ΕΡΕΥΝΑ: Προτεραιότητα για τους Βρετανούς οι διακοπές | Ταξίδι στο εξωτερικό σχεδιάζει το 75% το επόμενο 6μηνο

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Οι Βρετανοί καταναλωτές συνεχίζουν να αψηφούν τις επιβαρύνσεις του κόστους διαβίωσης, δίνοντας προτεραιότητα στις δαπάνες για διακοπές, με το 75% να προγραμματίζει ταξίδι στο εξωτερικό το επόμενο εξάμηνο. Ωστόσο, η κλιματική αλλαγή φαίνεται να έχει αντίκτυπο στα ταξιδιωτικά τους πλάνα, σύμφωνα με τα ευρήματα νέας έρευνας της Travel Counsellors, στην οποία συμμετείχαν Βρετανοί που είχαν πραγματοποιήσει διακοπές εφέτος, με την Ελλάδα να βρίσκεται στο νούμερο τρία των επιλογών τους.

Όπως διαπίστωσε η έρευνα ταξιδιωτικής παρακολούθησης της εταιρίας, σχεδόν για τους μισούς Βρετανούς (45%) οι διακοπές αποτελούν την πρώτη προτεραιότητα από πλευράς δαπανών για τους επόμενους 12 μήνες, μπροστά από την ανακαίνιση του σπιτιού και του κήπου (30%), το φαγητό και το ποτό εκτός σπιτιού (28%) και τις αγορές ρούχων, παπουτσιών κι αξεσουάρ (27%).

Περισσότερα από τα τρία τέταρτα (76%) των ερωτηθέντων σχεδιάζουν να ξοδέψουν για ταξίδια το επόμενο έτος τουλάχιστον όσα ξόδεψαν το προηγούμενο και το 81% είναι πιθανό να υπερβούν τον προγραμματισμένο προϋπολογισμό τους κατά τις διακοπές τους.

 Ταξίδι στο εξωτερικό για την πλειοψηφία των Βρετανών

Κοιτάζοντας μπροστά στους επόμενους έξι μήνες, τα τρία τέταρτα (75%) των ερωτηθέντων σχεδιάζουν ένα ταξίδι στο εξωτερικό. Περισσότερο από το ένα τέταρτο (28%) επιλέγει ένα ταξίδι στην πόλη, ενώ λίγο πάνω από το ένα πέμπτο (21%) αναζητά μια απόδραση στην παραλία, σε ηλιόλουστους χειμερινούς προορισμούς.

Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, το 58% έχει πραγματοποιήσει διακοπές τον τελευταίο χρόνο, με σχεδόν τους μισούς (47%) να επιλέγουν ένα ταξίδι στην παραλία. Η Ισπανία ήταν ο νούμερο ένα ταξιδιωτικός προορισμός στο εξωτερικό το 2023, ακολουθούμενη από τη Γαλλία, την Ελλάδα, τις ΗΠΑ και την Ιταλία.

Όσον αφορά το επόμενο έτος, οι ΗΠΑ βρίσκονται στην κορυφή της λίστας προορισμών για το 2024, ακολουθούμενες από την Αυστραλία.

Η έκθεση “Travel Tracker” διαπίστωσε ότι το 38% των ερωτηθέντων εκτιμούν περισσότερο τις διακοπές μετά την πανδημία και σχεδόν ένας στους πέντε (23%) έχει μεγαλύτερο κίνητρο να ταξιδέψει και να εξερευνήσει τον κόσμο.

Περισσότερο από το ένα τέταρτο (29%) των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι πηγαίνουν διακοπές για να ξεφύγουν από την καθημερινότητα, το δεύτερο σημαντικότερο κίνητρο μετά την επιθυμία για χαλάρωση και ξεκούραση (43%).

Σχεδόν το ένα πέμπτο (16%) παρακινείται να κάνει κράτηση αφού ακούσει για τις διακοπές των φίλων του, ενώ το 15% εμπνέεται βλέποντας τις εμπειρίες άλλων από τις διακοπές τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Η κλιματική αλλαγή επηρεάζει τα ταξιδιωτικά σχέδια

Ως αποτέλεσμα των θερμοκρασιών-ρεκόρ του φετινού καλοκαιριού και της ακραίας ζέστης στη νότια Ευρώπη, το 40% των ταξιδιωτών αλλάζει τα σχέδιά του, ενώ το 14% αποφασίζει να επισκεφθεί τη νότια Ευρώπη τους πιο δροσερούς ανοιξιάτικους μήνες.

Σχεδόν οι μισοί (48%) από τους ερωτηθέντες δηλώνουν ότι η κλιματική αλλαγή τους ώθησε να εξετάσουν πιο βιώσιμες επιλογές κατά τον προγραμματισμό των διακοπών τους, αλλά μόνο το 13% σχεδιάζει να μειώσει τα αεροπορικά ταξίδια του.

Η έρευνα διεξήχθη από την Censuswide, σε δείγμα 2.000 ενηλίκων, στο Ηνωμένο Βασίλειο, μεταξύ 18 Σεπτεμβρίου και 12 Οκτωβρίου.

Σχολιάζοντας τα ευρήματα της έρευνας, ο Steve Byrne, διευθύνων σύμβουλος της Travel Counsellors, δήλωσε: “Το σαφές συμπέρασμα από την έκθεση “Travel Tracker” είναι ότι οι διακοπές θα είναι πάντα η νούμερο ένα προτεραιότητα, είτε πρόκειται για οικονομική επένδυση, είτε για συναισθηματική ικανοποίηση. Ενώ η ταξιδιωτική βιομηχανία έχει αλλάξει δραματικά τα τελευταία χρόνια, οι μελλοντικές κρατήσεις μας είναι ισχυρότερες από ποτέ”.

Όπως είπε, οι ταξιδιωτικοί σύμβουλοι συνεχίζουν να διαδραματίζουν ζωτικό ρόλο και υπάρχει ένας πρωτοφανής αριθμός πελατών που αναζητούν έμπρακτα αξιόπιστες συμβουλές και εξατομικευμένη υποστήριξη από τους εξειδικευμένους ταξιδιωτικούς εμπειρογνώμονες της Travel Counsellors. Αυτό αντικατοπτρίζεται στα ευρήματα της έρευνας, τα οποία δείχνουν ότι πάνω από το ένα τρίτο των Βρετανών (36%) έχουν κάνει κράτηση διακοπών μέσω ταξιδιωτικού συμβούλου τους τελευταίους 12 μήνες. Το ποσοστό αυτό αυξάνεται σε πάνω από το ήμισυ (53%) για όσους έχουν οικογενειακό εισόδημα άνω των 75.000 λιρών.

“Υπάρχουν πολλοί λόγοι για να είμαστε αισιόδοξοι για το μέλλον του κλάδου, υπογραμμίζοντας την τεράστια αξία που κατέχει για την οικονομία του Ηνωμένου Βασιλείου”, πρόσθεσε ο κ. Byrne.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *