Ρόδος | © ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Accor: 3η η Ελλάδα παγκοσμίως και στην Ευρώπη στην επιθυμία για ταξίδι των καταναλωτών (!) | Μεγάλη έρευνα σε 6.000 καταναλωτές | 4 ταξίδια και +39% στη δαπάνη για το 2022 | Οι τάσεις | ΕΡΕΥΝΑ

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Σε μια μεγάλη έρευνα που πραγματοποιήθηκε από την Accor, σε 6.000 άτομα, αναφορικά με τις ταξιδιωτικές τους επιθυμίες και τα ταξίδια που θα κάνουν το 2022, σε πέντε από τις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αγορές άντλησης τουριστών, η Ελλάδα βρέθηκε στην 3η θέση πανευρωπαϊκά, αλλά και παγκόσμια, ως προορισμός διακοπών για το 2022. Την ίδια στιγμή η δαπάνη των διακοπών εμφανίζεται αυξημένη κατά 39%, ενώ κατά μέσο όροι οι ερωτηθέντες απαντούν ότι θα πραγματοποιήσουν 4 ταξίδια διακοπών το 2022. Η έρευνα δε καταδεικνύει και τις 10 αλλαγές – τάσεις στις ταξιδιωτικές συμπεριφορές, με το 80% να λέει ότι θα ταξιδέψει το 2022.

Το ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ, εξασφάλισε ολόκληρη την έρευνα, πέραν της παρουσίασης και την δημοσιεύει ολόκληρη, καθώς αποτελεί εξαιρετικά ενδιαφέρουσα πηγή για τα μελλούμενα το 2022.

ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΕΡΕΥΝΑ, ΕΔΩ

Πιο αναλυτικά, η έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε 6.000 πολίτες σε Ηνωμένο Βασίλειο, Ολλανδία, Γερμανία, Πολωνία και Ρωσία, τις πλέον σημαντικές αγορές για τον Τουρισμό στην Ευρώπη, δείχνει τα εξής:

© ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

– οι καταναλωτές σκοπεύουν να δαπανήσουν 39% περισσότερα χρήματα για τα ταξίδια τους το 2022
– οι καταναλωτές σκοπεύουν να πραγματοποιήσουν 4 ταξίδια για διακοπές το 2022
– τα 2/3 των Ευρωπαίων θέλουν να ταξιδέψουν για να μειώσουν το στρες και να χαλαρώσουν
– προτεραιότητα στα ταξίδια έχουν η τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων και η ασφάλεια, η ευελιξία στις κρατήσεις και η αειφορία – βιωσιμότητα.

Η Ελλάδα

Παράλληλα, στην έρευνα η Ελλάδα βρίσκεται στην 3η  θέση των επιθυμητών για ταξίδια προορισμών, τόσο στην Ευρώπη, όσο και παγκοσμίως, το 2022.

Η κατάταξη στην Ευρώπη έχει ως εξής:

36% – Italy
30% – Spain
28% – Greece
24% – France
21% – UK / Croatia (tied)
20% – Portugal / Germany (tied)
15% – Ireland
14% – Austria
12% – Denmark
10% – Poland / Russia (tied)

© ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η κατάταξη παγκοσμίως, έχει ως εξής:

23% – Italy
21% – Spain
18% – Greece
16% – France
13% – Germany / USA (tied)
12% – United Kingdom / Croatia (tied)
11% – Portugal
10% – Thailand

Τα ευρήματα

Σύμφωνα με την έρευνα, τα ευρήματα είναι εξαιρετικά θετικά για τον Τουρισμό, καθώς οι ταξιδιώτες εκτιμούν πολύ υψηλά τα ταξίδια διακοπών, περισσότερο από ποτέ. Παρά τις πρόσφατες ανησυχίες και αναταράξεις με τις παραλλαγές Delta και Omicron, πάνω από το 80% σχεδιάζει να ταξιδέψει το 2022. Θέλει να ταξιδέψει πολύ και μετά από δύο χρόνια περιορισμών, θέλει να ξοδέψει σημαντικά ποσά.

Η έρευνα που αποτελεί μέρος της εμπεριστατωμένης Έκθεσης Ταξιδιωτικών Τάσεων της Βόρειας Ευρώπης που δημοσιεύτηκε από την Accor, εξετάζει πώς οι αλλαγές στη συμπεριφορά μετά τον Covid θα αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο ταξιδεύουμε, ζούμε, εργαζόμαστε και παίζουμε το 2022 και μετά.

Η επιθυμία για fly and flop έχει αυξηθεί, καθώς οι διακοπές στην παραλία βρίσκονται στην κορυφή της λίστας επιθυμιών για ταξίδια το 2022 με το 33% των ερωτηθέντων να σχεδιάζει αποδράσεις στον ήλιο και την άμμο.

Τα City breaks (26%) αναμένεται να επανέλθουν καθώς επανέρχεται το κάλεσμα της κοσμοπολίτικης κουλτούρας.

Μετά από δύο δύσκολα χρόνια, το 14% των Ευρωπαίων σχεδιάζει την απόλυτη πολυτέλεια, στο ταξίδι μιας ζωής το 2022, για να αναπληρώσει όλα τα χαμένα ταξίδια στα χρόνια της πανδημίας.

Η Ιταλία είναι ο νούμερο ένα προορισμός για ταξιδιώτες από την Ευρώπη. Επιπλέον, το 55% των ερωτηθέντων σκοπεύουν να διατηρήσουν τα ταξίδια τους εντός της Ευρώπης και από όσους επιθυμούν να εξερευνήσουν πέρα ​​από την ήπειρο, το 13% σχεδιάζει ταξίδια στη Βόρεια Αμερική και το 11% στη Νοτιοανατολική Ασία.

Το 30% των ανθρώπων σχεδιάζει ενεργά και κάνει κράτηση για ταξίδια για το πρώτο εξάμηνο του έτους, το 50% για το δεύτερο εξάμηνο του έτους και σχεδόν ένας στους πέντε (17%) κάνει κράτηση για ταξίδια για το 2023 ήδη.

Αν και η όρεξη για ταξίδια είναι σαφώς έντονη, η μελέτη δείχνει επίσης τι περιμένουν να αλλάξουν οι ταξιδιώτες με 1 στους 5 (22%) να λέει ότι οι ταξιδιωτικές τους προτεραιότητες θα είναι διαφορετικές μετά την πανδημία.

Η ευελιξία στις κρατήσεις και τα υψηλά υγειονομικά πρότυπα ήταν στην κορυφή της λίστας με το τι περιμένουν οι Ευρωπαίοι ότι «πρέπει να έχουν» το 2022 και μετά.

AccorΤο 31% θέλει σαφέστερα πρότυπα υγείας και ασφάλειας και 1 στους 5 (19%) θα ήταν διατεθειμένος να πληρώσει περισσότερα για ένα δωμάτιο ξενοδοχείου εάν είχε αναγνωρισμένη πιστοποίηση – βράβευση για την καθαριότητα – ασφάλεια, όπως η παγκόσμια ετικέτα υγείας και υγιεινής ALLSAFE της Accor.

Ακόμη το 30% αναζητά μεγαλύτερη ευελιξία στις αλλαγές στις κρατήσεις. Η τεχνολογία θα διαδραματίσει επίσης σημαντικό ρόλο στην προσφορά μιας πιο ελαφριάς ταξιδιωτικής εμπειρίας, με το 23% των Ευρωπαίων ταξιδιωτών να αναμένει περισσότερες επιλογές ανέπαφων πληρωμών και το 17% να επιθυμεί αύξηση της τεχνολογίας ξενοδοχείων από την εξυπηρέτηση πελατών WhatsApp έως τις βελτιώσεις στις τηλεοράσεις δωματίων ξενοδοχείων.

Οι άνθρωποι θέλουν να ταξιδεύουν, θέλουν επίσης να είναι ασφαλείς και τώρα προσαρμόζονται στο γεγονός ότι τα δύο αυτά, μπορούν να συνυπάρχουν. Δεδομένης της αβεβαιότητας των τελευταίων μηνών, η σιγουριά, τόσο στην ασφάλεια όσο και στην ευελιξία, είναι απαραίτητη για τα ταξίδια το 2022 και μετά.

Ο τρόπος με τον οποίο οι άνθρωποι ταξιδεύουν επίσης ενδείκνυται για αλλαγή. Το 16% αναμένει λιγότερα αεροπορικά ταξίδια το 2022, το 18% αναμένει επιστροφή σιδηροδρομικών και οδικών μετακινήσεων και το 13% αναμένει ότι η διαδικασία και τα μέσα των ταξιδιών θα συνεχιστεί κανονικά το 2022, με την διαβεβαίωση στους ταξιδιώτες ότι τουλάχιστον ένα από τα ταξίδια πρέπει να πραγματοποιηθεί όπως είχε προγραμματιστεί.

Ένα σπάνιο θετικό που οφείλεται στον  Covid είναι η αυξημένη ευαισθητοποίηση για τη βιωσιμότητα στον Τουρισμό ως προτεραιότητα. Η βιωσιμότητα και ο αντίκτυπος του ταξιδιού στο κλίμα και τον πλανήτη είναι πλέον παράγοντας για το 87% των ανθρώπων. Αυτό επηρεάζει την επιλογή σχετικά με το πού να πάνε, πώς να ταξιδέψουν εκεί, πού θα μείνουν και τι να κάνουν ενώ βρίσκονται στον προορισμό.

Με -73% στο CO2 και μηδενική χρήση πλαστικού, το DPLANET αποτελεί συνειδητή επιλογή για τον σύγχρονο ταξιδιώτη

Το Mindful Travel πρόκειται να είναι μια σημαντική τάση το 2022. Ο συναισθηματικός και βιωματικός ρόλος του ταξιδιού είναι επίσης πιο σημαντικός τώρα από ποτέ. Το 66% συμφωνεί, “Μία από τις μεγαλύτερες προτεραιότητές μου όταν πηγαίνω διακοπές είναι να τονώσω την ψυχική μου ευεξία και να αφήσω πίσω το άγχος μου. Μετά από δύο χρόνια περιορισμών, η παροιμία «μια αλλαγή είναι τόσο καλή όσο μια ανάπαυση» είναι πιο αληθινή”. Το 67% συμφωνεί, «Το να είμαι κάπου διαφορετικός μου δίνει τη δυνατότητα να καθαρίσω το κεφάλι μου και να επαναφέρω κάποια τάξη στη ζωή μου».

Οι 10 αλλαγές που θέλουν οι τουρίστες

Οι δέκα κορυφαίες αλλαγές που θέλουν οι καταναλωτές να δουν μέρος των ταξιδιών μετά την πανδημία, έχουν ως εξής, σύμφωνα με την έρευνα της Accor:
31% – Σαφέστερα υγειονομικά πρότυπα και απολύμανσης
30% – Περισσότερη ευελιξία στις αλλαγές στις κρατήσεις
28% – Σαφέστερες πολιτικές ακύρωσης
23% – Περισσότερες επιλογές ανέπαφης πληρωμής
22% – Λιγότερα άτομα στα τουριστικά hotspot
17% – Αύξηση στην τεχνολογία στα ξενοδοχεία
17% – Λιγότερη αλληλεπίδραση με άλλους παραθεριστές
16% – Λιγότερα αεροπορικά ταξίδια
16% – Μεγαλύτερη προσπάθεια για online κρατήσεις διακοπών
10% – Νέος τρόπο να δίνουν φιλοδωρήματα σε σερβιτόρους ή άλλους, χωρίς μετρητά

Τι λέει η Karelle Lamouche

Σχολιάζοντας τα ευρήματα και την έκθεση, η Karelle Lamouche, Chief Commercial Officer της Accor Northern Europe, λέει: «Ο Covid δεν μείωσε την επιθυμία μας για ταξίδια, περιέπλεξε τη διαδικασία. Παρόλο που ένας στους πέντε χρειάστηκε να ακυρώσει ή να αναβάλει ένα ταξίδι λόγω της παραλλαγής Omicron, οι άνθρωποι εξακολουθούν να δεσμεύονται να ταξιδεύουν και να ξοδεύουν 39% περισσότερα από ό,τι το 2019. Τα ταξίδια πέρυσι ήταν αυθόρμητα, συχνά προγραμματίστηκαν και πραγματοποιήθηκαν μέσα σε λίγες μέρες . Τώρα, μετά την Omicron, οι άνθρωποι σχεδιάζουν και κάνουν κράτηση για ταξίδια ήδη για τα επόμενα τρία χρόνια. Έχουν πολλά να περιμένουν και να αναπληρώσουν το 2022″.

Και συνεχίζει: “Είναι σαφές ότι οι προτεραιότητες έχουν αλλάξει τα τελευταία δύο χρόνια. Η βιωσιμότητα επηρεάζει περισσότερο από ποτέ τις αποφάσεις που λαμβάνουν οι άνθρωποι. Η ισορροπία εργασίας/ζωής δεν είναι πλέον απλώς μια ετικέτα και οι ταξιδιώτες έχουν μια νέα επίγνωση του θετικού αντίκτυπου που έχουν τα ταξίδια στην ευημερία τους. Στην πραγματικότητα, τα δύο τρίτα από εμάς θέλουν να ταξιδέψουν ως τρόπο ενίσχυσης της ψυχικής μας υγείας. Αναμένουμε ότι αυτή η τάση για βελτίωση, επίγνωση και ευημερία θα είναι μέρος της ταξιδιωτικής εμπειρίας για τα επόμενα χρόνια, επιταχυνόμενη από τις ευκαιρίες που χάθηκαν από τον Covid. Τα ταξίδια επέστρεψαν, οι εμπειρίες επέστρεψαν και η Ευρώπη ξεκινά το 2022 με αισιοδοξία”.

Οι 10 κορυφαίες ταξιδιωτικές τάσεις της Accor

Οι 10 κορυφαίες ταξιδιωτικές τάσεις της Accor
1. Holiday Millionaires: Όσοι έχουν μετρητά, μετά από δύο χρόνια περιορισμών, θέλουν να τα ξοδέψουν.
2. Biophilia: Το κάλεσμα της φύσης παραμένει ισχυρό καθώς οι ταξιδιώτες κατευθύνονται σε ακτή και εξοχές.
3. Linger Longer: Η βιωσιμότητα, η επίγνωση και η εργασία συμβάλλουν σε μεγαλύτερα ταξίδια
4. Crafted Contentment: Αυτοβελτίωση, μάθηση και εμπειρίες στα ταξίδια
5. Solitude: Το ατομικό ταξίδι, η φροντίδα του εαυτού και ο προσωπικός χρόνος αναμένονται να αυξηθούν το 2022
6. Hybrid Working: Ο νέος επαγγελματίας ταξιδιώτης, επηρεάζεται από την υβριδική εργασία, την εργασιακή φιλοξενία και τους νέους τρόπους εργασίας
7. City Celebrants: Μετά από δύο χρόνια απομόνωσης, οι άνθρωποι θέλουν να νιώσουν ξανά μέρος της κοινωνικότητας.
8.The New Companions Big bubbles, gramping and pets
9. Hotel Residences: Άνοδος των επώνυμων κατοικιών
10. Loyalty: Accor Live Limitless, ο απόλυτος σύντροφος ταξιδιού

Μεθοδολογία

Η έρευνα είναι μια γενική έρευνα πληθυσμού 6.000 ενηλίκων σε όλη τη Βόρεια Ευρώπη. Το δείγμα της δημοσκόπησης στο Ηνωμένο Βασίλειο ήταν 2.000 άτομα σε όλη τη χώρα και 1.000 άτομα στις άλλες χώρες – Ολλανδία, Γερμανία, Πολωνία και Ρωσία.

money tourism copyright photo Accor
Athens Capital Hotel-MGallery Collection | © ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από την OnePoll μεταξύ 22 Σεπτεμβρίου και 18 Οκτωβρίου 2021 και πρόσθετη έρευνα μεταξύ 14 και 21 Ιανουαρίου 2022 μετά την Omicron.

Η Accor

H Αccor, αποτελεί ηγέτιδα δύναμη στον κλάδο της φιλοξενίας παγκοσμίως και αποτελείται από περισσότερες από 5.200 ξενοδοχειακές μονάδες και 10.000 F&B venues σε 110 χώρες. Ο Όμιλος διαθέτει ένα από τα πιο ποικίλα και πλήρως ολοκληρωμένα οικοσυστήματα φιλοξενίας το οποίο περιλαμβάνει περισσότερα από 40 πολυτελή και premium brands, μεσαίας κλίμακας και οικονομικές προτάσεις, venues ψυχαγωγίας και διασκέδασης, εστιατόρια και bars, branded ιδιωτικές κατοικίες, shared accommodation properties, υπηρεσίες concierge, co-working spaces και άλλα.

H ασύγκριτη θέση της Accor στη lifestyle φιλοξενία – μια από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες κατηγορίες της βιομηχανίας του τουρισμού- καθοδηγείται από την Ennismore, μια δημιουργική εταιρεία φιλοξενίας με ένα παγκόσμιο portfolio επιχειρηματικών και founder-built brands με έναν σκοπό στον πυρήνα τους. Η Accor διαθέτει επίσης ένα απαράμιλλο χαρτοφυλάκιο ξεχωριστών brands και περίπου 260.000 εργαζόμενους παγκοσμίως.

Περισσότερα από 68 εκατ. μέλη επωφελούνται από το ολοκληρωμένο πρόγραμμα ανταμοιβής ALL – Accor Live Limitless – το οποίο παρέχει ένα εύρος ανταμοιβών, υπηρεσιών και εμπειριών. Μέσω του προγράμματος Planet 21 – Acting Here καθώς και των πρωτοβουλιών Accor Solidarity, RiiSE και ALL Heartist Fund ο Όμιλος είναι επικεντρωμένος στην ενίσχυση του θετικού αντίκτυπού του στην κοινωνία μέσω της επιχειρηματικής ηθικής, του υπεύθυνου τουρισμού, της βιωσιμότητας του περιβάλλοντος, της διάδρασης με την τοπική κοινότητα, της ποικιλομορφίας και της συμμετοχής. Η Accor SA, η οποία ιδρύθηκε το 1967, εδρεύει στη Γαλλία και είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο Euronext Paris και στην αγορά OTC  στις Ηνωμένες Πολιτείες.

 

Accor

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *