tui
Φωτό: TUI Group

TUI: 9,4 εκατ. κρατήσεις! | Στο +4% οι τιμές | Η Ελλάδα και πάλι σημείο αναφοράς το Kαλοκαίρι 2024 | ΜΕΓΕΘΗ

ΔΙΕΘΝΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΜΟΝΕΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Αυξημένες κρατήσεις και τιμές, τόσο την τρέχουσα χειμερινή περίοδο, όσο και το Kαλοκαίρι του 2024 καταγράφει η TUI, με την Ελλάδα να “πρωταγωνιστεί” στις καλοκαιρινές κρατήσεις, όπως αποκάλυψε ο κορυφαίος τουριστικός οργανισμός, δίνοντας στη δημοσιότητα τα στοιχεία του α’  τριμήνου του νέου οικονομικού έτους (Οκτώβριος έως Δεκέμβριος 2023).

Με την τρέχουσα αύξηση των κρατήσεων σε ετήσια βάση κατά 8% για τη χειμερινή περίοδο 2023/24 και αύξηση κατά 8% για το καλοκαίρι, συνεχίζεται η θετική δυναμική των κρατήσεων.

Η TUI έχει καταγράψει επί του παρόντος συνολικά 9,4 εκατομμύρια κρατήσεις για τον χειμώνα 2023/24 και το καλοκαίρι 2024 μαζί, έναντι 8,7 εκατομμύρια το προηγούμενο έτος.

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της TUI, Sebastian Ebel, οι μέσες τιμές για το χειμώνα είναι σήμερα κατά 4% υψηλότερες από το επίπεδο του προηγούμενου έτους.

Οι προορισμοί μικρών και μεσαίων αποστάσεων συνεχίζουν να οδηγούν τις κρατήσεις, με τα Κανάρια Νησιά, την Αίγυπτο και το Πράσινο Ακρωτήριο να αποδεικνύονται και πάλι δημοφιλείς προορισμοί.

Στο ίδιο πλαίσιο διαμορφώνονται οι μέσες τιμές και για το επερχόμενο καλοκαίρι, αυξημένες κατά 4% από το προηγούμενο έτος, με τη ζήτηση για όλους τους βασικούς προορισμούς μικρών και μεσαίων αποστάσεων να είναι επί του παρόντος αυξημένη, σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Ισπανία, Ελλάδα και Τουρκία είναι και πάλι οι πιο δημοφιλείς προορισμοί για τους επισκέπτες της TUI για το καλοκαίρι του 2024.

Ισχυρές επιδόσεις

Ο Όμιλος TUI ξεκίνησε το νέο οικονομικό έτος με ισχυρές λειτουργικές επιδόσεις: 3,5 εκατομμύρια επισκέπτες ταξίδεψαν για διακοπές με την TUI το α’ τρίμηνο του 2024 (Οκτώβριος – Δεκέμβριος 2023), με αποτέλεσμα την αύξηση του κύκλου εργασιών του tuiΟμίλου κατά 15% σε 4,3 δισεκατομμύρια ευρώ (από 3,8 δισεκατομμύρια ευρώ το α’ τρίμηνο 2023).

Το προσαρμοσμένο EBIT ήταν θετικό για πρώτη φορά σε αυτό το τρίμηνο, το οποίο συνήθως είναι αρνητικό λόγω εποχικών παραγόντων, στα 6 εκατομμύρια ευρώ. Σε ένα επίμονα δύσκολο περιβάλλον αγοράς, η TUI επωφελήθηκε από τη συνεχιζόμενη ζήτηση για ταξίδια με υψηλότερες τιμές και ναύλους.

Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα, ο διευθύνων σύμβουλος της TUI, Sebastian Ebel, είπε: “Παραμένουμε στην πορεία μας, αναδιοργανώνουμε τον όμιλο και αναπτυσσόμαστε. Τα μέτρα που έχουμε εισαγάγει αρχίζουν να αποδίδουν. Επιταχύνουμε τον μετασχηματισμό μας τρίμηνο προς τρίμηνο. Η επιχειρησιακή αριστεία, η ευέλικτη και ευπροσάρμοστη δραστηριοποίηση και η συνεπής εφαρμογή των προγραμμάτων μας είναι σημαντικές. Επιπλέον, η προθυμία των ανθρώπων να ταξιδέψουν εξακολουθεί να είναι υψηλή, παρά το περιβάλλον της αγοράς που παραμένει δύσκολο. Δημιουργούμε έτσι τη βάση για τη μελλοντική κερδοφόρα ανάπτυξη της TUI. Και αυτό επιβεβαιώνει τις προσδοκίες μας για το σύνολο του έτους: θέλουμε να αυξήσουμε τον κύκλο εργασιών μας κατά τουλάχιστον 10% και το λειτουργικό μας αποτέλεσμα κατά τουλάχιστον 25%”.

Τα ξενοδοχεία και οι κρουαζιέρες ενισχύουν τις δραστηριότητες

Οι τομείς των ξενοδοχείων και θέρετρων και της κρουαζιέρας παραμένουν οι κινητήριοι μοχλοί των κερδών του Ομίλου. Ο τομέας των ξενοδοχείων βελτίωσε το λειτουργικό του αποτέλεσμα κατά σχεδόν 27% στα 91 εκατομμύρια ευρώ, ενώ ο τομέας της κρουαζιέρας αποκόμισε κέρδη από λειτουργικές δραστηριότητες ύψους 34,5 εκατομμυρίων ευρώ αντί 200.000 ευρώ το προηγούμενο έτος.

Οι υψηλότερες τιμές αποτελούν σημαντικό παράγοντα εδώ: Στον ξενοδοχειακό τομέα, η TUI κατάφερε να αυξήσει την τιμή κλίνης κατά σχεδόν 5% στα 90 ευρώ και την πληρότητα κατά 3 ποσοστιαίες μονάδες στο 78%. Η αύξηση των τιμών ήταν ακόμη μεγαλύτερη στον τομέα της κρουαζιέρας. Οι μέσες τιμές αυξήθηκαν κατά 17% στα 204 ευρώ από 175 ευρώ το προηγούμενο έτος.

Βελτίωση των αποτελεσμάτων tour operators και αεροπορικών εταιριών

Τα προσαρμοσμένα κέρδη βελτιώθηκαν επίσης στον τομέα Markets & Airlines, ο οποίος περιλαμβάνει τους tour operators και τις αεροπορικές εταιρίες. Με 95,7 εκατ. ευρώ, οι εποχικές ζημίες μειώθηκαν στο μισό, σε σχέση με το προηγούμενο έτος (-194,6 εκατ. ευρώ). Η εξέλιξη αυτή οφείλεται αποκλειστικά στις υψηλότερες μέσες τιμές, στις βελτιωμένες λειτουργικές επιδόσεις και στην ομαλοποιημένη πολιτική αντιστάθμισης κινδύνου, εξήγησε ο κ. Ebel.

Η κεντρική περιοχή, με τους tour operators στη Γερμανία, την Αυστρία, την Ελβετία και την Πολωνία, απέφερε θετικό προσαρμοσμένο αποτέλεσμα 1,3 εκατ. ευρώ για την περίοδο αναφοράς, μετά από ζημία 29 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος.

Η Βόρεια περιοχή (Ηνωμένο Βασίλειο, Ιρλανδία και Σκανδιναβικές χώρες) βελτίωσε επίσης σημαντικά τα προσαρμοσμένα κέρδη της, από -122,0 εκατ. ευρώ σε -50,4 εκατ. ευρώ το α’ τρίμηνο του 2024. Η Κεντρική περιοχή, με τους ταξιδιωτικούς πράκτορες στη Γερμανία, την Αυστρία, την Ελβετία και την Πολωνία, δημιούργησε θετικά προσαρμοσμένα κέρδη ύψους 1,3 εκατ. ευρώ για την περίοδο αναφοράς μετά από ζημία -29,0 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος.

Παρόλο που το προσαρμοσμένο EBIT για τη Δυτική περιφέρεια (Γαλλία, Βέλγιο, Ολλανδία) ήταν κατά 6,6% χαμηλότερο από το προηγούμενο έτος, στα -46,6 εκατ. ευρώ (-43,7 εκατ. ευρώ), αυτό οφείλεται σε έκτακτες επιδράσεις. Το λειτουργικό αποτέλεσμα βελτιώθηκε σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

 

 

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *