H Δυτική Μεσόγειος “κερδίζει” από την ύφεση της Ανατολής

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η Ισπανία, η Πορτογαλία και η Γερμανία είναι οι βασικοί “νικητές” από την στροφή που σημειώνουν οι κρατήσεις της Ανατολικής Μεσογείου, όμως στο σύνολό τους οι πωλήσεις πακέτων διακοπών στη Γερμανία εξακολουθούν να είναι πολύ κάτω σε σχέση με την περσινή χρονιά, με σχεδόν ένα εκατομμύριο λιγότερους Γερμανούς να έχουν κάνει κράτηση μέχρι τώρα για τις καλοκαιρινές τους διακοπές, σύμφωνα με μελέτη της GfK.

Την ίδια στιγμή τα έσοδα των ταξιδιωτικών πρακτορείων εμφανίζονται μειωμένα κάτω περίπου 9% από το τέλος Ιανουαρίου, όπως αναφέρουν οι αναλυτές της Gfk για τις κρατήσεις. Αντίθετα, οι οnline πωλήσεις σε πόρταλ και ιστοσελίδες ταξιδιωτικών γραφείων, είναι σταθερές στα επίπεδα των προηγούμενων ετών.

Τα έσοδα από τις πωλήσεις για τους τρεις σημαντικούς προορισμούς της Τουρκίας, της Αιγύπτου και της Τυνησίας είναι τουλάχιστον €500 εκατομμύρια πιο κάτω από το περασμένο έτος και οι κρατήσεις κυμαίνονται περίπου 40% χαμηλότερα, καθώς πολλοί Γερμανοί περιμένουν πριν πάρουν οποιαδήποτε απόφαση σχετικά με τις καλοκαιρινές διακοπές τους.

Η μείωση αυτή δεν μπορεί να αντισταθμιστεί από την τρέχουσα ισχυρή ανάπτυξη για προορισμούς της Δυτικής Μεσογείου, όπως οι Κανάριοι Νήσοι, οι Βαλεαρίδες και η Πορτογαλία.

Οι διακοπές στη Γερμανία αποδεικνύονται δημοφιλείς με αύξηση 12% για τα ταξιδιωτικά πρακτορεία στα εγχώρια πακέτα διακοπών, ενώ κι άλλοι οδικοί προορισμοί εμφανίζουν επίσης καλή ζήτηση.

Όσον αφορά τους προορισμούς μακρινών αποστάσεων, η Καραϊβική “ανθεί” με αύξηση 27% στις κρατήσεις από Γερμανούς τουρίστες, ειδικότερα προς Κούβα και Δομινικανή Δημοκρατία. Η Αφρική, με πρωτοπόρους τη Νότια Αφρική και τη Ναμίμπια, κάνει ένα δυναμικό comeback με αύξηση 12%. Αλλά οι βασικοί μακρινοί προορισμοί, όπως οι ΗΠΑ, οι Μαλδίβες και η Ταϊλάνδη σημειώνουν μειώσεις μεταξύ 11% και 21% σε σύγκριση με την περασμένη δυνατή χρόνια, αφήνοντας τις συνολικές κρατήσεις προς μακρινούς προορισμούς με πτώση 6% στο τέλος του Ιανουαρίου.

“Η επιλογή προορισμού για τις φετινές διακοπές θα μπορούσε να είναι διαφορετική αυτή τη χρονιά, αλλά δεν περιμένουμε οι άνθρωποι να εγκαταλείψουν τελείως τις διακοπές τους. Το θετικό καταναλωτικό κλίμα, η πολύ καλή κατάσταση στον τομέα της απασχόλησης και η αύξηση των μισθών, ευνοούν μια αισιόδοξη προοπτική”, σχολίασε ο Dörte Nordback, επικεφαλής του τμήματος Travel & Logistics της GfK στη Γερμανία.

Το 2015, οι Γερμανοί πραγματοποίησαν συνολικά 109 εκατομμύρια ταξίδια διακοπών, αριθμός αυξημένος κατά 5%, σύμφωνα με τα στοιχεία της GfK. Η αντιπροσωπευτική έρευνα του μηνιαίου GfK Travel Insights αναλύει περίπου 340.000 κρατήσεις που έγιναν σε 1.200 ταξιδιωτικά γραφεία.

 

 

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *