Απαγόρευση διαφημίσεων σε δύο μεγάλους ταξιδιωτικούς πράκτορες

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Τόσο στην Sunshine.co.uk, όσο και στην Southall Travel απαγορεύτηκε η επανάληψη παραπλανητικών διαφημίσεων, σχετικά με το συνολικό κόστος των προσφερόμενων ταξιδιών.

Η Αρχή Διαφημιστικών Προτύπων δέχθηκε καταγγελίες κατά των δύο εταιρειών σχετικά με τις τιμές που παρουσιάστηκαν στις ιστοσελίδες τους.

Η Sunshine.co.uk πρόβαλε διαφήμιση το Φεβρουάριο του 2017 για το Grande Villas Resort στη Φλόριντα, στην οποία ανέφερε ότι οι πελάτες πιθανόν να χρεωθούν με τέλος διαμονής, το οποίο ήταν συνήθως 6%, το οποίο δεν συμπεριλαμβανόταν στη συνολική τιμή.

Ένας πελάτης παραπονέθηκε ότι η διαφήμιση δεν καθιστούσε σαφές ότι ο φόρος δεν συμπεριλήφθηκε στην τιμή του πακέτου των £ 983,40.

Από την πλευρά της η Sunshine.co.uk δήλωσε ότι στην ιστοσελίδα έκανε σαφές ότι ενδέχεται να υπάρχει πρόσθετη χρέωση φόρων. Συγκεκριμένα, ανέφερε ότι πωλούσε πακέτα διακοπών μέχρι και 18 μήνες πριν από το ταξίδι, κατά τη διάρκεια των οποίων οι φόροι θα μπορούσαν να αλλάξουν. Εάν συμπεριλάμβανε το κόστος τους στην τιμή και ο φόρος αυξανόταν, θα έπρεπε να καταβάλει τη διαφορά με κόστος για την επιχείρησή της.

Ωστόσο, η Αρχή δήλωσε ότι οι αναγραφόμενες τιμές πρέπει να περιλαμβάνουν τους μη προαιρετικούς φόρους και τα τέλη που ισχύουν για όλους ή για τους περισσότερους αγοραστές. Μόνη εξαίρεση αποτελούν τα τέλη και οι φόροι που δεν μπορούν να υπολογιστούν εκ των προτέρων.

«Θεωρήσαμε ότι οι πρόσθετες δαπάνες αποτελούν σημαντικές πληροφορίες που χρειάζονται οι καταναλωτές ώστε να πάρουν απόφαση για το αν θα κάνουν την κράτηση.

«Κατανοούμε ότι τα τέλη και οι τουριστικοί φόροι υπόκεινται σε αλλαγές και ότι, αν ένας πελάτης κάνει κράτηση πολύ νωρίτερα, το κόστος θα μπορούσε να αλλάξει στην ενδιάμεση περίοδο, μεταξύ κράτησης και ημερομηνίας διακοπών.

«Ωστόσο, θεωρήσαμε ότι τα έξοδα αυτά θα έπρεπε να υπολογίζονται κατά το χρόνο της κράτησης. Το γεγονός ότι τα τέλη υπόκεινται σε αλλαγές δεν εμποδίζει τον διαφημιζόμενο να παρουσιάσει το κόστος κατά τη στιγμή της κράτησης και να κάνει σαφές ότι πιθανόν να υπάρξουν αλλαγές.

«Επειδή η διαφήμιση δεν καθιστά σαφή τη συνολική τιμή του ξενοδοχείου, συμπεριλαμβανομένου του κόστους των πρόσθετων φόρων και τελών κατά τη στιγμή της κράτησης, καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι ήταν παραπλανητική».

Η Southall Travel ανακοίνωσε πτήσεις με την Air France με εναρκτήρια τιμή τις 222 λίρες στην ιστοσελίδα της τον περασμένο Δεκέμβριο, όμως, όταν ένας πελάτης, αφού επικοινώνησε τηλεφωνικά για να κάνει κράτηση, ενημερώθηκε ότι η τιμή αυτή δεν ήταν διαθέσιμη, θεώρησε τη διαφήμιση παραπλανητική.

Η Southall παρείχε στην Αρχή στιγμιότυπα 55 πτήσεων με επιστροφή της Air France αξίας 222 λιρών ή χαμηλότερης και δήλωσε, ότι η τιμή ήταν έγκυρη κατά την προβολή της διαφήμισης. Επεσήμανε ότι η προσφορά ξεκίνησε στα τέλη του 2017 και έληξε στις αρχές του 2018, και ότι οι τιμές και η διαθεσιμότητα των πτήσεων προέρχονταν από την Air France.

Η εταιρεία δήλωσε, επίσης, ότι ήταν σίγουρη πως η διαφήμιση δεν ήταν παραπλανητική καθώς ενημέρωνε πως οι 222 λίρες ήταν η εναρκτήρια τιμή και θα ήταν διαθέσιμη για συγκεκριμένο διάστημα.

Ωστόσο, η Αρχή δήλωσε ότι η διαφήμιση δεν περιείχε στοιχεία που να υποδεικνύουν ότι εξαρτάται από τη διαθεσιμότητα, ούτε στοιχεία που να υποδηλώνουν τις πτήσεις στις οποίες αναφερόταν.

«Η Αρχή Διαφημιστικών Προτύπων θεώρησε ότι η διαφήμιση υπονοούσε την ύπαρξη μιας λογικής ποσότητας αεροπορικών θέσεων της Air France, που θα διατίθεντο μέσω της Southall Travel και θα κόστιζαν 222 λίρες, χωρίς περιορισμούς όσον αφορά τις ημερομηνίες του ταξιδιού ή τον προορισμό.

«Οι πληροφορίες της διαφήμισης δεν κάνουν σαφές αν οι όροι ισχύουν για όλους τους προορισμούς και όλες τις ημερομηνίες. Παρόλο που αναφέρει ότι ορισμένες πτήσεις ήταν διαθέσιμες από 222 λίρες ή και λιγότερο, θεωρούμε ότι η διαφήμιση παραβίασε τον Κώδικα Δεοντολογίας.»

Απαγορεύτηκε η επανάληψη των διαφημίσεων στην παρούσα μορφή τους και για τις δύο εταιρείες. Ζητήθηκε από τη Southall Travel να εξασφαλίσει ότι περιορισμοί καθώς και όλα τα σημαντικά στοιχεία της προσφοράς θα παρουσιάζονται ξεκάθαρα σε μελλοντικές διαφημίσεις.

Από την άλλη, η Sunshine.co.uk ειδοποιήθηκε να παρουσιάζει με σαφή τρόπο το συνολικό κόστος κάθε κράτησης, συμπεριλαμβανομένων όποιων τελών και φόρων.

ΠΗΓΗ

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *