Αεροδρόμιο Schiphol – Φωτογραφία από το site του αεροδρομίου

ACI World: Ανάγκη για αύξηση των τελών αεροδρομίων

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΦΟΡΕΙΣ

Την οικονομική βιωσιμότητα των αεροδρομίων προς όφελος, τόσο των ταξιδιωτών, όσο και των κοινοτήτων, σε παγκόσμια κλίμακα καλεί το Διεθνές Συμβούλιο αεροδρομίων (ACI World) να υποστηρίξουν οι ρυθμιστικές αρχές.

Η έκκληση για δράση έρχεται σε συνέχεια του πρόσφατου ψηφίσματος του ACI που καλεί τις κυβερνήσεις να αναγνωρίσουν το τροποποιημένο προφίλ κινδύνου των αεροδρομίων σε ορισμένες περιοχές δικαιοδοσίας λόγω της πανδημίας και να παράσχουν υποστήριξη για την αποκατάσταση της οικονομικής ισορροπίας για το μη ανακτημένο κόστος, είτε ως χρηματική αποζημίωση, είτε μέσω μελλοντικών τελών αεροδρομίου.

Ακολουθεί επίσης τα πρόσφατα αποτελέσματα της Οικονομικής Επιτροπής του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO), που αναγνώρισε την ανάγκη για συνεχή αναθεώρηση των πολιτικών του  σχετικά με τα τέλη για αερολιμένες και υπηρεσίες αεροναυτιλίας (Έγγραφο 9082).

Ο γενικός διευθυντής της ACI World, Luis Felipe de Oliveira, δήλωσε: “Είναι ζωτικής σημασίας οι διεθνείς και εθνικές ρυθμιστικές αρχές να υποστηρίζουν την οικονομική βιωσιμότητα των αεροδρομίων ως κρίσιμων παραγόντων για την ευημερία ολόκληρου του οικοσυστήματος των αερομεταφορών. Η αποκατάσταση της οικονομικής ισορροπίας των αερολιμένων μέσω οικονομικής αποζημίωσης ή μέσω μελλοντικών αερολιμενικών τελών είναι απαραίτητη για την επένδυση στις υποδομές που απαιτούνται για την εξυπηρέτηση της ανάπτυξης των αεροπορικών ταξιδιών και την επίτευξη των στόχων απαλλαγής από τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, καθώς και για τη μεγιστοποίηση της συμβολής των αερολιμένων στους στόχους βιώσιμης ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών και στις ευρύτερες κοινωνικοοικονομικές επιπτώσεις”.

Διαρκής ο αντίκτυπος του Covid-19

Όπως αναφέρει το ACI World, ο αντίκτυπος της πανδημίας του κορωνοϊού στην επιβατική κίνηση των αεροδρομίων είχε ως αποτέλεσμα την παγκόσμια μείωση κατά 61% το 2020, σε σχέση με το 2019 (πτώση από 9,2 δισεκατομμύρια επιβάτες το 2019, σε 3,6 δισεκατομμύρια επιβάτες το 2020).

Οι μακροπρόθεσμες επιπτώσεις στα έσοδα κατά τα έτη που ακολούθησαν την κατάρρευση των αερομεταφορών είχαν ως αποτέλεσμα τη μείωση των επενδυτικών δαπανών. Επιπλέον, όπου η κυβερνητική οικονομική στήριξη ή άλλα μέτρα ανακούφισης ήταν ανεπαρκή, πολλά αεροδρόμια έπρεπε να αναχρηματοδοτήσουν τις δραστηριότητές τους, δημιουργώντας ένα αυξανόμενο χρέος.

Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ), τόσο τα αεροδρόμια, όσο και οι αεροπορικές εταιρίες έχουν τις ασθενέστερες οικονομικές επιδόσεις μεταξύ όλων των τομέων των αερομεταφορών και όλων των μεγάλων παγκόσμιων βιομηχανιών, αναδεικνύοντας την ανάγκη για αυξημένη συνεργασία μεταξύ των ενδιαφερομένων μερών για τη δημιουργία υπεραξίας για το επιβατικό κοινό και τις κοινότητες.

 

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *