Photo by Download a pic Donate a buck! on Pexels

Τι μπορεί να σημαίνει ο πόλεμος Ισραήλ-Χαμάς για την αεροπορική βιομηχανία

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

Οι αεροπορικές εταιρίες βρίσκονται σε μια προσπάθεια προσαρμογής όσο καλύτερα μπορούν στις συνέπειες του πολέμου Ισραήλ-Χαμάς.

Σε παγκόσμιο επίπεδο, η κρίση προέκυψε σε μια περίοδο κατά την οποία οι μετοχές των αεροπορικών εταιριών στη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη είχαν ήδη πτωτική τάση από τα υψηλά επίπεδα του καλοκαιριού, αντανακλώντας παράγοντες όπως η αύξηση του κόστους των καυσίμων, ορισμένες ενδείξεις εξασθένησης της ζήτησης και ανησυχίες για τις προοπτικές της παγκόσμιας οικονομίας.

Τούτου λεχθέντος, σύμφωνα με τις πρώτες ενδείξεις, το τρίτο τρίμηνο ήταν άλλο ένα ισχυρό τρίμηνο για πολλούς αερομεταφορείς από οικονομική άποψη.

Η διάρκεια και το εύρος του πολέμου θα είναι βασικός παράγοντας για το πώς θα εξελιχθούν αυτές οι παγκόσμιες τάσεις τους επόμενους μήνες.

Όσον αφορά το άμεσο πλήγμα στη συνδεσιμότητα, οι περισσότεροι διεθνείς αερομεταφορείς έχουν σταματήσει να εξυπηρετούν το αεροδρόμιο Ben Gurion του Τελ Αβίβ, υποσχόμενοι τακτικές αναθεωρήσεις αυτής της απόφασης, με μερικούς να διαθέτουν επιπλέον χωρητικότητα σε προορισμούς από τους οποίους εξακολουθούν να υπάρχουν συνδέσεις με το Ισραήλ.

Σύμφωνα με τον παγκόσμιο κλάδο, η συνδεσιμότητα του Ισραήλ κατά την έναρξη του πολέμου ήταν σε απόσταση λίγων ποσοστιαίων μονάδων από την ισοτιμία με τα επίπεδα του 2019.

Πράγματι, το Ισραήλ ήταν δημοφιλής προορισμός για μια ολόκληρη σειρά αερομεταφορέων, με περίπου 30 φορείς εκμετάλλευσης να προσφέρουν τουλάχιστον 50 πτήσεις μετ’ επιστροφής προς τη χώρα τον Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτους, σύμφωνα με τα στοιχεία χρονοδιαγραμμάτων της Cirium. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται οι μεγάλοι αερομεταφορείς της Βόρειας Αμερικής, οι μεγάλοι αερομεταφορείς του ευρωπαϊκού δικτύου, οι συνδετικοί αερομεταφορείς της Μέσης Ανατολής και πλήθος αερομεταφορέων χαμηλού κόστους σε στενό φάσμα αεροσκαφών.

Παρά το γεγονός ότι το αεροδρόμιο Ben Gurion εξακολουθεί να είναι ανοικτό σε αυτό το στάδιο, οι αποφάσεις για μείωση της χωρητικότητας θα βασιστούν σε παράγοντες όπως οι αξιολογήσεις ασφαλείας και η διαθεσιμότητα -και το κόστος- της ασφάλισης για τέτοιου είδους υπηρεσίες.

Οι αεροπορικές εταιρίες λειτουργούν σε ένα περιβάλλον περιορισμένης χωρητικότητας, οπότε η ανακατανομή της χωρητικότητας δεν είναι απαραίτητα η πρόκληση που θα μπορούσε να ήταν κάποτε. Θα υπάρξουν, ωστόσο, αναπόφευκτες δαπάνες που απορρέουν από την ακύρωση δρομολογίων σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Οι τοπικοί αερομεταφορείς συνεχίζουν να εκτελούν πτήσεις από το αεροδρόμιο Ben Gurion, με τον εθνικό αερομεταφορέα El Al να συμπυκνώνει αυτή την εβδομάδα την αβεβαιότητα που περιβάλλει τον αντίκτυπο των σημερινών εξελίξεων.

“Η εταιρία δεν είναι σε θέση να εκτιμήσει το εύρος των… επιπτώσεων, μεταξύ άλλων λόγω της αβεβαιότητας σχετικά με τη συνέχιση της ειδικής κατάστασης ασφαλείας και των άμεσων και έμμεσων συνεπειών της για την εταιρεία”, αναφέρει ο αερομεταφορέας.

Όπως πάντα, οι αερομεταφορείς που δραστηριοποιούνται πιο κοντά στις ζώνες αναταραχής είναι περισσότερο εκτεθειμένοι σε παράγοντες όπως οι περιορισμοί στον εναέριο χώρο, η μετατόπιση των επιβατικών ροών, η μείωση της ζήτησης και το επιπλέον κόστος που συνδέεται με ένα ταχέως μεταβαλλόμενο περιβάλλον λειτουργίας.

Γενικότερα, οι αναταραχές στη Μέση Ανατολή έχουν ιστορικό αύξησης των τιμών του πετρελαίου, γεγονός που αποτελεί δυνητικά σημαντική εξέλιξη για μια αεροπορική βιομηχανία που κινδύνευε ήδη να βρεθεί σε δυσχερή θέση λόγω της αύξησης του κόστους των καυσίμων των αεροσκαφών.

Στο πλαίσιο αυτό, η περίοδος κερδών του τρίτου τριμήνου ωθεί τα στελέχη των αεροπορικών εταιριών να συζητήσουν τις πιθανές επιπτώσεις του πολέμου στις προοπτικές.

Η United Airlines προειδοποίησε αυτή την εβδομάδα για ένα “παροδικό πλήγμα στα περιθώρια κέρδους αυτό το τρίμηνο”, που θα προκύψει από την ακύρωση των δρομολογίων της προς το Ισραήλ.

Τα στοιχεία των δρομολογίων της Cirium δείχνουν ότι η United ήταν η βορειοαμερικανική αεροπορική εταιρία που προσέφερε τη μεγαλύτερη χωρητικότητα προς το Ισραήλ πριν από τον πόλεμο, με περίπου 110 πτήσεις μετ’ επιστροφής τον Σεπτέμβριο.

 

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *