Korean Air | official website photo

Η Airbus “αρπάζει” τους πελάτες της Boeing | Κερδίζει μερίδιο αγοράς στην Ασία

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

Δύο μεγάλες παραγγελίες από τις ναυαρχίδες των αερομεταφορέων της Ιαπωνίας και της Νότιας Κορέας εξασφάλισε η Airbus, γεγονός που προσφέρει στον Ευρωπαίο κατασκευαστή μια στρατηγική νίκη, σε αγορές που παραδοσιακά έτειναν προς την αντίπαλη Boeing.

Ειδικότερα, η Airbus εξασφάλισε παραγγελίες για την προμήθεια 65 αεροσκαφών από τους δύο σημαντικούς πελάτες της Boeing στην Ασία, με την Japan Airlines, τη δεύτερη μεγαλύτερη αεροπορική εταιρία στην Ιαπωνία και μακροχρόνιο πελάτη της Boeing, να ανακοινώνει ότι θα προχωρήσει στην αγορά 21 αεροσκαφών A350-900 και 11 αεροσκαφών A321neo από την Airbus, αφήνοντας στην Boeing μια μικρότερη συμφωνία για την αγορά 10 Boeing 787 Dreamliner.

Δύο ώρες αργότερα, η Korean Air Lines, ο μεγαλύτερος αερομεταφορέας της Νότιας Κορέας, ανακοίνωσε την αγορά 33 αεροσκαφών Airbus A350, σε μια συμφωνία ύψους 13,7 δισ. δολαρίων με την Airbus, αφήνοντας κυριολεκτικά με άδεια… χέρια την Boeing.

Οι επιχειρηματικές αυτές επιτυχίες αναμένεται να βοηθήσουν την Airbus να εμβαθύνει τις σχέσεις της με δύο αερομεταφορείς που για δεκαετίες “έχτισαν” το μεγαλύτερο μέρος του στόλου τους γύρω από τον αμερικανικό κατασκευαστή.

Η Boeing βρίσκεται σε κρίση εδώ και αρκετούς μήνες, μετά από το ατύχημα σε αεροσκάφος 737 Max 9, στις αρχές Ιανουαρίου. Παρ’ όλα αυτά, η κατασκευάστρια εταιρία έχει καταφέρει να καταγράψει αρκετές μεγάλες παραγγελίες, καθώς πιστοί αερομεταφορείς όπως η Ryanair συνεχίζουν να την στηρίζουν.

Η φετινή χρονιά προδιαγράφεται ευνοϊκή για τις παραγγελίες αεροσκαφών ευρείας ατράκτου, με την Qatar Airways να επιδιώκει να αγοράσει έως και 150 αεροσκάφη διπλού διαδρόμου. Εν τω μεταξύ, η Cathay Pacific Airways στο Χονγκ Κονγκ εξετάζει μια σημαντική συμφωνία, που περιλαμβάνει δεκάδες μεσαίου μεγέθους αεροσκάφη ευρείας ατράκτου. Υπάρχουν, όμως κι άλλες μεγάλες παραγγελίες στενής ατράκτου στον ορίζοντα, με την Cebu Air να επιδιώκει να ολοκληρώσει μια παραγγελία για 150 αεροσκάφη.

Η Korean Air παρήγγειλε ως επί το πλείστον τη μεγαλύτερη παραλλαγή του μοντέλου ευρείας ατράκτου A350 της Airbus. Από τα σχεδόν 160 αεροσκάφη του στόλου της Korean Air, το 65% είναι Boeing. Ο αερομεταφορέας εξακολουθεί να έχει περίπου 60 αεροσκάφη Boeing σε εκκρεμότητα και περίπου 75 με την Airbus μετά την τελευταία ανακοίνωση της παραγγελίας της.

Από την άλλη, η JAL έχει περίπου 155 αεροσκάφη Boeing στον στόλο της και μόλις 17 αεροσκάφη Airbus, όπως προκύπτει από την τελευταία οικονομική παρουσίαση της εταιρίας.

O περιορισμός των παραγγελιών της Japan Airlines από την Boeing δεν σχετίζεται με τα προβλήματα ασφαλείας που αντιμετωπίζει ο αερομεταφορέας, δήλωσε πηγή που γνωρίζει την κατάσταση στο Reuters, ωστόσο ο αερομεταφορέας έλαβε υπόψη τον κίνδυνο καθυστερήσεων, λόγω αυτών των ζητημάτων.

Και οι δύο μεγάλοι κατασκευαστές αεροσκαφών αναμένουν ότι η Ασία-Ειρηνικός θα αντιπροσωπεύει το 40% της παγκόσμιας αεροπορικής κίνησης σε δύο δεκαετίες, από το ένα τρίτο, σύμφωνα με τις μακροπρόθεσμες προβλέψεις τους.

Η ζήτηση για μεγαλύτερα αεροσκάφη και οι μαζικές αγορές, τα αισιόδοξα στοιχήματα για τη μελλοντική αύξηση των ταξιδιών και οι πιέσεις για την ικανότητα των κατασκευαστών αεροσκαφών να ανταποκριθούν στη ζήτηση για αεροσκάφη ενός διαδρόμου αυτή τη δεκαετία, τροφοδοτούν την αύξηση των παραγγελιών μεγάλων αεροσκαφών τους τελευταίους 12 μήνες.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *