Τα καζίνο, η κοινοτική νομοθεσία και ο …κακός μας ο καιρός

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ


Θέμα δημιουργήθηκε τις τελευταίες ημέρες με την κατάθεση τροπολογίας για την εξίσωση των εισιτηρίων των καζίνο, από την βουλευτή Κορινθίας κα. Αικ. Φαρμάκη. Δεν θα σταθώ στο αν μια βουλευτής της Περιφέρειας, έχει το δικαίωμα ή όχι να προωθεί μια τροπολογία που αφορά την εκλογική της περιφέρεια και την προστασία από παράνομες πρακτικές που μπορεί να υπονομεύουν την απασχόληση πολλών εργαζομένων της Κορινθίας και όχι μόνο. Ο καθένας μπορεί να έχει διαφορετική και απολύτως σεβαστή εκτίμηση. Θα σταθώ σε κάτι άλλο. Η διαφορετική αντιμετώπιση των επιχειρήσεων καζίνο στη χώρα μας, είναι ΠΑΡΑΝΟΜΗ, αντίκειται στις κοινοτικές διατάξεις, υπάρχουν νομικές και οικονομικές επιπτώσεις για την χώρα μας και η σχετική τροπολογία δεν συντάχθηκε από την κα. Φαρμάκη αλλά από το υπουργείο Οικονομικών και τον τότε υπουργό κ. ΠΑπακωνσταντίνου, το 2011, σε συμμόρφωση της χώρας με τις κοινοτικές διατάξεις, κατατέθηκε στη Βουλή και ως δια μαγείας … εξαφανίστηκε.
Τότε γιατί δεν δημιουργήθηκε θόρυβος;

Ας τα πάρουμε από την αρχή: Όπως έχετε διαβάσει ξανά εδώ οι επισκέπτες των επτά ελληνικών καζίνο, του Καζίνο Λουτρακίου συμπεριλαμβανομένου, πληρώνουν στο Δημόσιο 15 ευρώ εισιτήριο εισόδου στο Καζίνο, ενώ οι επισκέπτες δύο Καζίνο, της Πάρνηθας και της Θεσσαλονίκης, μόλις έξι ευρώ. Για το θέμα αυτό υπήρξε προσφυγή του καζίνο Λουτρακίου στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία χαρακτήρισε το θέμα έμμεση Κρατική ενίσχυση και κίνησε εναντίον της Ελλάδας τις σχετικές διαδικασίες, που δυστυχώς καταλήγουν πάντα στο γνωστό αποτέλεσμα για τη χώρα μας ( να πληρώνουμε δηλαδή κερατιάτικα σε πρόστιμα).

Το ΥΠΟΙΚ ενόψει βέβαιης επιβολής κυρώσεων, από την Ε.Ε., προετοίμασε νομοθετική ρύθμιση του θέματος με επιβολή ενιαίας τιμής εισιτηρίου εισόδου σε όλα τα Καζίνο και ενέγραψε τα πρόσθετα έσοδα στον Προϋπολογισμό του 2011 (!!! ) Η ρύθμιση ενσωματώθηκε στο φορολογικό ν/σ ως παράγραφος του άρθρου 23 και αναρτήθηκε στη δημόσια διαβούλευση (26 Ιανουαρίου 2011), χωρίς να διατυπωθεί κανένα αρνητικό σχόλιο. Στο τελικό όμως κείμενο του σ/ν η ρύθμιση, στο άρθρο 25, αφαιρέθηκε κατά τρόπο αναιτιολόγητο, λίαν επιεικώς.

Παράλληλα είναι δυσκολονόητο, σε περίοδο κρίσης το ΥΠΟΙΚ να αρνείται να εισπράξει τα επιπλέον έσοδα που θα προκύψουν από την αύξηση της τιμής εισιτηρίων σε Πάρνηθα-Θεσσαλονίκη και τα οποία έχουν εγγραφεί στο προϋπολογισμό και ταυτόχρονα να τίθεται θέμα βιωσιμότητας για την επιχείρηση και τους 1700 εργαζόμενους του Λουτρακίου.
Είναι δε περίεργο, δεδομένου ότι τα έσοδα των εισιτηρίων αποτελούν έσοδο του Κράτους, να «επιδοτεί» το Δημόσιο, τους πελάτες δύο επιχειρήσεων του κλάδου μόνο.

Τότε ας μειώσει τις τιμές των εισιτηρίων σε όλα τα καζίνο και ας μην τις αυξήσει στα δύο συγκεκριμένα.

Μάλιστα η Επιτροπή στην εισήγησή της “ΚΡΑΤΙΚΗ ΕΝΙΣΧΥΣΗ — ΕΛΛΑΔΑ
Κρατική ενίσχυση C 16/10 (πρώην NN 22/10) — Ενίσχυση σε ορισμένα ελληνικά καζίνα
Κείμενο που παρουσιάζει ενδιαφέρον για τον ΕΟΧ)
(2010/C 235/03)” σημειώνει με ιδιαίτερο νόημα:
“…Νομιμότητα της ενίσχυσης
(8) Λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι οι πρώτες πράξεις που εισήγαγαν διαφοροποιημένες τιμές για τα καζίνα χρονολογούνται από το 1994 και το 1995, η Επιτροπή εξέτασε εάν το μέτρο στο σύνολό του αποτελεί υφιστάμενη ενίσχυση κατά την έννοια του άρθρου 108, παράγραφος 1 της ΣΛΕΕ. Η Επιτροπή καταλήγει στο συμπέρασμα ότι τα μέτρα συνιστούν νέα και παράνομη ενίσχυση, η οποία εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής του άρθρου 15 του διαδικαστικού κανονισμού όσον αφορά την ανάκτηση…”.

Κι ύστερα λέμε τι μας φταίει.

Μάλλον ο κακός μας ο καιρός…

Θα το παρακολουθήσουμε πάντως.