Η συνέντευξη

Η συνέντευξη του Fritz Joussen στο ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ και στον Κωνσταντίνο Στ. Δεριζιώτη, έχει ως εξής:

  1. Η συμφωνία με την περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου είναι πολύ σημαντική για την Ελλάδα, για τη Ρόδο και για την TUI. Τι σημαίνει αυτή η συμφωνία για εσάς και πώς πιστεύετε ότι θα ανταποκριθείτε σε αυτήν την πρόκληση που συμβολίζει και την αλλαγή εποχής;

Η βιωσιμότητα είναι ένα σημαντικό μέρος της στρατηγικής και του επιχειρηματικού μας μοντέλου. Πάνω από το 80 τοις εκατό των ξενοδοχείων μας είναι πιστοποιημένα, δραστηριοποιούμαστε στην αεροπορία και τις κρουαζιέρες. Τόσο τα αεροσκάφη μας όσο και τα κρουαζιερόπλοιά μας, όπως και τα ξενοδοχεία μας, βρίσκονται στην κορυφή των σχετικών διεθνών κατατάξεων. Καταβάλλουμε σημαντικές προσπάθειες και επενδύουμε πόρους για να επιτύχουμε τους στόχους μας για τη βιωσιμότητα. Τα Ηνωμένα Έθνη, η Συμφωνία του Παρισιού και η Πράσινη Συμφωνία της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το 2050 έχουν θέσει φιλόδοξους στόχους βιωσιμότητας και για να τους επιτύχουμε θέλουμε να συνάψουμε ευρύτερες συνεργασίες. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την πρωτοβουλία να εξεταστεί ολόκληρη η αλυσίδα αξίας ενός προορισμού διακοπών και ενός ταξιδιού.

Σε αυτό το πλαίσιο, έχουμε συμφωνήσει να συνεργαστούμε με την ελληνική κυβέρνηση, τον Έλληνα πρωθυπουργό και τον Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου, Γιώργο Χατζημάρκο.

  1. Πώς θα συμβάλει το Rhodes Co-Lab σε αυτούς τους στόχους;

Το Co-Lab στη Ρόδο στοχεύει στην ανάπτυξη του σχεδιασμού ενός βιώσιμου προορισμού. Ο πυρήνας ενός εργαστηρίου είναι να εξετάζει πολλά θέματα, και ακολούθως να εφαρμόσει αυτά που έχουν το μεγαλύτερο αποτέλεσμα. Στην ιδανική περίπτωση, κλιμακώνονται γιατί μπορούν να μεταφερθούν και σε άλλες χώρες. Είμαστε μια ανοιχτή πλατφόρμα και καλούμε όλους τους ενδιαφερόμενους να συμμετάσχουν, να κάνουν προτάσεις και στη συνέχεια να συνεργαστούν ενεργά.

Από την πλευρά μας, έχουμε το μέγεθος, τα αεροσκάφη και τα ξενοδοχεία, και ειδικότερα την τεχνογνωσία των εργαζομένων μας σε όλο τον κόσμο, για να συμβάλουμε έμπρακτα. Σημαντικός παράγοντας θα είναι η εκπαίδευση και η κατάρτιση, πώς δημιουργούμε νέες και διαφορετικές καριέρες στον Τουρισμό, πώς στηρίζουμε τις νεοφυείς επιχειρήσεις, πώς αυξάνουμε την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση.

Το TUI Care Foundation που ίδρυσε η TUI, έχει εμπειρία σε 24 χώρες και έχει ήδη υλοποιήσει με επιτυχία μια σειρά από έργα και στην Ελλάδα. Είναι ένας ακόμη συνεργάτης δίπλα στην TUI, ως ίδρυμα, ως αυτόνομη οντότητα.

  1. Γιατί επιλέχθηκε η Ρόδος για αυτή την πρωτοβουλία;

Η Ρόδος έχει αρκετά πλεονεκτήματα, καθώς είναι ένας ανεπτυγμένος και μεγάλος τουριστικός προορισμός, με σπουδαίες προοπτικές. Το νησί είναι ένας από τους πέντε πιο δημοφιλείς προορισμούς για τους επισκέπτες της TUI από όλες τις ευρωπαϊκές αγορές. Βλέπουμε περαιτέρω δυνατότητες ανάπτυξης για τη Ρόδο και το νότιο Αιγαίο. Είδαμε μεγάλη συναίνεση στις συνομιλίες με τον Πρωθυπουργό Μητσοτάκη, τον Περιφερειάρχη, τον Υπουργό Τουρισμού και τον Δήμαρχο Ρόδου. Αλλά και στις συζητήσεις μας με ντόπιους συνεργάτες, ξενοδόχους και όλους όσους ασχολούνται με τον τουρισμό στη Ρόδο.

money tourism copyright
© ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Με προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης, η Ρόδος είναι ιδανική για τη βιώσιμη μεταμόρφωση ενός προορισμού διακοπών. Επιπλέον, ο προορισμός είναι αρκετά μεγάλος και διαφορετικός, ώστε να λαμβάνονται υπόψη όλες οι πτυχές της τουριστικής αλυσίδας αξίας.

  1. Άρα ο βιώσιμος μετασχηματισμός πρέπει να έχει αντίκτυπο και στην τοπική οικονομία;

Αντιλαμβανόμαστε τη βιωσιμότητα ως μια ολιστική προσέγγιση, όσον αφορά στην κοινωνική, οικολογική και οικονομική βιωσιμότητα. Θα ενισχύσουμε την περιβαλλοντική βιωσιμότητα πολύ πιο γρήγορα και πιο ολοκληρωμένα εάν διασφαλίσουμε την οικονομική και κοινωνική βιωσιμότητα.

Αυτό ισχύει για όλα τα μέρη της κοινωνίας, συμπεριλαμβανομένων φυσικά των προορισμών διακοπών. Όταν σκέφτεστε τη Ρόδο, το 97% του ΑΕΠ προέρχεται από τον Τουρισμό.

Γι’ αυτό είναι η συμμετοχή, η εκπαίδευση, η επιχειρηματικότητα, η δημιουργικότητα, απαραίτητα κομμάτια της προσπάθειας αυτής. Πρέπει να το διατηρήσουμε και να το ενισχύσουμε από κοινού, και τότε όλοι οι τοπικοί εταίροι θα έχουν πολύ περισσότερα περιθώρια οικολογικής συμπεριφοράς και τα οικονομικά μέσα για να επιταχύνουν τις επενδύσεις στον οικολογικό μετασχηματισμό.

  1. Ο Όμιλος TUI επενδύει ήδη σε μεγάλο βαθμό στη βιωσιμότητα. Πιστεύετε κ. Joussen ότι οι παραθεριστές ενδιαφέρονται περισσότερο για τη βιωσιμότητα όταν κάνουν κράτηση ή ενδιαφέρονται κυρίως για την τιμή του ταξιδιού τους;

Οι επισκέπτες είναι πρόθυμοι να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα για τις διακοπές τους και να βιώσουν αυθεντικές ταξιδιωτικές εμπειρίες. Η αυθεντικότητα είναι μια βασική πτυχή του βιώσιμου τουρισμού. Η τοπική κουλτούρα, η κουζίνα, τα τοπικά αγροτικά προϊόντα βρίσκονται στην πρώτη γραμμή των εμπειριών στο θέρετρο. Οι αυθεντικές εμπειρίες είναι το επίκεντρο των εκδρομών και των δραστηριοτήτων, που προσφέρουμε στους επισκέπτες μας στους προορισμούς. Οι επισκέπτες επισκέπτονται αξιοθέατα, σχολεία, εκκλησίες κ.λπ.. Οι επισκέπτες ζητούν τέτοιες εμπειρίες και είναι πρόθυμοι να πληρώσουν χρήματα για αυτές.

  1. Στη συνέντευξή σας στην ιστοσελίδα tuigroup.com για τη νέα χρονιά αναφέρεστε σε θετική εξέλιξη των κρατήσεων για την ερχόμενη σεζόν. Προβλέπετε μια σταθερή αναπτυξιακή-αυξητική τάση στον Τουρισμό;

Η βασική ανάπτυξη του τουρισμού επηρεάζεται από δύο σημαντικές τάσεις. Η μία είναι η δημογραφική αλλαγή. Οι άνθρωποι σήμερα καθώς μεγαλώνουν είναι πιο υγιείς και σε εξαιρετική φυσική κατάσταση, από ότι παλιότερα.

tui
Φωτό: TUI Group

Αυτό οδήγησε σε σημαντική ανάπτυξη του τουρισμού τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια. Η δεύτερη τάση είναι ότι οι εμπειρίες των διακοπών είναι πιο σημαντικές από την περιουσία και τα χρήματα, ειδικά για τους νέους. Είναι η νέα «πολυτέλεια». Και αυτή η τάση θα τείνει να μεγαλώνει συνεχώς. Αυτός είναι και ένας από τους λόγους που η θυγατρική μας Musement, η πλατφόρμα μας για εκδρομές και δραστηριότητες, διαδραματίζει στρατηγικό ρόλο στην ανάπτυξή μας, και εδώ στην Ελλάδα.

  1. Εκτός από την αύξηση των κρατήσεων, υπάρχει αλλαγή και στις δαπάνες των πελατών κ. Joussen;

Οι πελάτες κάνουν κρατήσεις υψηλότερης αξίας απ’ ότι μέχρι τώρα. Έχουν περισσότερα χρήματα, αποφασίζουν συνειδητά για επιπλέον και πρόσθετες υπηρεσίες πριν από το ταξίδι. Είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα, π.χ. Β. για αναβάθμιση δωματίου, ξενοδοχείο υψηλότερης ποιότητας ή, όπως είπα, ιδιαίτερα αυθεντικές εμπειρίες στον προορισμό των διακοπών. Η μέση διάρκεια παραμονής έχει επίσης αυξηθεί ελαφρώς. Η αγορά εξακολουθεί να είναι κάπως διστακτική λόγω της αβεβαιότητας από την πανδημία.

Συνολικά, ωστόσο, βλέπουμε ότι ο Τουρισμός θα πρέπει να φτάσει φέτος το 90% με 100% των προ κρίσης επιπέδων. Οι άνθρωποι θέλουν να ταξιδέψουν.

  1. Τι περιμένετε για την Ελλάδα αυτή τη σεζόν;

Κατά τη διάρκεια της κρίσης, η Ελλάδα τα πήγε ιδιαίτερα καλά και από τα μέσα του 2021. Αυτό οφείλεται στον καλό χειρισμό της πανδημίας. Επομένως, πιστεύουμε πλέον ότι ο τουρισμός στη χώρα θα συνεχίσει να ανακάμπτει. Φέτος προγραμματίζουμε 3 εκατομμύρια επισκέπτες στην Ελλάδα, λίγο περισσότερους από το 2019, πριν την κρίση.

ksd photo
© ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η Ελλάδα, και αυτό λέει το ένστικτό μου θα πάει εξαιρετικά καλά, όπως είχα προβλέψει και για την προηγούμενη σεζόν. Είδα πολύ έντονες αυξήσεις κρατήσεων στα ελληνικά νησιά, και θα έλεγα, ότι η Ελλάδα έχει την ευκαιρία να είναι τουλάχιστον σε εμάς, για το 2022, πιο δυνατή από το 2019.

Ο συνολικός όγκος της τουριστικής βιομηχανίας μειώθηκε κατά 75 τοις εκατό και στην Ελλάδα μειώθηκε μόνο κατά 50 τοις εκατό. Πιστεύω λοιπόν ότι υπάρχει μεγάλη πιθανότητα το 2022 για την Ελλάδα και ιδιαίτερα το νότιο Αιγαίο να είναι δυνατή, το τονίζω ξανά. Αυτή θα μπορούσε να είναι η προσδοκία μου και έτσι σχεδιάζουμε τις πτήσεις μας, το μάρκετινγκ, τα συμβόλαια των ξενοδοχείων και ούτω καθεξής.

Συνολικά δε η Ελλάδα έχει ακόμη μεγάλες δυνατότητες ανάπτυξης.

Σας ευχαριστώ κύριε Joussen, σας εύχομαι καλή χρονιά και ό,τι καλύτερο για το 2022 και ελπίζω ότι ο Covid θα “εξαφανιστεί” και θα έχουμε μια πολύ καλή σεζόν για την τουριστική βιομηχανία και για όλο τον κόσμο.

ksd Joussen
adv
Tagged

1 σχόλιο στο “ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ – Fritz Joussen: Στο 90 – 100% η κίνηση το 2022, σε σύγκριση με τα προ πανδημίας επίπεδα | 3 εκατ. τουρίστες στην Ελλάδα

Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *